Blogosfääri ja sotsiaalse meedia leviga demokratiseeriti hääletorud. Igaühel on võimalus maailmale edastada oma sõnumeid läbi oma blogi, Facebooki lehe, Twitteri konto ja YouTube kanali. Täna on võimalik igaühel jõuda miljoniteni, luua endale massiivset järgijaskonda ja tutvustada oma tooteid. Rõhk aga on sõnal ‘võimalik’.

Ühel koolitusel tuli mu juurde inimene, kes ütles, et ta on teinud kõiki asju, mida ma siin blogis räägin, aga tulemusteta. Ta peab blogi ja kirjutab regulaarselt. Tal on oma Facebooki leht. Saadab välja uudiskirja. Kõik oleks nagu õigesti tehtud, aga tulemusi pole. Pole suurt järgijaskonda, au ega kuulsust. Rahast rääkimata.

Võtsin ta meediakanalid ette ja vaatasin neid. Lugesin ta blogipostitusi, vaatasin uudiskirju ja heitsin pilgu Facebooki. Diagnoos: IGAV!

Puudu oli karisma, särts, x-faktor, unikaalne vaatenurk, tugev arvamus, persoona, isikupära ja kõik muu taoline, mis teeks asjad huvitavaks. Kõik kirjapandu oli igav, kuiv ja  selline… blaah.

Ole huvitav või mine koju

Tänasel internetiajastul on levinud lugu, et justkui igaüks võib üles ehitada oma eduka internetiäri, pidada populaarset blogi ja teha vinget Facebooki-turundust. Igaüks võib blogida, aga see ei tähenda veel midagi. Kui sa ei ole huvitav, siis ei aita sind ka maailma kõige massiivsem sisu tootmine.

Edu saavutamiseks pead olema huvitav, aga enamik inimesi ei ole. Võidavad ikka parimad.


Saan palju küsimusi teemal “kuidas alustada?”, “mida peaksin tegema?”, “tahan luua internetiäri, aga ei oska pihta hakata”. Kui ma peaksin täna nullist alustama – stsenaariumis, kus mul poleks mingit veebi, postiloendit, Facebooki lehte jne ja keegi ei teaks, kes ma olen  – siis ma jälgiks just seda kava.

Ma alustaks endiselt informatsiooniäris, sest seda on kõige lihtsam, odavam ja mugavam üles ehitada. See võimaldaks mul ka elada soovitud asukohavaba elustiili.

Loe edasi →

Internet Marketing PlanLood turundusplaani ja tahad arvestada ka internetiturundusega (tark mõte). Siin asjad, mille peale peaks mõtlema interneti jaoks turundusplaani luues. Esimene samm on muidugi oma sihtgrupi ja ärieesmärkide läbimõtlemine, siis tuleb kõik muu.

1. Tasuta külastatavus otsingumootoritest

Loe edasi →

blog boardTahan rääkida blogiga raha teenimisest. Viimasel ajal on mõnevõrra palju juttu olnud äriblogimisest – tõenäoliselt toimunud Blogfesti mõjutusel.

Blogopeed kirjutas millalgi, et blogiga Eestis raha teenida ei olegi võimalik. Kommenteerisin seal ka ja Indrek rääkis, et loeb blogiga raha teenimise alla vaid reklaami ja kaasturundust. See on minu arvamuse järgi kitsas ja ebakorrektne lähenemine. Blogiga teenimine on igasugune teenimine kui blogi on vahend, mis kliendi (ehk raha) toob. Seega kogu järgnev jutt on eelmise lause definitsioonist lähtuv.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin