e-kaubanduse_liit21. juulil kirjutasid Eesti E-kaubanduse Liit ja Internetirevolutsioon OÜ alla koostöömemorandumi. Oleme nüüdsest liidu ametlik koolituspartner.

Koostöö eesmärgiks on e-kaubandusega tegelevate ettevõtete koolitamine ning harimine erinevates turundusalastes teadmistes, mis omakorda aitab kaasa nende klientide arvu suurendamisele ning ettevõtte kasvule.

Eesti E-kaubanduse Liit on hiljuti ellukutsutud organisatsioon, mille olemasolu ma pean väga vajalikuks. Eesti e-kaubanduses on olnud väga mitmeid juhtumeid (Tsiigu, TopMarket jt), mis on maine ja usaldusväärsuse alla viinud. Sellised juhtumid heidavad varju ka kõikidele ausatele kaupmeestele.

Läänes on juba aastaid terasid sõkaldest eemaldatud teatud nn usaldusmärkidega (nt BBB jpt), mille abil saab ostja kindel olla, et märgi kandja on usaldusväärne tegija, vastab teatud standarditele ja tingimustele (kus rõhk on kliendirahulolul ja lubaduste täitmisel). E-kaubanduse Liit loob nüüd lähiajal Eestisse samasuguse usaldusmärgi, mille olemasolu korral saab ostja kindel olla, et kõik on aus.

Mida on meil Eestis ongi vaja on see, et tarbija saaks kindlusega sooritada oste e-poodidest. Sellise kindluse tagamine on hea nii ostjale kui ka e-kauplejatele. Meie e-kaubanduse kiratsemisest on palju räägitud aastaid ja ma usun, et selle kvaliteedimärgi kasutuselevõtt aitab kaasa uuele hingamisele meie e-kaubanduse maastikul.


Loetud päevad tagasi avaldas MarketingSherpa järjekordse Ecommerce Benchmark Reporti, kus avaldas uuringust välja tulnud parimad taktikad müügi tõstmiseks. Müügi tõstmise all siis pean silmas muutemäärade (conversion rate) parandamist, mitte suurendatud külastatavust vmt. Vaatamegi neid tulemusi lähemalt ja uurime, et mis üle lombi e-kauplejate jaoks häid tulemusi toob.

Tulemuslikeim taktika (64% hinnangul neist, kes taktikat kasutavad, on see väga efektiivne) on siin koodnime all igavene ostukorv. Mida selle all mõeldakse on see, et sel ajal kui ostja surfab mööda e-poodi ringi, siis mingit osa ostukorvi sisust kuvatakse talle kogu aeg. Täpne vorm varieerub – mõni näitab ostukorvi hetkesummat (mis muutub dünaamiliselt iga kord kui sinna miskit juurde lisatakse), mõni näitab kogu värki: ostukorvis sisalduvat (koos võimalusega sealt asju lihtsalt maha arvata), tootepilte, saatekulusid. Väidetavalt on suurimat kasu saanud taktikast need, kes ostukorvi sisu rohkem avavad.

Loe edasi →

ostceLugesin hiljuti raamatut nimega “Online Shopping Through Consumers’ Eyes” (E. Prussakov, 2008), mis põhineb 107 küsimuse vastuste analüüsil, mida küsiti ühe online küsitluse käigus 2702 inimeselt. Raamatut ma ei soovita – suurem osa küsimusi on väga kehvad. Autoril puuduvad elementaarsed turu-uuringute alased teadmised – valdav osa küsimustest olid suunavad, ebaolulised ja ilmselgete vastustega. Samuti on suur vahe sellel, mida kasutajad arvavad, et kuidas nad käituksid ja kuidas nad tegelikult käituvad. Mõned huvitavad asjad tulid sellest raamatust siiski välja ja selles postituses jagangi parimad palad sinuga (ja säästan sulle 200 krooni).

Uuring viidi läbi Ühendriikides, seega meie keskkonnas see 1:1 ei kehti muidugi, aga tõenäoliselt mingi indikaator on ka see.

Loe edasi →

Vaadates Eesti kohalikes internetiärides ringi tundub, et suur enamus neist jaguneb kahte lehte: tehnikamüüjad ja emadele turundajad. Eesti turu väiksuse tõttu meil vastavaid uuringuid ei tehta, aga Ühendriikides suvel läbi viidud uuring Marketing to Moms Coalition tarbeks räägib sellest, et emad on üha efektiivsemad internetis. Kuna väikelast silmist ei saa lasta ja vaba aega on vähevõitu, proovivad emad oma kohustusi täita ja aega kasutada nii efektiivselt kui võimalik. See tähendab ka, et enne vajalike ostude sooritamist uuritakse enne internetis järele, kust saab millise toote kui hea hinnaga ja millist toodet üldse osta.

Kui peamised tegevused internetis emadel on e-posti lugemine, arvete maksmine, uudiste lugemine, siis arvestataval kohal on ka taustauuringu tegemine toodete kohta – seda teevad ligi pooled (49%). 45% ostab lastele asju internetist. Meie e-kaubanduse maht ja protsendid on kindlasti väiksemad, ent usun, et emadele suunatud e-poodide rohkus meie maastikul annab märku, et ka Eesti emad kasutavad seda võimalust hoolsalt.

Loe edasi →

Iga e-kaupmees on mõelnud, et kas küsida ostjatelt raha postikulu eest või teha paki kohaletoimetamine tasuta. Hiljutine comScore uuring näitas, et 72% USA kasutajatest vahetaks e-poodi kui see kaotaks kauba tasuta kohaletoimetamise. Uuring ei maininud küll kauba hinna suhtet sellesse valemisse (st kas see kehtiks ka siis kui hoolimata postikulu eksisteerimisest on kauba hind odavam). Ka ajaleht LA Times räägib, et 80% kasutajatest eelistab osta e-poodidest, mis pakuvad kauba tasuta kohaletoimetamist. See on muidugi mõistetav – kes siis ei tahaks paremat diili saada.

Kui vaadata Google Trendsi kaudu tasuta kohaletoimetamise kõikumist, siis ilmneb selgelt, et enamik pakub tasuta kohaletoimetamist jõulude ajal (Ühendriikides tõus 31%-lt 41%-le). Kõik kaupmehed soovivad jõuluostude raha endale saada ning proovivad kasutada kõiki relvi, mis suudavad. Lootus on siis see, et suurema käibega teevad väiksema marginaali tasa (kuna maksavad postikulud ise kinni).

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin