Saan palju küsimusi teemal “kuidas alustada?”, “mida peaksin tegema?”, “tahan luua internetiäri, aga ei oska pihta hakata”. Kui ma peaksin täna nullist alustama – stsenaariumis, kus mul poleks mingit veebi, postiloendit, Facebooki lehte jne ja keegi ei teaks, kes ma olen  – siis ma jälgiks just seda kava.

Ma alustaks endiselt informatsiooniäris, sest seda on kõige lihtsam, odavam ja mugavam üles ehitada. See võimaldaks mul ka elada soovitud asukohavaba elustiili.

1. Teema valik

Esimene samm oleks konkreetse nurga / lähenemise leidmine alal, mille suhtes olen kirglik ja milles olen ekspert. Kui ma tahaksid kätt proovida valdkonnas, milles ma veel ei ole ekspert, siis sukelduksin maksimaalsele õppetuurile. Kui sa müüd kooke (või koogitegemise õpetust), pead olema koogiekspert.

Teema valikul oleksid olulised küsimused, et kui palju inimesi on teemast huvitet, kes on teised tegijad sel turul (ja kas neid üldse on), mis sõnumi/lähenemisega nad end müüvad, kui suur on see turg üldse, kas inimesed on nõus selle eest maksma.

Investeeriksin aega oma unikaalse väärtuspakkumise väljatöötamiseks (mida ma pakun ja kuidas see on erinev/parem teistest turul olevatest) ja testimiseks.

Teemakohane lugemine:

Mida pead teadma enne äri alustamist

2. Veebi ülespanek

Teema valitud, registreeriksin endale domeeni (Eesti turule .ee, mujale .com vmt) ja paneks püsti veebilehe WordPressi peale. Tehnilised asjad, mida ise ei taha või ei oska teha, ostaksin sisse – pääsemaks mõttetust viivitusest ja stressist.

Veebi peamine eesmärk oleks hakata üles ehitama minu brändi. See võtab aega ja alustada tuleks nii pea kui võimalik. Alguses pole lehele vaid ei midagi muud kui selle eksistentsi sõnumit (kellele ja miks), oma loo rääkimist ja blogi. Selles faasis pole vaja mitte midagi müüa; ma tõenäoliselt veel ei teagi, et mida täpselt hakkan müüma.

Veebilehel tooksin kohe välja oma unikaalse väärtuspakkumise ja prooviksin teadlikult erineda või isegi vastanduda teistele veebidele samas nishis. Selge on see, et kedagi ei eruta tavaline, keskpärane veeb ja sõnum. Suurem osa turge on erinevaid tegijaid täis, et välja paistmiseks peab see olema hoopis rajum kui teised.

Optimeeriksin otsingumootoritele mõne lihtsa sammuga ja alustaksin blogimist. Kohe paneksin veebile analüütika külge (Google Analytics) ja hakkaksin tegevusi mõõtma.

Teemakohane lugemine:

11 soovitust veebikujundusele

Kuidas panna veebidisain müüma

3. Järgijaskonna kasvatamine

Minu peamine energia läheks nüüd järjaskonna loomise ja suhete arendamise peale läbi sisuturunduse. Turundusvarade loomine peaks olema iga turunduse prioriteet: blogi lugejaskonna, rss tellijate, postiloendiga liitujate ja sotsmeedia kanalite järgijate hulga kasvatamine + suhete kultiveerimine.

Peamine vahend oleks siin blogi ja prooviksin kirjutada vähemalt postituse päevas. Iga loodud postitus teenib mind veel aastaid (läbi sellele tuldavate otsingute Googlest). Vastavalt konkurentsile otsustaksin, et kas blogin teksti- või videoformaadis.

Sõltuvalt turust looksin kas oma Facebooki või Twitteri kanali, mida kasutaks samaks otstarbeks: pakuks väärtust ja väldiks müügi surumist.

Kõik see võtab aega, et ma enne 12 kuu möödumist meeletuid tulemusi ei ootakski ja jookseks teadlikult maratoni, mitte sprinti. Inimeste usalduse võitmine võtab aega ja tööd.

4. Magneti loomine

Mailiturundus (oma postiloend) on tänini efektiivseim vahend inimesteni jõudmiseks ja arvan, et e-mailil on veel palju häid aastaid ees. Seetõttu paneksin oma postiloendi kasvatamise esimeseks prioriteediks.

Turule tuleku juures on parim viis seda kiiresti teha läbi võimsa magneti loomise.

Ma püsitaks sellise küsimuse: mis on see suurim ja parim asi, mida mu sihtgrupp tahaks ja millest saaks palju kasu?

Kui mu blogil on juba lugejaid, saan teha ka küsitlust blogis, identifitseerimaks järgijaskonna probleeme. Kui külastatavus veel madal, siis teeksin kvalitatiivseid intervjuusid sihtgruppi kuuluvate inimestega. Nii kümmekond intervjuud juba annaks head infot.

Kui peamised probleemid leitud, siis ma investeeriks kõvasti vaeva ja aega toote loomisele, mis neid probleeme lahendaks / leevendaks. Esmamulje on väga oluline, sestap eeldaksin, et töötan toote kallal võib olla mitmeid kuid. Kui toode valmis, siis teeksin selle kättesaadavaks täiesti tasuta – vaid emaili sisestamise eest.

Just nimelt, ma ei paneks oma blogi serva kasti “7 taktika” alla laadimiseks, vaid jagaks ära terve suuremahulise toote / kursuse. Ma teeks pakkumisele eraldiseisva kampaanialehe, kus “müüks” oma tasuta pakkumist ja kus poleks mingit segavat infot.

Viimasepeal magneti / tasuta toote loomise juures on veel üks hea asi: ma saaks teiste tegijate tuules sõita. Inimesed levitavad tasuta häid asju hea meelega. Ma konktakteeruks oma valdkonna blogijate ja postiloendi pidajatega ja moosiks neid oma tasuta pakkumist nende järgijaskonnale saatma. Kui mu loodu on hea, siis ka nende auditoorium saab väärtust: win-win.

Mina saan aga edu korral oma postiloendiga liituma nende blogide lugejad ja uudiskirja tellijad. See on parimaid viise oma postiloendi kiireks kasvatamiseks – ja mitte niisama kasvatamiseks, vaid eelsõelutud huviliste läbi. Tõenäoliselt paljud on neist valmis ka raha välja käima (tulevikus).

5. Testimine

Mu esialgne versioon magneti müümiseks oleks puhtalt hüpotees, seetõttu teeksin kõva A/B testimist: näitaks ühele poolele versiooni A ja teisele osale külastajatest versiooni B. WordPressis saab seda teha MaxA/B pluginaga või siis kasutaks Google Website Optimizerit.

6. Levi

Lisaks diilide tegemistele teiste ettevõtjatega, hakkaks ma kampaanialehele suunama sihitud reklaami kaudu veebiliiklust. Peamine vahend siin oleks Google Adwords, aga prooviks ka Facebooki reklaami.

Reklaamides pakuks oma tasuta toodet emaili vastu. Eesmärk endine: kasvatada maksimaalne postiloend.

7. Suhtlus ja suhe

Inimestega, kellega juba kokkupuude olnud, jätkaks pidevat suhtlust blogi, sotsmeedia ja uudiskirjade kaudu.

Kui aeg küps, inimesed on tasuta tootest saadud teadmisi rakendanud ja tulemusi saavutanud, on aeg uurida rahva käest. et mida veel nad tahaksid. Eesmärk: luua preemiumtoode, mille eest ka raha küsida.

Preemiumtoode peaks looma veel enam väärtust kui eelmine, tasuta toode – kui inimesed sulle raha makstes pettuvad, siis on keeruline neile tulevikus midagi pakkuda. Raha on aga korduvostudes ja ärimudel peaks ette nägema, et sa saad samale inimesele aastate jooksul müüa veel ja veel.

8. Preemiumtoote loomine

Kui vastav eeltöö tehtud, asuksin vinget kursust kokku panema, platvormiks muidugi Traindom, mis sisaldab kõike vajaliku infotoote loomiseks ja müümiseks.

Need oleks 8 põhisammu, mida esimesena järgiksin, kui peaksin otsast alustama.

Kas sul on alustamise kohta veel küsimusi? Anna teada!


Tegin siin blogis küsitlust, kus küsisin inimeste takistuste kohta millegi vinge loomisel. Populaarseim valik (32%) oli raha (õigemini selle puudumine). Ma julgen väita, et rahapuuduse toomine ettekäändeks ettevõtlusega alustamise takistusena on mugavus ja laiskus.

Jah, ettevõtlus vajab mingil määral raha. Tõsilugu on aga see, et üldjuhul saab läbi väga vähese hulga rahaga. Nii vähesega, et kapitalipuudust ei saa küll keegi vabanduseks tuua. Vajadusel saab ka EASist mingite asjade jaoks rahalist toetust.

Loe edasi →

Paljud lükkavad edasi oma plaane uute projektide või ettevõtlusega alustamiseks, kuna neile tundub, et nad ei tea piisavalt. Mõningaid hoiab tagasi hirm läbikukkumise ees, aga suurele osale on takistavaks asjaoluks just teadmiste puudus. “Ma ei tunne turgu piisavalt!”, “ma ei tea, kuidas paberimajandus käib”, “ma ei tea, kuidas see turg käitub X aasta pärast”, “mis siis, kui juhtub see või see?”. Lihtsam oleks just kui jätkata oma turvalisel, igaval ja mitte kuhugi viival ametikohal ja teha edasi oma harjumuspäraseid, turvalisi asju.

Või siis sellest teadmatusest tulenevalt tehakse meeletult lugemist, korjatakse kokku sajad aruanded ja raportid, turutrendid ja segmendid, seadusandlused ja gurude prognoosid – mis viib juhtme kokku jooksmiseni ja tundub, et ei suuda iial seda infotulva hallata. Tulemusena on veelgi suurem hirm ja halvatus. Ja seda veel enne kui oled isegi oma varbad märjaks kastnud. Ütles ju ka William S. Burroughs, et “Sometimes paranoia’s just having all the facts” ehk mõnikord on paranoia kõikide faktide teadmine.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin