peep_antiguas2Mis on ühe ettevõtte eesmärk? Koolis õpetatakse, et selleks on omanike kasumi maksimeerimine. Paljud ettevõtted lähtuvalt kindlasti sellest, aga mitte kõik. Minu meelest leidub üks parem alternatiiv – elustiiliärid. Alustame definitsioonist – Wikipedia seletab, et need on ettevõtted, mis on loodud (ja mida juhitakse) selleks, et teenida omanikele teatud suurusjärgus sissetulekut (aga mitte üle selle) ning mis lubaks elada teatud elustiili. Toon kohe paar näidet.

#1 näide

Toomas on pereinimene. Tal on kaunis abikaasa ja 3 väikest last. Talle meeldib kangesti oma perega aega veeta, lisaks on kahe lapsevanemaga kergem koduseid asjatoimetusi (ja lapsi) majandada. Toomas on loonud oma internetipõhise äri, mis võimaldab tal tööd teha kodukontorist. Ta pole miljonär, aga sissetulekud maksavad ringiliikumiseks vajaliku mahtuniversaali ning kodu ja igapäevaste kulutuste eest. Ta küll töötab 7-8 tundi päevas, aga loeb oma elustiili põhilisteks eelisteks seda, et saab võtta aega pere jaoks mil tahab (ja mil pere vajab). Ta ei pea 8 tundi jutt töötoolil istuma, vaid saab seda hajutada ning lõuna ajal perega näiteks parki minna.

#2 näide

Peep armastab seiklusi, reisimist ja uute kultuuride tundma õppimist. Tema jaoks on oluline, et saab teha just seda, mida ta ise tahab ning mitte võtta korraldusi kelleltki teiselt. Talle meeldib oma töö ja teeb seda innuga, ka pikad tööpäevad pole harvad. Kuna see töö on aga nagu hobi, ei tundu see kunagi tööna – see on fun. Ta saab tegeleda just sellega, mis on tema kirg. Kui tekib soov reisile minna, siis endale vabalt valitud ajal saab minna nii pikaks kui soovi on. Tavaliselt on üksiku reisi pikkuseks 1 kuu, sest peale seda tahab hing paigal olla ka. Iga aasta vahetab Peep oma elukohariiki, sest just võõras keskkonnas elamine annab võimaluse kohalikku kultuuri kõige paremini tundma õppida.

Peep on oma ettevõtmised üles seadnud just nii, et ta saaks kõike korraldada interneti teel: turundust ja müüki, kauba tarnet, kliendisuhtlust. Selliselt ettevõtmist organiseerides pole vahet kus ta ise füüsiliselt asub ning saab võimaldada endale oma reisimist täis elustiili. Kuigi täielikult reisidele (ja muude hobidega) tegelemisele minevate pauside ajal töö tegemine on tagaplaanil ja see avaldab sissetulekutele oma mõju, siis tänu paljude äriprotsesside automatiseerimisele jätkub sissetuleku teenimine ka siis, kui ise aktiivselt asja juures ei ole. See Peep olen muidugi mina ise.

Tihtipeale elustiili ärid tulevad oma limiitidega, eriti mis puudutab sissetulekuid (aga see ei pruugi nii olla). Lihtsalt suurem rabamine ja ettevõtte kasvatamine (töötajate palkamine jne) suurema käibe/kasumi nimel pole prioriteet. Prioriteediks on ettevõtte kujundamine selliselt, et see võimaldaks elada soovitud elustiili. Kellele meist ei meeldiks omada villat Beverly Hillsis ja sõita Maseratiga, aga reaalsuses oleme täiesti õnnelikud ka tagasihoidlikuma rahalise seisuga. Raha iseenesest pole ju lõppeesmärk, vaid see, mis sa selle eest saad – näiteks oma unelmate elustiil. Elustiiliettevõtja teeb oma otsuseid alati kaaludes, et kuidas see tema elustiili mõjutab ja kas see aitab sellele kaasa või mitte.

Kust alustada? Alusta oma eesmärkide seadmisest oma elustiili kohta: kui sa saaks iga päev valida, mida teha, mida sa siis teeksid? Mida sa hetkel ei tee, mida tahaks rohkem teha? Olen kirja pannud ka soovitusi esimeste sammude kohta siin ja siin.

Pildil olen mina 2009 a. märtsis, asukohaks Antigua, Guatemala. Pildistamise hetkel nautisin just elustiiliäri vilju.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin