google-website-optimizerKuidas panna oma veebileht müüma? Kas see peaks olema sinine või punane? Menüü üleval või paremal? Üks tootepilt või neli? Millise hinnaga teeniks enim raha? Suurem osa ettevõtjaid panevad lihtsalt huupi: lasevad endale kujundada mingi veebilehe ning see jääbki selliseks aegade lõpuni (kuni mitmete aastate pärast tehakse täiesti uus, mis sama moodi seisma hakkab). Mida see reaalselt tähendab on see, et raha jäetakse lihtsalt lauale vedelema. Loe milliseid testimise kaasuseid tahad, veenvad tõendid on igal pool, et läbi testimise võid müüginumbreid tõsta mitmeid kordi.

Ühes hiljutises uurimuses Ühendriikides toodi välja, et seal ei testi oma veebilehte 76.7% e-kauplejatest. Eesti ma usun, et see näitaja on veelgi kehvem, üle 90%. Kasutajatelt ja sõpradelt tagasiside küsimine veebilehe kohta on kindlasti hea mõte, aga põhineb siiski subjektiivsetel arvamustel, mis ei pruugi kokku langeda keskmise kliendi eelistustega. Oma mõtete ja tagasiside najal võid kokku panna algversiooni, aga siit edasi pole mõtet enam ennustada – testimine näitab täpselt ära, et mis müüb paremini.

Kes ei saa täpselt aru, et mis ma testimise all silmas pean, siis väike selgitus. Näiteks A/B testimise puhul sa lood oma veebilehest kaks versiooni, testimise tarkvara näitab pooltele külastajatele versiooni A ning teisele poolele versiooni B. Nüüd teatud aja pärast vaatad, et kumb versioon tegi rohkem müüki. Enam ei pea arvama, nüüd sa tead kindlalt.

Miks hakata testima juba täna ehk sul ei ole vabandusi

1. See on odav. Google Optimizer on täiesti tasuta. Kes soovib selle kohta kõik endale hästi selgeks teha, siis soovitan seda raamatut. Populaarsed vahendid on veel Omniture Test and Target ja Optimost.

2. See võtab vähe aega. Ühe A/B testi käivitamine võtab vaid 5 minutit.

3. See tõstab su müüki. Ole sa turundusjuht või ettevõtja, suurenenud müüginumbrid teevad kõigile heameelt.

4. See aitab sul mõõta ideid. Sul on fantastiline idee katta veebileht siilide ja tigudega. Aga kas see müüks? Nüüd saad teada. Saad näiteks 20%-le inimestest näidata siilidega versiooni ning jälgida, et mis juhtub.

5. See ei ole keeruline. Iga testi käivitamine on kukepea, piisab lugemisoskusest.

Mida testida?

Alusta kampaanialehtedest ja teistest, mis püüavad külastajat veenda ostma. Proovi erinevaid pealkirju, tootepilti, üldkujundust, proovi toote peamiste eeliste rõhutamist. Mitu erinevat lehte peab klient ostu sooritamiseks läbima? Kas saaksid seda vähendada?

Katseta erinevaid ostmise nuppe. Amazon on tuntud fanaatilise testimise poolest. Siin näiteks nende erinevad “lisa korvi” nupud:

amazonbuttons

Mängi hinnaga. Vahel võib odavamast hinnast tingituna tulla suurem läbimüük, et teenid siiski rohkem raha. Vahel ei muuda hinna tõstmine müüginumbreid, et saad rohkem kasumit müügi pealt teenida.

Enne mingi lehe ümberkujundamist (versioon B loomist) vasta nendele kolmele küsimusele:

1. Keda sa püüad veenda?
2. Mis tegevust sa tahaksid, et nad teeksid?
3. Mis tegevust kliendid tahavad teha?

… ja vii ellu muudatused vastustest lähtuvalt. Enne mingi järelduse tegemist peaksid ootama vähemalt 100 müügini, et ära kiirusta. Kui 100 müügi saavutamine võtab liialt kaua aega,võid lõppeesmärgiks panna millegi muu (korvi lisamine vmt). Kui eksperiment läbi viidud, siis võta kohe ette järgmine. Hea mõte on ka testida asju ühe muudatuse haaval – nii saad kindel olla, et mis see täpselt oli, mis positiivselt mõjutas.

Kui sul on testimise kohta oma edulugu, siis pane kommentaaridesse. Või kui tekkis lisaküsimusi, siis lase ka tulla.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin