Internetikasutajate hulk ületas detsembris esmakordselt miljard inimest, teatas comScore. Nendest 180 miljonit on hiinlased, moodustades 18% kogu internetipopulatsioonist. USA on teisel kohal 16%ga, järel tulevad Jaapan, Saksamaa, Suurbritannia.

Suurim kasvupiirkond on Aasia – seal koguni 41% rohkem netikasutajaid kui mullu, järgnevad Euroopa 28% ja Põhja-Ameerika 18%. Maailm pole olnud kunagi nii laialt ühendatud. Ja see on alles algus.

Magid Abraham, comScore’i juht, ennustab, et 2 miljard saavutatakse kiiremini kui me oskame oodata ja kolm miljardit netikasutajat saabub eelmisega võrreldes veelgi kiiremini.

Ja mida kõik need inimesed netis teevad? 77% kasutavad Googlet. See tähendab, et mitte kunagi varem pole olnud võimalik jõuda miljardi inimeseni nii lihtsalt kui praegu. Ja selleks pole vaja mingit erilist kapitali.

Kui ma Panamas elasin ja üldse Ladina-Ameerikat pidi ringi käisin, siis ma nägin oma silmaga kui kiiresti see piirkond seal areneb. Rahvas on üha jõukam ja haritum. Eelmine aasta oli näiteks Panamas internetikasutajate hulk vaid 12% elanikkonnast. Mida see tähendab on see, et seal on meeletu potentsiaal. Valdav osa Ladina-Ameerikast räägib hispaania keelt, aga veel ei kasuta internetti. Minnes praegu sinna turule asju tegema, on sul meeletu eelis nende ees, kes hakkavad end liigutama alles siis, kui pooled latiinodest netis on.

Vaadates seda globaalset potentsiaali jääb vaid üle küsida, et miks üldse Eesti-põhiseid ärisid teha (internetis)?

Omast kogemusest võin öelda, et sama hulga pingutusega saavutab näiteks inglise keelsel turul oluliselt paremaid tulemusi. Turg on lihtsalt mõeldamatult suurem, kanaleid klientideni jõudmiseks loendamatult rohkem ja enamasti on sel turul inimestel ka rohkem raha (ja nad on harjunud seda netis kulutama).


Internet ei tunne piire, seda teavad kõik. Internetis oleme kõik võrdsed surfajad. Ometi ma ikka ja jälle kuulen, kuidas internetiäri tegelased seavad iseendale mentaalse barjääri ja suunavad oma netiäri ainult Eestile. Internetis ettevõtluse tegemise peamine eelis ongi see, et me ei ole limiteeritud riigipiiridest. Kogu maailm saab olla on meie turg. Eestis elab vaid ~1.3 miljonit inimest, neist regulaarselt kasutab internetti ca 65%. Neid inimesi, kes kasutavad seda ostlemiseks, ja keda huvitavad just sinu poolt pakutavad tooded, on veelgi vähem. Võib-olla isegi mitte piisavalt palju, et tagada jätkusuutlikku äri.

Enne kuhugi nishi sisenemist tuleks uurida, et kui palju selles nishis on potentsiaalseid kliente. Eestis, kus elanikku nii vähe ja internetikaubanduse maht väike, võib juhtuda nii, et kuigi su toode on vinge ja turundus hea, siis su äri ei tasu end ikkagi ära, või siis selle teenimise lagi on väga madalal.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin