Külalispostitus Indrek Maripuult

Tahad hakata ettevõtjaks? Oled juba mõnda aega seda mõtet mõlgutanud? Annan Sulle mõned mõtted ja juhtnöörid, mis aitavad Sul mõtte teoks teha.

Eric Ries – edukas ettevõtja ja bestselleri “Lean Startup” autor – on veendunud, et enamus alustavaid ettevõtteid paneb uksed kinni, sest arendavad toodet, mida pole kellelgi vaja ja raha saab lihtsalt otsa.

Kõlab triviaalselt, aga ometigi peadki siit alustama – Su toode peab lahendama mingi probleemi ja Sa pead ise aru saama selle probleemi sisust. Kui Su toode ei ole LAHENDUS, siis parem ära seda tee! Hoiad kokku energiat ja aega. Sa pole veel õiget ideed leidnud, võid nüüd mõelda. Vabanda mu otsekohesus, aga lõpeta endale valetamine – ideed ei saa LEIDA. Leida saab midagi, mis on juba olemas. Idee tuleb LUUA. Väide “Ma pole veel ideed leidnud” on passiivse inimese vabandus.

Kust siis alustada?

Pipi Pikksukk ütles, et enamik inimesi käib mööda maailma, ilma et nad midagi märkaks, aga kui silmad lahti hoida, võib igasuguseid huvitavaid asju leida. Ära Sina ole nagu enamik inimesi ja õpi probleeme märkama – need on kõige lihtsamad uute tooteideede allikad. Võimalikud probleemide leidmise allikad võivad olla näiteks: erinevad uuringud ja valdkondade ülevaated, erialakonverentsid ja -ajakirjandus, magistri- ja doktoritööd, sõprade või enda kogemused mingi tootega jne.

Loomulikult on probleemist üks veel vähe. Mõistlik on otsida palju erinevaid probleeme ja siis neid hinnata ning valida, mis tundub potentsiaalikas ning millega Sa oled valmis tegelema. Mõned mõtted kuidas seda teha – mõtle iga probleemi kohta järgmistele asjadele:

  • Mis seda probleemi põhjustab?
  • Keda see probleem peamiselt mõjutab?
  • Kui paljusid see probleem mõjutab?
  • Millal ja kuidas see probleem ilmneb?
  • Kui tihti see probleem ilmneb?
  • Miks seda probleemi lahendatud ei ole?
  • Milline on selle probleemi ajalugu?
  • Milline tundub selle probleemi tulevik olevat?
  • Kui suuri kulutusi see probleem põhjustab? Kellele?
  • Mis tunne on nendel inimestel, keda see probleem vaevab?
  • Kes veel sellele probleemile lahendust otsib?
  • Millised lahendused juba olemas on?
  • Kui palju ma seda valdkonda tunnen ja milliseid oskuseid siin vaja on?
  • Kas vajan kedagi appi ja kas selline abi on saadaval?

Kui need sammud läbi käid, siis oled oma äri alustamisele juba mitme pika sammu võrra lähemal. Muidugi on see alles teekonna algus. Sellest, kuidas teha järgmisi samme, saad lugeda tasuta raamatust “Ära ürita oma ideed ellu viia. Vii see ellu.”, mille olen kokku pannud just Sinu aitamiseks.

See pisike raamat sisaldab mitmeid suuri ideid, mis näitavad teed, kuidas leida äriidee ja luua eeldused selle elluviimiseks. See raamat ei põhine akadeemilisel jutul, mis tahab juba teisel leheküljel igavusega ära tappa, vaid isiklikul kogemusel.

Raamatu saad endale laadida siit: http://www.maripuu.eu/praktiline-ettevotluskoolitus/


bebook_ebook_reader_3IDPF avalikustas hiljuti 2009 jaanuarikuu e-raamatute müüginumbrid ja need on kasvanud 173% võrreldes möödunud aasta jaanuariga: kuu müügimaht ületas 8.8 miljonit dollarit (mis teeb aasta peale kokku üle $100 miljoni). Tegelikud numbrid on oluliselt suuremad, sest need arvud pärinevad vaid 13 Association of American Publishers kuuluvalt organisatsioonilt. Mõned kiired järeldused: a) e-raamatud on endiselt kuum teema ja kasvav trend, b) majanduslangus pole seda tööstust põhja viinud. Mõlemad on internetiettevõtjate jaoks head uudised.

E-raamatud ja muud infotooted on suurepärased võimalused ettevõtjatel oma teadmised rahaks teha. Infotooted on mugav viis õppida uut informatsiooni, mis aitab midagi (paremini) teha. E-raamatud on koheselt kättesaadavad (allalaetavad), nendest saab hõlpsasti vajalikku infot üles leida (kuna tegemist on arvutidokumendiga), neid on lihtne talletada ja enda lähedal hoida.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin