Parim veebileht pakub inimestele seda, mida nad tahavad. Tõenäoliselt on su lehel otsing (kui pole, pane kohe üles). Kas sa tead, mida inimesed su veebilehel otsivad? Kui sageli?

Miks seda on oluline teada? Esiteks seepärast, et siis sa tead, mida su auditoorium tahab. Teiseks – kui rahvas otsib asju, mida sul veebis / blogis pole, siis sa saad sellest teada ning saad vastavat sisu luua.

Kuidas seda kõike teha?

See on väga lihtne Google Analyticsi abil. Eeldan siin, et sul on Google Analytics juba veebilehel küljes. Kui pole, siis pane.

Otsi üles oma veebilehe profiil GAs ja kliki ‘Edit’:

Nüüd näed muuhulgas allolevat vaadet. Üks rida seal on “Site search”. Kui sul on selle taga “Do Not Track Site Search”, siis pead selle sisse lülitama. Kui on sisselülitatud, siis näed seal “Do Track Site Search” nagu sel pildil.

Kui klikkisid eelmises vaates ‘Edit’, siis jõuad siia. Esiteks lülita sisse “Do Track” osa ja teiseks kirjuta Query Paramater lahtrisse oma otsingustring. WordPressi puhul on see ‘s’ (ilma ülakomadeta).

See ‘s’ tuleneb sellest, et kui ma otsin midagi WordPressis, siis aadressireal on otsingusõna märgistatud vastava query stringiga s.

Antud näites siis tehti otsing sõnale ‘turundus’. Kui sa ei kasuta WordPressi, siis pead oma veebiplatvormis kontrollima, et millist query stringi sinu veebimootor kasutab. See võib olla terve sõna (search) või üksainus täht või mida iganes.

Kui nüüd klikkisid GAs selle peale “Save Changes”, siis GA hakkab koguma statistikat su lehe-sisese otsingu kohta.

Sellele infole saad alati ligi menüüst Content -> Site Search.

Nüüd saad vaadata selle kohta statistikat igast asendist nagu soovid. Mida otsiti, mitu protsenti külastajatest otsis midagi, kui kaua aega veetsid kasutajad lehel peale otsingu tegemist, kuidas erinevad otsingut teinud kasutajad teistest, kui suur osa otsingu tegijatest tegi uue otsingu ja nii edasi.

Head analüüsimist!


Igal oma koolitusel olen küsinud auditoorimilt, et kes teab, mis on Google Analytics/veebianalüütika/jmt? Alati on saalis rahvast, kes ei ole kuulnud ega näinud. Nendest, kelle veebis on GA peale pandud, enamikul aga ei tee see Analytics eriti muud kui mõõdab külastusi. See on raiskamine ja pime olemine olukorras, kus ei pea olema.

Külastused on ju toredad, aga lõppkokkuvõttes ei näita kuigi palju meie veebilehe efektiivsuse kohta. Kui ma ostaks Kodu&Aed ajakirjas palju reklaami 30 päeva jutti, siis mu külastatavus tõeneäoliselt tõuseks, aga tegevuste tegemine mitte (kuna tegemist pole minu sihtrühmaga).

Loe edasi →

Mõni aeg tagasi tuli Google välja uuendatud koodiga Google Analyticsi info kogumiseks. Uus koodijupp on asünkroonne, mis tähendab, et see kood saab laadida samaaegselt muude failidega. See teeb kokkuvõttes su veebilehe sutike kiiremaks + kaovad ära mõned potentsiaalsed konfliktid teiste javascripti koodijuppidega. Lisaks sellele saab Google uue koodi kaudu saab ta koguda enam infot lühiajaliste külastajate ja nende klikkide kohta.

Erinevad ja täiendavad kasutusnäited on suurematele huvilistele kättesaadavad siit.

Loe edasi →

WordPress on hetkel minu lemmikplatvorm nii veebi kui blogide jaoks – ja ma pole ainus. Selles postituses tutvustan 3 pluginat, mis aitavad sul oma edu WordPressi peal paremini analüüsida.

1. Analytics360°

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin