blog boardTahan rääkida blogiga raha teenimisest. Viimasel ajal on mõnevõrra palju juttu olnud äriblogimisest – tõenäoliselt toimunud Blogfesti mõjutusel.

Blogopeed kirjutas millalgi, et blogiga Eestis raha teenida ei olegi võimalik. Kommenteerisin seal ka ja Indrek rääkis, et loeb blogiga raha teenimise alla vaid reklaami ja kaasturundust. See on minu arvamuse järgi kitsas ja ebakorrektne lähenemine. Blogiga teenimine on igasugune teenimine kui blogi on vahend, mis kliendi (ehk raha) toob. Seega kogu järgnev jutt on eelmise lause definitsioonist lähtuv.

Blogfestil arutleti, et kuidas blogimine aitab kaasa ärieesmärkidele (loe: raha teha) ja mõned ettevõtted nagu Estonian Air, Monton, Selge Pilt jt jagasid oma kogemusi. Huvitav on see, et kuigi oli blogiteemaline konverents ja kutsuti siis (ma oletan) rääkima meie kodumaised äriblogimise lipulaevad, ei osanud keegi neist öelda, et kui palju blogi neile raha toodab. Pragmaatiliste eestlaste jaoks jäi see kindlasi liiga pealiskaudseks. Kui eesmärk on rääkida blogist kui heast turundusvahendist, siis selle argumenteerimise juures numbrite väljajätmine on mu meelest natuke lahja.

Saime teada, et Estonian Air on bloginud aprillist 2008 (kuu kauem kui see blogi siin) ja neil on olnud läbi aja ca 65 000 külastust. Rahalist numbrit nad öelda ei oska, kuna see on suurema ettevõtte puhul keeruline. Olen nõus, aga see oleks ju võimalik kui nad vaid tahaks. Näiteks võiks ju blogisse inkorporeerida sooduspakkumised vmt, millele klikkimist läbi blogi saaks jälitada (cookiede vmt abil) ja mõõta konkreetselt, et kui palju sooduspakkumiste oste kasvõi läbi blogi tuli. ADM kirjutas ka kena kokkuvõtte, aga samuti ei selgu arve, konkreetseid tulemusi. Kristjan Otsmann rääkis, et mikroettevõttele on blogi hea turunduseks, aga samuti olid märksõnad vaid “endast elumärgi andmine”, “usaldusväärsuse tõstmine”, “külastatavuse suurendamine”. Kui palju see mikroettevõte siis saab raha teenida? Kui üks mikroettevõtja seda preset nägi, kas ta sai veendud, et peaks ka blogima?

Ainus põhjus, miks keegi investeerib (raha, aega jne) turundusse on soov teha rohkem raha. Seega oluline on selgusele jõuda, et kas blogiturunduse ROI (return on investment) teeb selle seda väärt.

Selle postitusega ma tahangi täita selle rahaliste näitajate augu.

Internetmarketing.ee lugu

Okei, vaatame alustuseks senist blogi külastuste ajalugu. Blogimisega tegin algust mai 2008. Monetiseerima hakkasin oktoober 2008 kui tõin välja internetiturunduse e-kursuse. Ahjaa, tegemist on siis mikroettevõttega.

GAY

Blogistiilis veebi kohta on tulemused täitsa okeid.

Selle blogi primaarne eesmärk on olnud algusest peale väärtuse loomine lugejale. Väärtuse loomise läbi saavad saavutatud ka sekundaarsed eesmärgid nagu usaldusväärsuse loomine, bränding, suhtearendus.

Ma olen vältinud puhtalt promopostitusi nii palju kui võimalik. Ma küll küsin müüki vahest ka läbi blogi, aga hoolitsen selle eest, et iga minu ettevõtte kasukeskne postitus oleks balansseeritud vähemalt 10 puhtalt väärtust loova postitusega.

Blogiturundus on väga olulisel kohal internetmarketing.ee turunduses. Minu jaoks on see konkurentsitult #1 kanal. Valdav osa külastusi tuleb tasuta Googlest ja Netist mu blogipostide peale ja vaid blogi kannab suhtearenduse ja usaldusväärsuse loomise rolli. Lisaks puhtalt blogile olen turunduseks kasutanud ka Adwordsi jt klikipõhiseid reklaamsüsteeme, sotsmeediat, avalikke esinemisi, masspostitust, artikliturundust ja muud taolist. Ma teen selgelt vahet neil, kes on mu kliendiks tulnud läbi makstud reklaamkampaaniate ja kes orgaaniliselt ehk tasuta läbi blogi.

Olen postitanud blogis keskmiselt 2-3x nädalas.

Blogi pidamiseks kulutatud aeg: ca 2h nädalas.
Blogist tulnud otsene ja mõõdetav tulu: viimase 12 kuu jooksul ~ 600 000 EEK
Tulu töötunni kohta: ~5555 EEK
Blogist tulnud kaudne tulu:
hindamatu. 
Tuluprognoos:
pakun, et 2010 jaanuari lõpuks on 1 miljon otsest blogist tulnud tulu koos (jah, hetkenumbrid vastuolus postituse pealkirjaga, aga sai ju vahvam).

Seega – asu blogima ja kohe. Loo väärtust ja arenda suhteid. See ON kasumlik ja sealt tulenev tulu on mõõdetav.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin