Oletame, et ostad uue tindiprinteri. Soovides raha kokku hoida, ostad mingi odavama, piisavalt hea mudeli. Ordi kodulehelt leiad 690 krooni maksva Canon Pixma iP-1900 printeri. Milline hea leid, mõtled. Ostad selle ära. Aktiivse kasutajana prindid palju, nii värvilist kui must-valget. Iga 2-3 kuu tagant pead ostma tinti juurde. Värvikassett maksab ca 350 ja must ca 300 krooni. Kulu aastas ca 1800 krooni. Loomulikult sobib sinna ainult Canoni tint. Mis sa arvad, mille pealt Canon siin tegelikult raha teenib?

Canon pole muidugi ainus. Nad kõik teenivad nii. Mõned on isegi nii ebaeetilised, et panevad su printeri teatama tindi lõppemisest palju varem kui oleks vaja. Mul oli Epsoni printer, mis ei lubanud printida must-valget teksti, sest helesinine oli otsas. Pidi uue värvitindi enne sisse panema.

Jättes ebaeetilise käitumise sinnapaika, kust leiame veel sarnaseid ärimudeli näiteid? Näiteks Gilette hambemeajamisvahend. Selle ostmine pole kuigi kulukas, aga edasiste žiletiterade ostmine on suht kopsaka hinnaga.

Naistemaailmas lööb laineid Pandora käevõru (ja selle analoogid), millele saad siis juurde osta mingi tähendusega kulinaid – iga lisavidin tähistab mingit olulist momenti su elus, lähedasi inimesi vmt. Hõbedane käevõru ise on väga odav ja teinekord suisa tasuta, aga juurde ostetavad kulinad on see, kust raha tuleb.

Esimese ostu tegemine on alati kõige raskem. Seega selle esimese ostu barjäär tuleks teha võimalikult madalaks.

Mida see minu jaoks tähendab?

Töötades oma ärimudeli kallal mõtle hoolega, et kuidas sina saaksid printeri ja tooneri mudelit kasutada. Raha on korduvostudes.


Võimalusi, kuidas internetiäri teha, on väga palju. Kõik sõltub ettevõtja loomingulisusest ja teenusest-tootest, mida pakutakse. Ärimudel võib kõlada mõnele, kes pole ettevõtlusega pistmist teinud, keeruline ja kauge, aga tegelikult pole siin mingit kunsti. Ärimudel seletab lihtsalt lahti, kust raha tuleb.

Oma internetiäri luues kõige pealt vasta küsimusele “milline on sinu soovitud elustiil?”. See on eelkõige tähtis aja perspektiivist – kui palju “käehoidmist” su äri vajab. Näiteks kui sinu eesmärk on omada võimalikult palju vaba aega, siis on targem idee pakkuda toodet (mitte teenust) ja pigem digitaalset toodet, et poleks ladustamise- ja saatekulusid (nii ajalisi kui rahalisi). Ma isiklikult pooldan toote-keskset ärimudelit ka seetõttu, et saad müügimahtu suurendada ilma, et töötundide hulk ilmtingimata suureneks. Kui sa pakud mingit teenust, siis sul tuleb füüsiline barjäär ette: sul on ainult teatud hulk töötunde olemas. Samas kui müüd mingit digitaalset toodet (näiteks e-raamat), siis sa teoreetiliselt saad seda müüa miljon koopiat ilma et see nõuaks miljon korda rohkem tööd.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin