Kas saad siit blogist head ja kasulikku materjali? See pole veel midagi.
Blogis sisalduv on jäämäe tipp võrreldes teadmistega, mida saaksid minu internetiturunduse e-kursusest. Sealt saad teada kuidas
- alustada oma internetäri kiiresti ja targalt
- teada mida inimesed tahavad ning kuidas luua oma toode, millele on garanteeritud ostjaskond
- tuua oma veebilehele sadu ja tuhandeid ostjaid - tasuta!
- muutuda oma potentsiaalsete klientide jaoks usaldusväärseimaks nõuandjaks ning seeläbi tõsta müüki lakke
- automatiseerida väga paljud äriprotsessid ja teenida raha ka siis kui magad
- kasutada müügipsühholoogiat oma tulemuste mitmekordistamiseks
... ja palju muud: üle 15h õppevideosid ja 100+ lk internetiturunduse õpetusi. End korduvalt tõestanud internetiturunduse strateegiad ja taktikad on vaid paari hiireklõpsu kaugusel. Vaata kohe järgi.
Viimased 5 postitust
» Eliitlaager 2013» Kuidas ma vlisturgudele lbi blogiturunduse
» 1-2-3 juhend oma ri psti panemiseks
» Kuidas la lbi USA, UK ja teistel ingliskeelsetel turgudel
» Pakun td front-end arendajale
3000-5000€ eest saaks üsna suure koguse FB bänner-reklaami ja ilmselget sinu toote või teenuse vastu suuremat huvi tundva fänni kui nn “prügifänn” aga uutele ideedele on veel ruumi igatahes!
Huvitav pilguheit teemale, mis on pealtnäha nii elementaarse õige vastusega (tee korralik kampaania, mitte mingi jama loosimine), ent märksa ahvatlevam on minna lihtsama vastupanud teed.
Kampaaniate tegemist iseenesest ma pooldan, eriti alustajate puhul. Aga raudselt inimesi sisuliselt kaasates – esiteks saad pühendunumad fännid, teiseks saad teemakohast sisu seinale. Samas olen nõus Silveri mõtega, et lõppeks oleneb edukus sellest, mida kampaania läbiviija edasi teeb.
Jõulude ajal avaldasime oma blogis intervjuu sotsiaalmeedia teemadel Mari-Liis Rüütsalu kolleegiga Estravelis, Janek Jaagoga http://www.eturism.ee/videointervjuu-sotsiaalmeedia-turundus-turismiettevottes kui kellelgi huvi nende mõtteid lähemalt kuulda sotsiaalmeedias turundamisest.
Kõik sõltub fännilehe omaniku eesmärkidest. Kui on tegu mainekujunduse ja puhtalt brändinguga, siis miks mitte ja sobib hästi ju masside kaasamiseks.
Väikeettevõtetel kellel peaks turundus olema võrdelises seoses müügiga, soovitaks pigem FB sisest reklaami ja lehtedel väiksemaid mänge, kus auhindadeks on ettevõtte enda toode (mitte lihtsalt mingi tehniline vidin). Eesmärgiks siis kasutajaid teavitada tootest/teenusest ja neid seda kasutama panna.
Seega minu arvamus: Õigel ajal õigesse kohta auhinnamäng kindlasti sobib.
Haa…mina näiteks olen üks “nänni peale jooksjatest”, kes meelitati ühe reisifirma lehega liituma “nänniga” (ehk siis nännikampaaniaga) ja vähem kui aasta hiljem ostsin neilt reisipaketi. Kusjuures tee ostuni läks ka just läbi facebooki lehe :)
Enda tuttavate seas, kui on jutuks tulnud kampaaniad ja loosid, siis enamasti ikka öeldakse et liitutakse ikka siis kui nänn, millega ahvatletakse ka huvi pakub. Paljudele ei piisa sellest, kui natukene huvi pakub, tõmme peab ikka tugevam olema, et oma sõprade seinal mingi loosiuudisega räuskama hakkad ja millegi fänniks saad. Ja kui kellelegi mu toode v teenus huvi pakub…siis nimetatakse seda ju vägagi potensiaalseks kliendiks? Tal on huvi, järelikult on talle võimalik ka müüa.
Muidugi on täitsa mööda kampaaniad, kus loosid välja mobiile aga müüd kummikuid. Mingisugune seos sinu toote v teenusega peab kampaanias ikka olema.
Mina isiklikult väldin täiesti selliseid ettevõtteid, mis jagamiskampaaniatega tegelevad. Ühe sellise ettevõtte eestvedaja rääkis ka selles artiklis – minu jaoks blokitud ettevõte.
Ja minu jaoks jätavad jaga-kampaaniate korraldajad väga võhikliku mulje ehk nad ei tea, kuidas inimesi püüda ja aktiivsust kasvatada.
Ma ise olen kahel fännilehel adminn. Üks fännileht (ca 50 fänni) pakub puhtalt ainult informatsiooni, teisel fännilehel (ca 800 fänni) on auhinnad-võistlused. Ja iga kuu ma näen statsidest, et esimese fännilehe külastatavus on poole suurem kui sel teisel. Kuidas võimalik? Ma leian, et mida suurem auditoorium, kes on tulnud nänni peale kohale, seda vähem nad süvenevad sisusse ja viitsivad su lehte külastada. Näide. Auhinnamäng sel suure fänkonnaga lehel – paku vastusevariant ja võid võita ägeda auhinna. Polnud mingi jaga-kampaania. Ja uskumatu, et mõned inimesed ei pakkunudki küsimusele mingit vastust, vaid kommenteerisid lihtsalt: “Jagatud!”. Aga sellest viimasest polnud mingit juttugi.
Arvaku selliste kampaaniate korraldajad mida tahes, kuid on palju inimesi, kes on sellest väsinud.
Just selle pärast olen õnnelik, et minu suhteliselt spetsiifilist elukutset 60 inimest fännab:)
Pam, jaanuaris tegi Strand Spa & Konverentsihotell FB kampaania, mis ei eeldanud “jagamist”, ometigi tegid/kirjutasid/karjusid seda sajad inimesed http://www.eturism.ee/kuidas-mojutab-jagatud-eri-osapooli/jagatud-2 (linki Strandi lehele ei saanud panna, kuna see kampaania foto on neil eemaldatud) ilmekas näide mu meelest!
Eks ole, need I say more! Mis võibki olla ühe ettevõtte unistus, kui sinu toote sisust mitte hooliv auditoorium.
Jagatud!
Tegelikult on Interenetis edu saavutamiseks vaja siiski mitte ainult auhindu, vaid oluline on siiski, et antud sõnum kõnetaks inimesi mingit pidi ehk siis kas positiivses või negatiivses mõttes . https://www.facebook.com/#!/pages/Usume-Andrus-Veerpalu/194487653920408 . Kui Peep viitsiks, siis ta võiks sellest Veerpalu fenomenist pikemalt kirjutada .
Kui rääkida Internetiturunduse aasta või koguni elutöö auhinnast, siis ma julgeks pakkuda väga tugevaks Aasta Tegijaks selle sama Usume Andrus Veerpalu kommuuni Facebook leheküljel . Uskuda või mitte uskuda, see on muidugi iseküsimus, kuid oluline on see, et tegemist on ilmselgelt aasta turundusteoga . Siin lehel on üleval ka foorumid ja ettevõtted, kes toetavad Veerpalu . http://www.hulgi.net/Andrus-Veerpalu
Lisaks lisavad inimesed ja ” laigivad” kõiki Veerpalu süü või süütusega mingitki pidi seotud artikleid massiliselt . Nii et igasuguse loosimise ja nänni võib pista sinna, kuhu vaja . Kui sa suudad inimesi kõnetada ning panna neid tegema just seda, mida sa soovid, siis oled omadega mäel . Muidu võid välja loosida ka Ferrari uusima mudeli, kuid üle mõnesaja/mõnetuhande inimese ei saa kuidagi . Küsimus on muidugi nüüd selles, kas selle Usume Andrus Veerpalu kommuuni rajaja oskab või ka tahab seda meeletut fännide hulka ka mingil viisil rahaks konverteerida või mitte
Tegelikult võiksid ettevõtted palgata ajutiselt endale sarnaselt igasuguste arvutiprogrammide testijatele ka näiteks testkliente, kes annaksid erapooletut tagasisidet selle kohta, kas ja kuidas mingi kampaania nende arvates nende endi ja tutvusringkonna peal töötaks . Näiteks selle kampaania Usume Andrus Veerpalu kommuuni algatajal oli vist 500 sõpra kui ma õigesti mäletan . Kuna aga kõik need 500 sõpra või vähemalt enamus teavitasid ka oma sõpru , siis tekkis omamoodi lumepalliefekt ja omaette küsimus on nüüd see, millal see lumepall kasvamise lõpetab .
Nüüd võiks hakata kihla vedama tuntumad kihlveokontorid, kas näiteks100 000,200 000 fänni või ehk isegi rohkem tuleb ära või mitte . Ma ennustaksin , et summa jääb mõne tuhandega üle 100 tuhande piiri, kuid elame-näeme .
“Usume Veerpalu” fännileht pole siiski võrrelav kommertslike lehtedega, siin hoopis muud asjaolud. Poleks dopinguskandaali olnud, oleks ka fännide hulk 10x väiksem.
No nüüd me saime vist teineteisest üpris valesti aru . Selle” Usume Andrus Veerpalu” tugevaks eeliseks kommertslehtede ees on see, et seal Veerpalu fännilehel ei karjuta sulle korduvalt suurte tähtede ning kirevate bänneritega . “MÜÜK-ALE X0%” .
Peamine põhjus, miks taoliste kirevate bänneritega enam turgu ei hõiva, peitub aga selles asjaolus, et taolisi reklaame on kõik näinud . Või siis lubadused välja loosida mingeid auhindu, samas ei saa ega ole ka võimalik kuidagi kontrollida, kas mingeid auhindu ka tegelikult välja loositakse . Mis keelab peale oma südametunnistuse midagi välja loosida, kuid mida reaalselt ei täideta . Mitte miski, ma arvan .Muidugi ei taha ma nüüd siinkohal väita, et firmad lubavad, kuid ei loosi, vaid lihtsalt võimalusele, et nii on võimalik teha .
Noh ja kuigi võime ainult oletada, kas ja kui palju see “Usume Veerpalu” kampaania selle kampaania algatajale otseses või kaudses mõttes raha sisse toob nii praegu kui ka tulevikus, siis minu eesmärgiks oli lihtsalt näidata, kuidas on võimalik paari lausega suuri rahvamasse liigutada .
Kui tavaliste kampaaniatega ” liitu ja võida” on võimalik saada halva õnne korral kümneid, hea õnne korral sadu või koguni tuhandeid fänne, siis pühendumuse ja hea õnne korral ( ehk sõnumi õigesti ajastamise kaudu) on võimalik korjata kümneid tuhandeid fänne ilma mingite loosimisteta . Ja kuna ei liituta ahnusest ehk soovist auhinda võita, siis võib oletada, et nende liitunute pühendumus on suurem kui nänni võitmise lootuses kohaletulnutel .
Küsimus on tõesti ainult selles, kuidas taoliste õigesti ajatatud ning sõnumit kandvaid sotsiaalse sõnumiga fännilehti rahaks konverteerida . Teine hea leht on näiteks ” Maha Tallinna TV-raha lasteaedadele” . Ehk siis küsimus selle kohta, kas oluline on glamuur või lapsed . Isegi kui Tallinna TV räägiks kogu saatepäeva jooksul ainult tund või paar Tallinnaga seotud positiivseid uudiseid ja näitaks selle asemel vanu unustatud filme või ka kõige uuemat Hollywoodi klassikat . Jääb õhku ikkagi küsimus, kas lapsed ja nende olmetingimused opoleks väärt kasvõi kümnendikku sellest rahast kui mitte poolt .
Ma räägin aiast, sina aiaaugust. Ei saa võrrelda võrreldamatuid. Teemaks on kommertslehed Facebookis.
Mulle väga meeldis sellises stiilis arutlus FB kampaaniate üle. Üksvahe isegi kirjutasin oma FB sõbralistis olevatele kontaktidele ja küsisin mis neid ajendab kampaaniates osalema. Enamus vaikisid – kas nad ei julgenud tunnistada nännisaamise soove?
Kõige rohkem ajas mind närvi toona “jagatud” tekst piltide all, kus küsitakse mõni küsimus ja välistatakse sõna “jagatud”. Inimene on käinud minimaalselt 9 klassi koolis ja ikka pole veel oskust lugeda ja asju mõista või pean mina juba väga elementaarseks inimeste lugemisoskust?
(Nüüd on aga juba teine teema, mis mul hingel rahutust kogub ja keegi võiks väga mõistlikult lahti kirjutada: kütusehinna kajastamine meedias. Mulle jääb mõistmatuks, miks on vaja meedial pidevalt kraaksuda kütusehinna kõikumistest sent sinna või sent siia, samas kui konkreetsed toiduhinnavõrdlust ei tooda välja just kuigi tihti? Esiteks: toitu vajavad igapäevaselt kõik, kütust aga vaid need, kellel on transpordivahend või leiab vajadust liiklemiseks. Teiseks: sent siia või sinna ei kõiguta enamus inimesi, miks see siis toidust olulisem on? (Vaadake linnapilti – kui palju näete linnaautosid, kui palju kütuseõgijaid e. linnamaastureid ja võimsa mootoriga autosid). Kolmandaks, milline on liikluskultuur (enamus ei sõida ökonoomselt, vaid võidusõit käib foorist foorini jubedate sõelumistega. Neljandaks – kes vajavad infot, neil on see ammu olemas ja rikkamad (võimsate masinate omanikud) ei vaja infot, kuna seda ütleb juba staatus :) )
Minu enda arvates saab kõige ausama tulemuse tegelikult ilma mingisuguse nänni ja loosimisteta fännidest . Kui panna mingisugused auhinnad välja, siis tulevad inimesed nagu kärbsed moosipurgi kallale ja küsitavaks jääb see, kas ja milline on lihtsalt nimekirja kokkupaneku mõte . Ehk siis sama hästi võiks osta lihtsalt mingisuguse suvalise andmebaasi e-mailidega ja hakata “kütma” .
Sisuliselt on taolisel nänni ja loosimistega seotud kampaaniatega veel ka see häda, et pole võimalik kontrollida ( ehk kindlaks teha) kui paljud sinu fännid liitusid sinu fännilehega selle tõttu, et neile reaalselt meeldib su toode . Ja kui paljud ainult selle pärast, et mingeid auhindu võita .
Lühidalt öeldes on halvasti korraldatud kampaaniatega umbes sama lugu nagu püksi pissimisega -alguses võib olla soe ( sest inimesed tulevad karjade kaupa) , kuid hiljem hakkab külm ( sest sa ei tea, kui paljud nendest ” nännihooradest” ka reaalselt sinu toodet ostnud on ) . Ja lõpuks kaupled kahjumiga, kuna sul on reaalselt küll palju fänne ( virtuaalsel kujul), kuid mingit erilist tulu ka nagu saanud ei ole . Lisakahjumina maksad auhindade eest – kui sa ka tõesti need auhinnad ausalt välja loosid .
Hea töö – aitäh sisuka artikli eest!