Internetis on sinu müügimeheks sinu veebileht. Nii nagu me ei usalda kaltsakast müügimeest, ei usalda me ka kehva kujundusega veebilehte. Kõige olulisem kriteerium ühe veebidisaini juures on see, et see ei riivaks silma. Kui see on olemas, on suur samm juba tehtud. Vaatame aga veel 7 nõuannet, mis veebidisaini juures rakendades sinu müügitulemusi ehk conversion rate’i oluliselt tõstavad.

1. Vastused 3 sekundi jooksul

skypeKolm sekundit on aeg, mille jooksul keskmine kasutaja otsustab, kes kas jääda su veebilehele või klikkida back-nuppu. Selle lühikese aja jooksul peab ta saama vastuse neile kolmele küsimusele:

1. Kus ma olen?
2. Mis ma siin teha saan?
3. Kuidas see mulle kasulik on?

Kui su veebileht ütleb “tere tulemast!” või ei ütlegi midagi ja eeldad, et inimene hakkab menüüdes klikkima ja lugema, siis jääd väga kiirelt külastajast ilma.

Kirjutades teksti, mis annab külastajale vastused nendele küsimustele, lähtu alati lugeja kasudest. Kirjelda eeliseid/lõpptulemusi, mitte protsessi.  Näiteks Skype ütleb kohe ära “talk more, pay less with unlimited calls” mitte ei hakka jahuma firma ajaloost, ei ütle sulle tere tulemast ega ka seda, et Skype on internetitelefon vmt. Inimene ei taha internetitelefoni, vaid tahab rohkem ja odavamalt suhelda.

2. Kasuta pilte, mis võimendavad sõnumit

runningPilt ütleb rohkem kui 1000 sõna ja piltide kasutamine on äärmiselt oluline – eriti kui püüad müüa mingit toodet. Uuringud on ka näidanud, et piltide kasutamine võib esile kutsuda ka kindlaid käitumismaneere, mõjutades meid alateadlikult. Üks uuring tõestas, et lapsed on palju altimad jagama komme teiste lastega peale jõuluvana mütsi nägemist.

Kasuta pilte, mis võimendavad sinu sõnumit ja panevad inimesi tahtma sinu toote/teenuse poolt pakutavat lõpptulemust. Näiteks kui müüd jooksujalatseid, näita neid kontekstis. Näita mulle pilti, mis aitab mul kasvõi alateadlikult kujutada ette, kuidas ma nende tossudega lendlen metsavahel.

Ahjaa, kindlasti väldi imalate pildipanga piltide kasutamist, kus ülikonnastatud mehed annavad terekätt või telemarketingu neiu naeratab, headset peas. Ebasiirus tapab (ja keda sa omaarust lollitad?).

3. Elimineeri valiku paradoks

intuitValiku paradoks on tõestatud fakt sellest, et kui klientidele pakkuda suur valik mingit toodet, vähesemad kliendid sooritavad ostu võrreldes nendega, kellele pakutakse väiksemat valikut. Suur valik viib valikuhalvatuseni – klient ei suuda valida. Suurema valiku korral on lihtsam mitte midagi valida (mida rohkem valikut, seda suurem on tõenäosus teha halb valik ja keegi ei taha teha kehva otsust).

Tee inimestele valiku tegemine lihtsaks piirates valiku hulga kolmega või rõhutades ühte konkreetset valikut. Ideaalis on sul igale lehele oma veebis defineeritud Enim Soovitud Tegevus ehk üks peamine valik, millele klient peaks klikkima. Näiteks avalehel tahad sa, et ta loeks rohkem su toote kohta. Tooteinfo lehel oleks järgmine samm mingi tasuta pakkumise vastuvõtt jne.

Näites toodud veebilehtel on mitmeid valikud, aga üks valik on rõhutatud ja paistab kohe silma.

4. Näita toodet

dailyburn

Poodi midagi ostma minnes sa ei pane seda ostukorvi ilma vaatamata. Ka virtuaalkeskkonnas soovib ostja toodet enne näha. E-poe juures on see elementaarne, aga ka veebiteenuste ja digitaalsete toodete juures on vaja näidata pilti – kasvõi screenshoti.

Inimesed hindavad raamatut kaane järgi ja neil on otsuse tegemine palju lihtsam nähes ka pilti. Pildi ärajätmine viib ka kiire otsuseni – lahkumiseni.

Näiteks üks kodumaine e-ehituspood tõstis ka kruvide müüki peale kruviga pildi lisamist.

5. Tasuta!

edicyTasuta on vastupandamatu. Parim viis oma toodetele ja teenustele tähelepanu tõmmata on anda midagi (vähemalt osa sellest) ära täiesti tasuta. Toote proovimine/kasutamine on aga kõige parim viis tõsta usaldust oma toote suhtes (nad saavad ju ise proovida!) ja arendada kliendiga suhteid.

Fakt on ka see, et rohkem kui 95% külastajatest ei osta midagi esimesel korral. Seega tulemuslikkuse tõstmiseks on väga hea tehnika minnagi välja täesti tasuta pakkumise tegemisele. Las nad veenduvad ise, et su toode või teenus on väärt, et selle eest maksta.

6. Rõhuta soovitud tegevust

businesscataKui sa tahad, et keegi liituks su uudiskirjaga, siis kõige parem viis selle ära rikkumiseks on panna veebilehele “liitu mu uudiskirjaga”. Keegi ei taha liituda uudiskirjaga, vaid tahetakse sellega liitumisest tulenevaid hüvesid. Sinu roll ongi neid hüvesid müüa.

Paljudel veebilehtedel on menüü väga paljudele valikutega. “Meie kohta” ja “kontakt” ja mis kõik veel. Aga fakt on see, et kõik need valikud pole võrdse tähtsusega! Miks sa siis paned nad võrdse rõhuasetusega sinna menüüsse? Too oluline välja ja rõhuta seda.

7. Kasuta Guternbergi diagrammi

guternbergGuternbergi diagramm seletab silmade liikumist veebilehel. Esmalt vaadatakse vasakusse ülemisse nurka – ja sinna peaksid panema 3 sekundi vastused (vt punkt nr.1). Järgmisena liigub pilk alla paremasse nurka – ja see on koht, kus peaks tegema üleskutse mingi tegevuse tegemiseks. Vasak alumine nurk on kõige kehvem koht (see saab vähim tähelepanu) ja sinna peaks panema kõige vähemtähtsamad asjad.

Gutenbergi diagrammi kasutust näed ka siin ülal toodud näidetes nagu Skype, Daily Burn, Business Catalyst, Intuit.

Ja nüüd tegudele!


Loetud päevad tagasi avaldas MarketingSherpa järjekordse Ecommerce Benchmark Reporti, kus avaldas uuringust välja tulnud parimad taktikad müügi tõstmiseks. Müügi tõstmise all siis pean silmas muutemäärade (conversion rate) parandamist, mitte suurendatud külastatavust vmt. Vaatamegi neid tulemusi lähemalt ja uurime, et mis üle lombi e-kauplejate jaoks häid tulemusi toob.

Tulemuslikeim taktika (64% hinnangul neist, kes taktikat kasutavad, on see väga efektiivne) on siin koodnime all igavene ostukorv. Mida selle all mõeldakse on see, et sel ajal kui ostja surfab mööda e-poodi ringi, siis mingit osa ostukorvi sisust kuvatakse talle kogu aeg. Täpne vorm varieerub – mõni näitab ostukorvi hetkesummat (mis muutub dünaamiliselt iga kord kui sinna miskit juurde lisatakse), mõni näitab kogu värki: ostukorvis sisalduvat (koos võimalusega sealt asju lihtsalt maha arvata), tootepilte, saatekulusid. Väidetavalt on suurimat kasu saanud taktikast need, kes ostukorvi sisu rohkem avavad.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin