Väga paljud turundajad teevad eeldusi oma veebilehe ja äri suhtes, millel pole mingit alust ja mis lähevad neile kalliks maksma. Ära eelda mitte midagi – analüüsi kõike ja mõtle läbi, kuidas midagi realiseerida. Siin on 10 kõige levinumat eeldust, millega mööda pannakse.

1. Inimesed leiavad su veebilehe üles
Sina ise tead oma veebiaadressi hästi, aga teised ei pruugi teada – seda eriti, kui su veebileht on uus. Kas oled läbi mõelnud, et kuidas üldse keegi su veebilehele võiks sattuda? Lihtsalt veebilehe püsti panemine ei tähenda mitte midagi. Ideaalis on su turundusplaanis sees strateegiad külastatavuse tõstmiseks nagu otsimootoritele optimeerimine, väärtusliku sisu pakkumine, sissetulevate viidete loomine ja meelitamine,  ja kõik muu seonduv.

2. Inimesed teavad, mida sa müüd
Sa oled ise oma mulli sees nii kinni, et sa ei pruugigi enam olla võimeline end uue külastaja sussidesse panema. Kui mitu korda sa ise oled sattunud mingile veebilehele, ja pole suutnud aru saada, et mis leht see selline on? Kasutajad teevad otsuse kas jääda või lahkuda sekundite jooksul – sinu veebilehe tuum peaks olema selge selle ajaga. Tee oma veebilehe põhieesmärk või teema kohe selgeks.

3. Inimesed teavad, mis su veebilehel olulisim on
Sul on uhke veebileht, avalehel 100 linki teistele sisulehtedele. Aga kõik lehed pole võrdsed – mingid lehed on alati tähtsamad kui teised. Kui sina olulist ei rõhuta, siis külastaja ka ei tea. Iga veebilehe omaniku eesmärk peab olema maksimeerida oma külastatavust. Tuleb väga selgelt läbi mõelda, et kuidas külastajatest kliendid saada või vähemalt alustada temaga mingitki suhtlust ning suunata külastajat sellele teele.

4. Inimesed teavad, kus nad asuvad
Kui su veebilehel on palju siselehti ja need jaotatud erinevatesse kategooriatesse, siis alati tuleks külastajale näidata, kus ta parasjagu asub. Navigatsiooniriba loomine pole midagi keerulist. See on eriti oluline nendel puhkudel kui inimene sattus näiteks google kaudu otse mõnele sisulehele – siis ta saab kohe aru, mis värk on.

5. Inimesed teavad, kuidas osta
See, et sinu internetikogemused on piiritud ja tead kõiki asju, ei tähenda veel, et sinu kliendid teavad. Sa ju ei taha, et potentsiaalne klient jätaks midagi ostmata (või mingit päringut tegemata) selle tõttu, et ta ei saa täpselt aru, kuidas seda teha. Tee vajalikud nupud suureks ja nähtavaks ning lisa selgitavad tekstid igale poole.

6. Inimestel on palju aega ja pole probleemi anda suurel hulgal infot
Kui soovid oma külastajate käest midagi küsida, tee lühidalt. Kõik vastavad uuringud on näitanud, et kui sa paned kasutajaid täitma pikki vorme, siis suur osa neist ei tee seda. Küsi ainult hädavajalikku ja tee lühidalt. Kui vähegi võimalik ära pane vormi üle 4 välja. Muu info saad alati küsida e-posti/telefoni teel. Kellelgi pole aega täita pikki vorme (mis lõpuks veel ei tööta ka), austa oma klienti.

7. Inimesed võtavad sinuga ühendust, kui neil on mingi probleem
Kahjuks peab tunnistama, et enamik kliente mingi segaduse või mure korral eelistab sind kiruda ja mitte klienditoega ühendust võtta. Keskmine reegel on see, et iga ühe päringu kohta klienditeenistusele on üheksa frustreerunud külastajat, kes ei tee midagi. Kõige parem viis sellega tegelemiseks on ennetamine: tee navigatsioon lihtsaks, lisa iga toote ja teenuse juurde nii palju kirjeldusi kui võimalik, too selgelt välja kõik seonduvad tingimused. Aitab ka see, kui sa igal lehel prominentsel kohal teavitad külastajat, et sa hoolid nende kogemusest sinu veebilehel ja annad lihtsa võimaluse ühe klikiga abi küsida.

8. Inimesed tulevad su lehele tagasi
Isegi kui nende esimene kogemus su veebilehel oli meeldiv, ei tähenda see, et nad tulevad tagasi. Eriti oluline on see e-kaubanduse veebilehtedel, millele kehtib statistika, et 95% külastajaid ei osta mitte midagi esimesel külastusel. Seetõttu on sinu ülesanne esimesel külastusel anda kasutajale selge põhjus tagasi tulla. Parimad viisid on nende e-posti aadressite korjamine, nende suunamine RSS feedi tellimiseks ja selgeks tegemine, et su lehe (huvitav ja kasulik) sisu pidevalt uueneb artiklite või blogipostituste näol.

Kas sa internetmarketing.ee RSS feedi oled tellinud?

9. Kui ma pakun kaupa, siis nad ka ostavad
Ega ikka ei osta küll. Kui äri tegemine oleks nii lihtne ja piisaks lihtsalt poe tegemisest, oleks kõik ettevõtjad. Su veebilehel peab olema selge plaan kuidas tõsta müüginumbreid, taktikad külastajate muutmiseks klientideks, osavalt loodud müügitekstid ja palju muud. Niisama ei juhtu mitte midagi, müümiseks tuleb vaeva näha.

10. Kõik läheb nagu planeeritud
Mis untsu saab minna, see ka läheb – ütleb Murphy seadus. Peaaegu alati juhtub ettenägematuid asju. Mingid asjad ei tööta nagu vaja. Kasutajad võivad su veebilehte kasutada hoopis teistmoodi kui sa planeerisid. Proovi oma veebileht läbi käia ja kasuta seda “valesti” – ära täida kõiki välju, lisa vigaseid postikoode, mängi ostukorvi lisamise ja kustutamisega, proovi kõiki imelikke asju, mida suudad välja mõelda. Kas su veateated on korras? Kas mingi variandi korral lähevad su skriptid lolliks? Muuda oma leht lollikindlaks (nii palju kui võimalik).

Kas sul on veel mõnda rumalat eeldust lisada?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin