Facebook on kasvanud suureks mammutiks ja ei ole lähiaastatel kuhugi kadumas. Sinu kliendid on Facebookis ja sina peaks samuti olema. Facebook suurepärane on suhete loomise ja arendamiseks, väärtuse loomiseks, enda pildil hoidmiseks. Inimestele meeldib osta firmadelt, mida nad teavad.

Viga, mida paljud (ikka veel) teevad

Enne kui asun lugema viise, et kuidas saada rohkem fänne, peaks ühe asja uuesti üle rääkima. Väga paljud Eesti ettevõtted ei saa asjale pihta ja teevad väga suure vea. Nimelt Facebookis oma ettevõttele lehe loomise asemel teevad ettevõttele inimprofiili. Näiteks eesnimi “OÜ” ja perenimi “Kellasepad”. Lisaks sellele, et Facebook ei luba oma reeglites sellist asja, näitad sa seeläbi ilmale, et oled loll ja ei adu asja. Kolmas põhjus selle vältimiseks on see, et Facebook on teinud firmadele lehe näol kättesaadavaks vahendid oma sihtgrupiga suhtlemiseks, mis profiilil puuduvad.

Loodan, et varsti ei kohta enam ühtegi sellist firmat Facebookis.

Kellele sa räägid?

Esimese sammuna pead sa paika panema, et kellele sa räägid. Sa pead oskama vastata küsimusele “kes on su ideaalne klient?” Ideaalse kliendi all pean silmas kedagi, kellele sinu teenus/toode sobib kõige paremini, keda see kõige enam aitab.

Kirjuta oma ideaalne klient välja. Kes ta on? Milline inimene? Mis ametil? Mis ta eesmärgid on? Millest ta hoolib? Mis aitab tal tema eesmärke saavutada? Mil moel saaks ta kasu sinu kompetentsist?

Kui sul see pilt selge, siis lähtu oma kommunikatsioonis just sellest.

7 lihtsat sammu rohkemate fännide saamiseks

#1: Kutsu sõbrad fänniks – aga vaid ühe korra

Kõige lihtsam on saada oma lehele fänniks (kuigi Facebooki uus terminoloogia on ‘Like’ ja mitte ‘Become a fan’, siis kasutan siiski siin sõnastust fänn ja fänniks hakkamine) inimesi, keda sa tunned ja kellega sul on ka reaalelus mingi suhe. Seega hea alguspunkt on oma sõbralisti kutse saatmine.

Siin aga ettevaatust: üks pindakäivamaid asju Facebookis on see, kui sa kedagi pidavalt nillid, et tule mulle fänniks. Selle tulemus on vastupidine: inimene hakkab sind fännamise asemel vältima, tekib negatiivne emotsioon.

#2: Pane Facebooki widget oma veebile

Sul on tõenäoliselt juba eksisteeriv veebileht/blogi, kus mingi rahvas regulaarselt käib. See oleks esimene ports, keda oma lehele Facebookis saada. Lihtsamaid viise on selleks panna vastav widget oma veebile (vt pilti paremal).

Widgeti koodi ja väljanägemist saad timmida siit: http://www.facebook.com/facebook-widgets/pagebadges.php

#3: Saada teavitus oma fännilehe kohta välja oma teistesse kanalitesse

Mõtle läbi kõik kanalid, mis sul olemas inimestega suhtlemiseks ja kutsu inimesi osalema su FB lehel. Parimaid kanaleid on su oma postiloend (kui sul ei ole oma postiloendit, hakka kiiresti sellega tegelema). Samuti blogi, Twitter jne.

#4: Lisa oma Facebooki lehe aadress oma emaili signatuuri

Tõenäoliselt saadad üle ühe e-maili päevas. Tõenäoliselt paljud emailidest lähevad su klientidele. Seetõttu hea viis oma Facebooki lehte promoda on lisada oma signatuuri teiste kontaktandmete sekka ka oma Facebooki lehe aadress koos mingi tekstiga, et miks sinna minna. Näiteks:

Müügiteemalised uudised, tehnikad ja arutelud meie Facebooki lehel: http://www.facebook.com/myyk

#5: Tee reklaami Facebookis

Facebookis reklaami tegemine on väga lihtne ning see on kiire viis oma fännide arvu tõstmiseks. Iga reklaami all on nupp ‘Like’, millele klikates saabki kohe fänniks. Kui reklaami vaataja sõbrad on juba fännid, siis kasutajale tuuakse ka see välja, mis omakorda tõstab klikkimise protsenti tänu sotsiaalsele tõestusele.

Kõige efektiivsemad on selleks otstarbeks reklaamid, mis annavad põhjuse fänniks hakkamiseks.

#6: Organiseeri võistlusi

Inimestele meeldib võita ja asju saada. Pane välja auhinnad ja jaga need mingite tingimuste täitmisel välja. Näiteks kui lased inimestel midagi kommenteerida või su seinale postitada, siis see töötab ka kui sotsiaalne katalüsaator: kõik inimesed näevad, et teised ka tahavad su asju. See näitab, et tegemist ihaldusväärse kaubaga.

Võid teha ka lihtsakoelisemaid, et jagad auhindu lihtsalt fänniks olemise eest. See aga toob kaasa palju tasuta nänni soovijaid, kel tegelikult pole grammigi huvi su toodete ostmise vastu. Kui sa lased inimestel midagi teha ka, siis see funktsioneerib ka kui omamoodi filter.

Lõppkokkuvõttes me ei taha, et meil oleks lihtsalt võimalikult suur fännide arv, vaid võimalikult palju inimesi meie sihtgrupist.

#7: Regulaarne, sihtgruppi huvitav sisu

Jätsin kõige olulisema kõige viimaseks. Miski ei ole tähtsam kui see, mis su Facebooki lehel toimub. Staatiline fännileht, kus puhub vaid tuul, ei too miskit kasu.

Sinu eesmärk on kaasamine (engagement). Facebooki peamine roll sinu turunduses on suhete arendamine ja mainekujundus. See toimub vaid juhul kui inimesed on kaasatud ja kui nad saavad väärtust su fänn olemisest.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin