Mul on mitmeid veebilehti, mis toodavad hetkel passiivset sissetulekut. Võimalusi selle jaoks on kui palju, aga ma olen peamiselt kasutanud Google Adsense‘i. Kuigi ma ise eriti ei usu, et selle abil on võimalik teenida nii palju raha, et ainult selle pealt võiks elada, taskuraha saab küll. Ma ise teenin ca $120 USD kuus erinevatelt lehtedelt. Olgu ka kohe öeldud, et su veebileht peab teenimiseks olema inglise keelne (või vähemalt mitte eestikeelne, sest meil on veel reklaamiandjaid liiga vähe).

Kes veel ei tea, siis Google Adsense on selline süsteem, kus sa paigaldad oma veebilehele teatud suuruses (saad valida) reklaamtulbad, kuhu siis Google vastavalt selle lehe sisule paigaldab kontekstuaalseid reklaame. Ehk siis kui su veebileht on kassidest, siis Google saab sellest aru ja näitab seal temaatilisi reklaame. Iga kord kui keegi klikib nende reklaamide peal, sina saad natuke raha (ca 75% kliki hinnast, mida reklaamiandja pani).

Google Adsense kasutamine on mõistlik lehtede puhul, mis on üles ehitatud ainult sisule ja sa seal otseselt mingit toodet ei müü. Näiteks kassileht Catpert või vääriskivide leht Shop Gemstones.

Mis faktorid mõjutavad sissetulekut?

Lühidalt kokku võttes on kolm faktorit, mis panevad kõik asja paika: CTR (clickthrough rate ehk mitu % inimestest klikib reklaamide peal), sissetulek ühe kliki pealt (sõltub võtmesõnadest ehk siis su veebileheteemast) ja veebilehe külastatavus.

Kuidas sissetulek ühe kliki kohta mõjutab?

Teenistus kliki pealt sõltub võtmesõnadest, ja varieerub täiesti seinast seina. Mõnikord ma teenin 2 USA senti kliki pealt, vahel kuni 35. Google Adsense pole kaugeltki ainus selline reklaamsüsteem, aga kindlasti kõige populaarsem. See on ka hea põhjus, miks seda ise kasutada – see tähendab, et seal on rohkem reklaamiandjaid, mis omakorda tähendab kõrgemat keskmist hinda kliki pealt.

Mida kõrgema hinna kliki kohta reklaamiandja paneb, seda enam tema reklaami näidatakse. Kõige rohkem saab teenida võtmesõnade pealt, mis seotud sõnadega mortgage, casino, viagra, cialis, insurance. Seega kui su veebileht keskendub nendele teemadele, saad oluliselt rohkem teenida kui näiteks lilleteemaliselt veebilehelt. Googles ringi surfates leiad erinevaid vahendeid kalleimate võtmesõnade identifitseerimiseks. Üks populaarsemaid on Keyword Country.

Kuidas külastatavus mõjutab?

Internetis leidub küllalt tegelasi, kes teenivad päris viisakat sissetulekut Google Adsense abil – see on loomulikult võimalik, aga raske töö tulemus. Eelkõige on vaja väga-väga suurt külastuste arvu. Kui üks veebileht saavutab 2% CTR (juba hea tulemus) ja oletame, et keskmine teenistus kliki pealt on 15 senti (väga tavaline hind), siis 100 külastaja pealt teenid päevas 30 senti. Kuus teeb see 9 dollarit. Kui külastajaid on 10 000 inimest päevas, siis teeniksid 900 dollarit. See on 300 000 külastajat kuus – umbes sama palju saavad cvonline.ee, kv.ee ja osta.ee. Kui palju raha ja muid ressursse nad on selle külastatavuse saavutamiseks kulutanud, võivad kõik ise aimata.

Sellise (ja palju suurema) külastatavuse saavutamine on muidugi võimalik, see lihtsalt ei juhtu üleöö.

Sageli ma näen, et mingi inimene on oma kassist ja koerast rääkiva blogi peale pannud Adsense, kus on selge, et blogi autor selle pealt midagi ei teeni, ja reklaam vaid segab pilti. Ma arvan, et sel juhul on parem reklaami üldse mitte panna. Samuti on minu meelest äärmiselt rumal, kui mingi ettevõte paneb oma ametlikule veebilehele Google reklaamid peale (nad ei teeni selle pealt praktiliselt midagi ja vaid kahjustavad oma brändi).

Kuidas ma saan maksimeerida CTRi?

Üks võimalus oma teenistuse tõstmiseks on see, kui suudad oma CTRi lakke viia. Olen näinud väga paljusid lehti, kus CTR on kõigest 0.5% või isegi vähem. Kui sa suudaks selle tõsta kasvõi 3%ni, oleks sissetulek kuuekordistatud. Kõvemad mehed saavutavad 6-7% CTR. Legendid räägivad ka kõrgematest.

Nipid selle saavutamiseks:

  • Aeg on näitanud, et kõige enam klikke teenivad järgmised reklaamitulbad: 336×280 px ristkülik, 300×250 ristkülik and 160×600 lai skyscraper. Kasuta neid reklaamitulpasid kui võimalik, aga vaata, et see sobiks kokku su üldise veebikujundusega.
  • Pea meeles, et sa saad reklaamide tekstide värve muuta. Kõige edukam viite värv on sinine. See tuleneb sellest, et interneti alguspäevil olid kõik lingid enamasti sinised ja inimesed on harjunud sinna klikkama.
  • Muus osas kasuta teksti värvina täpselt seda sama, mis su veebilehe teksti värv on.
  • Sulata reklaamtulbad veebilehe sisse. Pane taustavärviks sama, mis su veebilehe taustavärv on. Anna endast parim, et reklaamid tunduksid kui veebilehe osa, mitte mingi võõrkeha.
  • Kui su reklaamid on teksti sees, ära pane neile nähtavaid servi. Kui reklaamtulbad on kujunduse äärtes, siis on nähtavate servade kasutamine kasulik – tõmbab rohkem tähelepanu.
  • Testi! Iga veebileht on erinev. Katseta erinevaid asukohti reklaamidele, proovi erinevaid reklaamtulpade suurusi ja värvikombinatsioone. Mitte ükski reegel ei kehti iga stsenaariumi puhul. Leia kombinatsioon, mis töötab sinu lehel kõige paremini.

Kas kellelgi on veel Adsense nippe jagada oma kogemusest?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin