Kas kasutad Google AdWordsi? Kui veel ei, siis soovitan katsetada. See on kuluefektiivsemaid reklaamikanaleid, eriti väikeettevõtete jaoks.

Paraku lõviosa AdWordsi kasutajatest ei saa mitmele olulisele asjale pihta ja kaotavad seeläbi palju raha. Siin on 5 peamist viga, mida ma näen ikka ja jälle ettevõtteid tegemas.

1. Ei saada aru Google kvaliteediskoorist ja selle tähtsusest

Google AdWordsi tuum on kvaliteediskoor – Quality Score. Igale su kasutatavale märksõnale annab Google hinde skaalal nullist kümneni, 10 siis kõrgeim skoor. Kui sa ei tea, kuidas see kvaliteediskoor kujuneb, siis sa ei tea, kuidas AdWordsi kasutada.

Kõrge kvaliteediskoor vähendab su kliki hinda, tõstab su reklaamide positsiooni ja see omakorda toob rohkem klikke.

Kõrge kvaliteediskoori saamiseks:

  • tee iga otsitava märksõna(rühma) jaoks omaette reklaam, kus otsisõna/fraas sisaldub reklaami pealkirjas ja ideaalis ka teistel ridadel (kõige olulisem!),
  • loo häid reklaamtekste, mis on relevantsed otsingu puhul ja kuhu inimesed tahavad klikkida (mida suurem CTR, seda parem skoor),
  • pane otsitav sõna URLi ehk veebiaadressisse,
  • optimeeri sihtleht (kuhu reklaamist satutakse) otsitava märksõna peale (title tag, pealkirjad, sisu jmt).

Tegelikult neid faktoreid on veel palju-palju, aga nende nelja järgimisega saad juba igal juhul oma märksõnadele skoori vahemikus 7 kuni 10.

Google mäletab ka su konto üldajalugu. Kui sa oled teinud regulaarselt madala kvaliteediskooriga reklaame, siis parem on teha uus konto ja alustada nullist. Muidu paneb Google su uutele kampaaniatele ka automaagiliselt madala skoori algul, sest ei usalda sind.

Kvaliteediskoori saad näha reklaamrühma märksõnade vaates. Enne pead selle sisse lülitama “kohanda veerge” (customize columns) viite kaudu.

2. Üks ja sama reklaam paljudele erinevatele märksõnadele 

See on otseselt eelmisega seotud, aga tahtsin seda veel kord rõhutada. Iga märksõna pane eraldi reklaamrühma ja tee sellele eraldi reklaamtekst!

Kui inimene otsib kontoritooli, siis su reklaam peaks ka rääkima kontoritoolist, mitte näiteks mööblist või kontorimööblist. Kui inimene otsib Canon 5D kaamerat, siis su reklaam peaks rääkima Canon 5D kaamerast, mitte lihtsalt kaameratest, Canonist või digitehnikast.

Kui sa paned paljude erinevate märksõnade peale alati sama reklaamteksti, oled loll ja peaksid häbenema.

3. Ei testita reklaamtekste

Kui sa lood mingi reklaamteksti, siis sa ei tea ette, et milline see kõige parem kombinatsioon olla võiks. Seepärast peaksid ALATI tegema igas reklaamrühmas 2 reklaamteksti korraga. Pooled näevad üht, pooled teist.

Testid neid paralleelselt ja vaatad, kumb saab kõrgema CTRi. Minimaalne testperiood võiks olla selline, kus mõlemad reklaamid on saanud samal perioodil vähemalt 25 klikki.

Kui võitja selgunud, siis testimine ei lõpe. Nüüd tood uue kandidaadi, väljakutsuja, eelmise võitjaga võistlema. Kui testid nii näiteks aasta aega jutti, siis lõpuks on sul äärmiselt töötav reklaam.

Paku, milline neist saab rohkem klikke (ära veel alumist pilti vaata):

Otsitav fraas oli siin “müük internetis”. Mis pakud?

Enamik inimesi mu koolitusel alati pakkus, et alumine variant on parim. Tegelikkuses oli ülemine ligi 75% parem! Kui poleks testinud, poleks teada saanud.

Kas soovid ka 75% paremaid tulemusi? Testi oma reklaame!

4. Ei jälgita konversioone

Kevadel, Eliitlaagri koolitusel, ütles Eesti Google Adwordsi tiimi liige Karl Pae, et enamik kohalikke AdWordsi kasutajaid ei tee konversioonide mõõtmist. Konversioon tähistab mingi meie poolt soovitud tegevuse (ostmine, uudiskirjaga liitumine, vormi täitmine vmt) tegemist.

Kui me ei mõõda konversioone, siis me oleme pimedad olukorras, kus ei pea olema. Me saame täpselt teada, et milliste märksõnade ja reklaamide kaudu tulevad inimesed, kes teevad tegevusi. Kui palju me ühe tegevuse eest maksame? Millised märksõnad on kasumlikud ja millised kahjumlikud? Kui palju reklaami investeeritud raha tagasi toob?

Kõikidele nendele küsimustele saaks anda täpse vastuse. Kui sa ei mõõda konversioone, siis lihtsalt põletad raha.

5. Reklaamist suunatakse avalehele

Inimene näeb su reklaami Googles ja klikib sellele. Kuhu ta satub? Kui su veebi avalehele, siis sama hästi võiksid rahaga tapeeti panna.

Sa peaksid suunama kas otse tootelehele (juhul kui inimene otsis konkreetset toodet) või üldjuhul spetsiaalsele maandumislehele, kus püüad kätte saada inimese kontaktandmed (emaili ja/või telefoni).

99% inimesi ei osta midagi esmakülastusel, seega sa peaksid proovima hoopis ta emaili saada, et saaksid temaga hakata suhtlema ja usaldust looma. Keegi niisama emaili ei loovuta, seega peaksid looma vastava magneti.

Kui sul on tema kontaktid, saad põhimõtteliselt temaga elu lõpuni suhelda ja teha korduvalt müüki üle aastate. Kui sa ei korja emaili, siis 99% tõenäosusega inimene vaid korra külastab ja lahkub igaveseks. Sina aga klikile kulunud rahast ilma.

Jõudu!

Kui need 5 viga parandatud, siis saad hakata tulemusi nautima. Anna teada, kuidas läheb!

Pilt: Magnus Bråth


Juba mitu aastat olen jälginud Eesti turundajate Adwordsi kasutamisoskusi ja ausalt öeldes kahju hakkab. Peaaegu keegi ei saa aru, mis moodi Adwordsi kasutada nii, et see sulle raha sisse ka tooks.

Kui sa soovid oma ettevõtte juures kasutada reklaamikanalit, mis tõesti töötab ja on väga efektiivne (kui seda õigesti teha) – siis soovitan Google Adwordsile peale lennata.

Loe edasi →

Kui sa lood uue Google Adwords konto, siis pead valima rahaühiku, millega arveldad. Kord valitud, seda enam muuta ei saa.

Teadupärast tuleb meile aga 1. jaanuarist 2011 käibele euro ja see tõstatab küsimusi. Kas krooniga kontod konverteeritakse eurodesse? Või see pole võimalik ja kasutajad peavad edasi arveldama kehtetu rahaga või tegema uue konto?

Loe edasi →

Interneti kaudu töö leidmine pole ainult CV portaalides surfamine ja personalijuhtide spämmimine. Peale sinu on veel 138 tegelast, kes tahavad sama töökohta, mis sullegi silma jäi. Kuidas massi seest positiivselt silma paista? Mõned näitlikud lood, kuidas seda tehtud on Google ja sotsmeedia abil.

1. Töö leidmine Google Adwordsi abil

Loe edasi →

eksportSiin ja seal räägitakse sellest, et Eesti ettevõtted peaks rohkem eksportima ja kasutama interneti võimalusi, aga vahel jääb puudu spetsiifikast. Ilmselgelt on nii teenuste kui toodete eksportimine hea mõte, sest meie turg on nii väike. Mis moodi see võiks siis välja näha? Selles postituses vaatame seda otsimootoriturunduse näitel.

Orgaaniline otsing

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin