Igal oma koolitusel olen küsinud auditoorimilt, et kes teab, mis on Google Analytics/veebianalüütika/jmt? Alati on saalis rahvast, kes ei ole kuulnud ega näinud. Nendest, kelle veebis on GA peale pandud, enamikul aga ei tee see Analytics eriti muud kui mõõdab külastusi. See on raiskamine ja pime olemine olukorras, kus ei pea olema.

Külastused on ju toredad, aga lõppkokkuvõttes ei näita kuigi palju meie veebilehe efektiivsuse kohta. Kui ma ostaks Kodu&Aed ajakirjas palju reklaami 30 päeva jutti, siis mu külastatavus tõeneäoliselt tõuseks, aga tegevuste tegemine mitte (kuna tegemist pole minu sihtrühmaga).

Meie eesmärk on panna võimalikult suur hulk külastajatest tegema mingit meie poolt soovitud tegevust: ostma meie asju, tegema hinnapäringut, liituma uudiskirjaga või midagi muud, mis meile annaks inimese kontaktid või raha. Meie eesmärk ei ole mitte kunagi ‘info andmine’.

Google Analyticsis saab seadistada eesmärke ja mõõta, et mitu protsenti külastajatest teeb tegevusi. Nii saame ka mõõta, et kas mingi reklaamikanal või muu koht, kust külastajad tulevad, toob enam minu pakkumistest huvitatud inimesi veebile. Kui nii, siis saan sellele kanalile rohkem rõhku panna jne.

Samuti saan hakata veebilehte tuunima, et tegevuste tegijate protsent kasvaks. Kui ma ei mõõdaks midagi, siis ma ka ei saaks teada, et kas mingisugune muudatus disainis/sõnastuses tõi muudatusi või mitte.

Eesmärkide seadistamine: kuidas?

Google Analytics võimaldab seadistada 3 liiki eesmärke, aga meid huvitab vaid 1: tegevuste tegemine ehk URL destination.

Eesmärgi seadmisteks vali GA veebilehtede profiilide nimistust ‘Edit’ viide paremal ääres:

Nüüd vali nimistust ‘Add Goal’:

Ja nüüd paneme eesmärgile nime (see on meie enda jaoks) ning veebiaaadressi, kuhu kasutaja viiakse peale tegevuse tegemist (URL destination). Näiteks internetmarketing.ee lehel siin viiakse kasutaja peale ‘7 taktika’ tellimist aadressile http://internetmarketing.ee/olemas.html.

Kliki ‘Save Goal’ ja ongi olemas. Nii palju kui on võimalikke tegevusi, nii palju ka seadista eesmärke ja mõõda neid eraldi.

Tulemusena saad näha eesmärkide täitmisi näiteks sellises (ja paljudes muudes) vaates. Antud näites ma näen, et Facebookist tulijad teevad mu poolt soovitud asju 2x sagedamini kui Google otsingust tulijad.


E-commerce tracking

Kui sa pead e-poodi, siis peaksid sisse lülitama ka sellise asja nagu ‘e-commerce tracking’. Selle abil saad jälgida müüki iga konkreetse ostuni välja ning lugeda väga täpselt, et kui palju raha mingi kanal toob jne. Kui kasutad Google Adwordsi, siis saad ka mõõta, et kui maksid mingi külastaja saamiseks x dollarit reklaamiraha, et kas siis lõppkokkuvõttes oled plussis (kasutajad ostsid rohkem, kui sa nende saamiseks kulutasid) või kahjumis.

Sisse saad lülitada E-commerce trackingut siis, kui mingi veebilehe profiilis on sul ‘E-commerce Website’ valikkuse pandud ‘Yes’. Kui veel pole, saad seda iga kell teha.

Nüüd saad jälgida näiteks selliseid andmeid:

Või vaadata, et millised kanalid toovad raha ja kui palju üks külastaja mingist kanalist väärt on:

E-commerce trackingu lihtsalt sisselülitamisega need andmed sulle Analyticsisse ei ilmu. Su e-poe tarkvara peab olema Analyticsiga integreeritud, kõikide tehingute andmed peavad sinna sisse jooksma. Reeglina peab su progeja selle käsitsi juurde tegema, aga üha enam on ka e-poe tarkvarasid, kus see juba sisse ehitatud (nt Interspire Shopping Cart).

Kokkuvõte:

1. Pane Google Analytics oma veebile kohe külge. See on tasuta ja väga kobe.
2. Seadista eesmärgid (goals), nii palju kui neid on.
3. E-poodnikud peaks ka e-commerce trackingu sisse lülitama (ja integreerima).


Loetud päevad tagasi avaldas MarketingSherpa järjekordse Ecommerce Benchmark Reporti, kus avaldas uuringust välja tulnud parimad taktikad müügi tõstmiseks. Müügi tõstmise all siis pean silmas muutemäärade (conversion rate) parandamist, mitte suurendatud külastatavust vmt. Vaatamegi neid tulemusi lähemalt ja uurime, et mis üle lombi e-kauplejate jaoks häid tulemusi toob.

Tulemuslikeim taktika (64% hinnangul neist, kes taktikat kasutavad, on see väga efektiivne) on siin koodnime all igavene ostukorv. Mida selle all mõeldakse on see, et sel ajal kui ostja surfab mööda e-poodi ringi, siis mingit osa ostukorvi sisust kuvatakse talle kogu aeg. Täpne vorm varieerub – mõni näitab ostukorvi hetkesummat (mis muutub dünaamiliselt iga kord kui sinna miskit juurde lisatakse), mõni näitab kogu värki: ostukorvis sisalduvat (koos võimalusega sealt asju lihtsalt maha arvata), tootepilte, saatekulusid. Väidetavalt on suurimat kasu saanud taktikast need, kes ostukorvi sisu rohkem avavad.

Loe edasi →

Kui ma küsisin siin blogis, et mis on võimalikud suurimad probleemid oma internetiäriga alustamisel, siis väga palju kostus, et just see tehniline pool – kuidas teha kodulehte ja panna üles e-pood. Loomulikult tegutseme ka kõik piiratud ressursside tingimustes, et hind on oluline. Sel korral vaatan mõningaid tooteid, mis võimaldavad igaühel oma kodulehe ja e-poe käima panna parima hinnaga – tasuta. Loomulikult sellised tooted tulevad valmislahendustena, mis tähendab, et võimalused nende ümberkohendamiseks ja sättimiseks just sellisteks nagu teil vaja on, on piiratud. Ma tulevikus tulen selle teema juurde tagasi ja soovitan minimaalse investeeringuga häid lahendusi.

Nüüd aga soovituste juurde.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin