Kõik asjad arenevad ja muutuvad, nii ka otsingumootorid. Mis siis uut?

1. Google endiselt ruulib, see pole muutunud – maailma turuosa 69.8% (koos partneritega AOL ja Ask). Bing + Yahoo, kes ka Bingi mootori peal, on kokku seal 30% kandis. Peamised Bingi kasutajad on Internet Exploreriga surfajad.

2. Lingid Google+ sees väidetavalt loevad otsingumootoritele optimeerimisel. Ma pole veel ise piisavalt vastavaid teste teinud, et omast kogemusest üht või teist kinnitada, aga usun seda tõsi olevat. Google algoritm on ehitatud linkidele, aga tänapäeval lingitakse veebis üha vähem ning järjest enam viiteid jagatakse sotsmeedias. Google enda platvormi sees saab linke lihtsalt järgida, erinevalt Facebookist.

3. Kuigi Google kaotas otsese Twitteri andmevoo ligipääsu, tunduvad kõrge autoriteediga profiilide poolt jagatavad viited Twitteris ikkagi SEOle mõju avaldavat. Eelkõige aitab see kaasa kiirele indekseerimisele, aga mingil määral on abi ka positsiooni parandamisele.

4. Yahoo paneb kinni SiteExploreri. See on kurb lüke, sest YSE on endiselt väga kasulik vahend. Alternatiivne Open Site Explorer tuli mõni päev tagasi välja versioon 3, mis on kõva edasiminek. See annab nüüd palju enamat infot kui YSE, aga hea ports sellest on saadaval vaid tasulistele kasutajatele.

5. 22. juuli lasi Google välja viimase uuenduse oma algoritmis, koodnimega Panda 2.3. Viimase uuenduse peamine rõhk oli paremal vahet tegemisel kõrge ja madala autoriteediga linkide vahel. Kas see aitas sinu veebi positsioonile kaasa või tuli kahjuks, saad ise vaadata.

6. SEOMoz pani hiljuti kokku SEO infograafiku blogide ja nende kujunduse kohta: blogipidajatele kindlasti väga kasulik lugemine.

7. Soovid Bingist maksimumi võtta? SEOBook pani kokku põhjaliku ülevaate Bing Webmaster Toolsist, mis aitab sul seda teha.

Ahjaa, paar nädalat tagasti tuli ka välja 2011 Link Building with Experts raportpostitus, kus 10 selle ala suurimat guru räägivad, mis sel aastal toimib.


Kõige olulisem faktor Googles jt otsingumootorites otsingutulemustes etteotsa saada on võimalikult suur sissetulevate linkide hulk (kui otsingumootoritele optimeerimine on sinu jaoks uus teema, vaata siia). Võimalikult suurele viidete hulgale kaasa aitamist siis nimetatakse link building ehk linkide loomine / ehitamine. Kui pikka aega oli Eestis levinud arvamus, et see pole meil teemaks, kuna konkurents otsingumootorites on nii nõrk, siis see on tänaseks muutunud. Paljude märksõnade puhul on konkurents juba päris kõva – veebilehtede optimeerimine on tehtud suht võrdselt ja nüüd määrabki sissetulevate linkide kogus positsioone.

Linkide loomine on optimeerimise juures kõige raskem ja aeganõudvam osa. Kõige efektiivsem ja parem strateegia on muidugi viimasepeal sisu loomine. Seega alusta sellest, et su veebileht oleks viitamist väärt. Kui seal on vaid kontaktandmed ja teenuste loetelu, siis ei viita sinna vabatahtlikult mitte keegi. Hea sisu loomise tähtsust tõstab ka see, et üha enam loeb kasutajakäitumine su lehel (kas klikiti kuhugi, kaua aega veedeti jne).

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin