Hiljutine e-posti sõltuvuse uuring USAs kinnitas midagi, mida oled ehk isegi täheldanud: paljud meist on e-posti lugemisest sõltuvuses. Ligi pooled uuritavatest tunnistasid, et ei suuda ilma emaili lugemata päeva mööda saata. 51% vastanutest kinnitas, tegelevad oma postkasti sisuga vähemalt 4 korda päevas ja viiendik inimestest 10 korda päevas. Kui ma veetsin suvel nädala metsas ilma internetita, siis kogesin ka ise, et ilma on kuidagi imelik olla… nagu midagi oleks puudu.

Kuigi uuring viidi läbi Ühendriikides, usun, et Eesti numbrid jäävad samasse suurusjärku (e-riik nagu me oleme). E-posti lugemine on muutunud meie elu nii lahutamatuks osasks, et 59% vastanutest avaldasid, et nad on lugenud oma kirju ka WCs olles. 67% teeb seda voodis, pooled loevad kirju autoga sõites ja 38% uurivad oma postkasti sisu tööl koosolekute ajal. 62% loevad tööalaseid kirju ka nädalavahetusel.

Peagu üks neljast ütles, et loeb oma meili kohe peale ärkamist. 11% avavad postkasti vahetult pärast töölt koju jõudes, 9% peale õhtusööki. 16% vaatavad kirju ka oma mobiiltelefonilt ja üle poole olid ostnud uue mobiili just sellepärast, et saaks sellega ka oma postkasti lugeda.

Järeldused

Mis me siit järeldada saame? Esiteks seda, et iseenda efektiivsuse nimel võiks hakata oma postkastiga harvemini tegelema järgides näiteks neid ajajuhtimise nõuandeid. Teiseks näitab see e-maili kui meediumi jõudu. Kuigi otsingumootorid on väga olulised, ma ei usu, et paljud WCs või autot juhtides googles surfaksid.

E-post on turundajate jaoks kanal, mis on liiga oluline, et seda kehvasti kasutada või veel hullem – ignoreerida. E-posti turundus oluline nii suhtearenduse vahendina kui müügikontaktide genereerimiseks. Oma emaili kampaaniaid kavandades on sul võimalus lävida oma olemasolevate ja tulevaste klientidega väga personaalsetes oludes (WCst ja voodist personaalsemaks annab minna!) ja pidada dialoogi.

Samas oleme vist kõik kogenud, kuidas ilma loaturunduseta saabuv spämm meid närvi ajab – ja töötab saatja kahjuks. Siin peitubki suurim oht. Seega mõtle hoolega läbi kuidas seda seda meediumit kasutad. See võib olla ka sinu parim turunduskanal, kui sa seda vaid piisavalt hästi kasutad.


On midagi, mis lahutab edukaid internetiettevõtjaid ja neid, kes läbi kukuvad. On midagi, mille tähtsusest räägib iga turundusguru. On midagi, millest igal asjalikul internetiturunduse alasel konverentsil räägitakse. Ja ikka veel nii paljud ettevõtjad ja firmad ei saa sellele pihta.

Millest jutt? E-maili turundusest. Ja mitte selle nurga all, et osta või rentida endale nimekiri maili aadressitest, ja siis saada oma reklaamsõnum neile. Vaheletrügimisturundus – see, kus keegi otsustab mulle midagi promoda, ilma, et ma oleksin selle vastu huvi tundnud (nt massreklaam) – läheb iga päevaga üha kallimaks ja ebaefektiivsemaks. Hoopis pean silmas oma isikliku e-posti nimekirja (postiloendi) loomist sinu ärile.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin