Inimesed armastavad ja usaldavad autoriteete – eksperte, kuulsusi, liidreid. Kui ma saaksin minna ükskõik kelle koolitusele, siis muidugi valiksin Peep Vainu. Kui tahan plastilist kirurgiat, on Peep Pree õige mees kelle poole pöörduda. Kui vaja kunstlikku viljastamist, siis tahan, et Andrei Sõritsa kannaks selle eest hoolt. Oma maid paneks vahetama Villu Reiljani.

Inimesed ei osta mingit asja neljal erineval põhjusel: 1) pole vajadust 2) pole raha 3) pole kiiret 4) pole usaldust. Nende nelja põhjuse hulgast on kõige olulisem viimane – usalduse puudumine. Vajaduse ja raha puudumise puhul pole sinul suurt midagi teha; kahest viimasest põhjusest saad enim mõjutada just usaldust – panna inimesi end usaldama.

Oletame, et tahan raha investeerida. Otsin mingi investeerimisbüroo, lähen sisse ja palun rääkida konsultandiga. Tuleb 12 aastane poiss, ja seletab, et tänapäeval on parim panna raha Brasiilia ja muudesse Ladina-Ameerika aktsiatesse, ja ma peaks tema kaudu oma raha sinna investeerima. Ma võin teda uskuda, aga ma ei usalda teda. Ja seetõttu ka ei osta tema teenuseid. Kui sama tuleks mulle seletama Indrek Neivelt, oleks mul ülekanne juba tehtud.

Kui sa suudad end positsioneerida oma valdkonnas/nishis kui eksperti, autoriteeti – siis see tõstab sinu usaldusväärsuse lakke. Kui keegi vajab sinu valdkonna teenuseid-tooteid, tuleb sinu nimi esimesena pähe. Ajakirjanikud küsivad sinu käest kommentaari sinu alal toimuva kohta. Suust-suhu turundus läheb tööle, inimesed räägivad sinust, soovitavad sind. Mis see kõik sinu müüginumbritele teeb, võid ise välja mõelda.

Kuidas siis positsioneerida end kui autoriteeti oma alal?

  • Võta aktiivselt sõna. Keegi ei tea, et sa oled ekspert, kui sa oma suud lahti ei tee (piltlikult öeldes). Kirjuta artikleid, koosta raporteid, paku end esinema seminaridele, hakka blogi pidama.
  • Paku pidevalt kasulikku informatsiooni oma alal – tasuta
  • Ole alati aus. Ära bluffi ja ilusta oma ala ja tooteid. Kui usud, mida sa räägid, jää sellele kindlaks ja toeta seda; kui näed midagi, mis ei tööta, mis on jama, siis too see ka välja.
  • Kasuta aktiivselt artikliturundust
  • Räägi inimestega: anna nõu foorumitest, vasta e-postile, mis sulle saadetakse sinu teemal

Ja viimaks – sul peab oma ala suhtes olema kirge ja kogemust. Sa ei saa inimesi “petta”, et oled mingil alal tegija, kui tegelt ei tea suurt midagi või kolmandate osapoolte kaudu. Sa ei saa teeselda, et sa oled oma ala fänn, ja naudid sellega tegelemist. Entusiasmi ei saa teeselda.

Alusta enda positsioneerimisega juba täna, soovitud tulemus ei sunni üleöö, vaid on pikaajalise töö vili.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin