Võimu ja võimalusi ei anta, neid võetakse. Kui sa jätad jagamise teistele, siis jääd ilma.

Kuskil 2 aastat tagasi ma kirjutasin postituse Eesti äriblogidest, kus muuhulgas loetlesin 5 küsimust, millele peaks üks ettevõte vastama enne blogima asumist. Selle järelkajana ilmunud postituses keegi kommenteeris: “No peep laja on ju isehakanud arvamusliider”, mis näitas ilmekalt kommenteerija mõttelaadi, et ise ei saa ju hakata, keegi peab tiitli andma. Mul tekkis tookord küsimus, et mis laadi arvamusliidreid siis veel olemas on kui mitte isehakanud :)

Ära sina oota seda tiitlijagajat või loa andjat, kes tuleb ja ütleb, et nüüd sa võid arvamust avaldada või et nüüd sa võid oma ettevõttega alustada. Kui sa ootad kellegi teise järel, siis see aeg ei tule iialgi.

Tead ettevõtjat Gary Vaynerchuk, sotsmeediaturunduse musternäidet? Kui ei tea, siis olen temast varem kirjutanud siin. Vaata seda ca 1-minutilist lõiget ühest tema ettekandest:

See moment, kus ta mõtles “I can do that shit“, ongi see, millest ma räägin. Ta ei oodanud, et keegi tuleks ja ütleks, et Gary, hakka veinidest blogima. Keegi ei andnud talle tiitlit ega vormistanud luba. Liidrid loovad võimalusi, mitte ei oota neid.

Pea meeles, et iga asi võtab alguses aega – tema puhul 17 kuud viis päeva nädalas blogimist, enne kui asi tuule tiibadesse sai. Seega hakka kohe pihta ja varu kannatust. Mistahes asja saavutamine on raske ja aeganõudev – seega tegele vaid asjadega, mida sa tegelikult tahad ja ära oota luba alustamiseks.


250px-Gary_Vaynerchuk_by_Erik_KastnerKes sotsiaalse meediaga kursis, see teab kindlasti Gary Vaynerchuki, kes on isiklikult kogu sotsiaalse meedia lipulaev maailmas. Läbi blogimise  ja alates 2006 videoblogimise – Wine Library TV, mille iga “episoodi” vaatab üle 90 000 vaataja – on ta viinud oma perekonna veiniäri paari miljoni aastakäibe pealt $60 miljoni dollarilise käibega edukaks ettevõtteks.

Gary on mees, kes mõistab personaalse brändi ja sotsiaalse meedia mõjuvõimu ja pole mitte järjekordne “sotsiaalse meedia ekspert”, vaid see, kes ise tulemusi teeb. Gary ei meeldi kõigile, aga tema stiil ja ausus ei jäta kedagi külmaks. Twitteris on tal üle 850 000 järgija.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin