Kõige olulisem faktor Googles jt otsingumootorites otsingutulemustes etteotsa saada on võimalikult suur sissetulevate linkide hulk (kui otsingumootoritele optimeerimine on sinu jaoks uus teema, vaata siia). Võimalikult suurele viidete hulgale kaasa aitamist siis nimetatakse link building ehk linkide loomine / ehitamine. Kui pikka aega oli Eestis levinud arvamus, et see pole meil teemaks, kuna konkurents otsingumootorites on nii nõrk, siis see on tänaseks muutunud. Paljude märksõnade puhul on konkurents juba päris kõva – veebilehtede optimeerimine on tehtud suht võrdselt ja nüüd määrabki sissetulevate linkide kogus positsioone.

Linkide loomine on optimeerimise juures kõige raskem ja aeganõudvam osa. Kõige efektiivsem ja parem strateegia on muidugi viimasepeal sisu loomine. Seega alusta sellest, et su veebileht oleks viitamist väärt. Kui seal on vaid kontaktandmed ja teenuste loetelu, siis ei viita sinna vabatahtlikult mitte keegi. Hea sisu loomise tähtsust tõstab ka see, et üha enam loeb kasutajakäitumine su lehel (kas klikiti kuhugi, kaua aega veedeti jne).

Loe edasi →

Igas riigis on Google otsingutulemused natuke erinevad. Kui sa tegutsed mitmel turul ja soovid kontrollida, et milline on su positsioon mingi muu riigi Googles, siis see on väga lihtne.

Kui otsida sõna “pank” Googlest, siis see aadress on selline (aadressireal võib ka muid query stringe olla, aga need ei huvita meid):

Loe edasi →

hand-tools-list-importantInternet on täis tööriistu ja vahendeid, mille abil saab oma veebilehte paremaks muuta, mõõta asju ja tuunida. Annan siin väikese ülevaate tasuta vahenditest (mõned “tasuta” vahendid on tasuliste vahendite piiratud tasuta paketid).

1. 5 Second Test

Loe edasi →

googlepagerankexplainedHiljuti oli internetiturunduse kursuse foorumis arutelu selle üle, et mida see PageRank siiski teeb ja kuidas see mõjutab veebilehe positsiooni otsingu tulemustes. Kuna esines eksiarvamusi, siis igaks juhuks lahkan seda teemat ka siin. Neile, kes ei tea PageRankist kuigi palju, natuke selgitust. Google PageRank on veebilehtede omavahelise viidete analüüsi algoritm, mis annab mingi arvulise väärtuse igale veebilehele eesmärgiga mõõta selle suhtelist tähtsust (kogu interneti mastaabis). Google PageRank autoriteetsusindikaator võib siis olla vahemikus 0 kuni 10 (või siis üldse ilma rankita). Iga astme vahe on suurem kui eelmise astme, st vahe 1 ja 2 vahel on väiksem kui 2 ja 3 vahel. Google ise räägib PageRankist kui interneti demokraatia väljundist – viitamine mingile veebilehele on justkui oma hääle andmine selle veebilehe headuse kasuks. Mida enam viiteid (linke) mingi veebilehe suunas on, seda enam inimesi on “hääletanud” selle veebilehe poolt ja seega on see veebileht millegi poolest hea. Mida enam “hääli” (viiteid) mingi veebileht saab, seda kõrgema koha (kui kõik muud asjad võrdsed) see Google otsingu tulemustes saab.  Mida kõrgem on ka mingi veebilehe PageRank, seda rohkem kasu sellelt lehelt tulev viide mingile muule veebilehele avaldab.

Nüüd aga müütide juurde. Esiteks pole see PageRank, mida näete Google Toolbaril või PageRank Checkeri abil, mitte midagi muud kui vaid üks näitaja, mis iseenesest ei mõjuta midagi. Loeb tõeline PageRank – täpne numbriline väärtus (mis pole 0st 10ni, vaid 0 ja 1 vahel), mida Google arvutab kokku kõikide sissetulevate viidete najal, aga seda ei avaldata kuskil. Lisaks sellele on ka see arv vaid üks väga paljudest faktoritest, mis mõjutab veebilehe positsiooni mingis suvalises otsingus.

Loe edasi →

Google kirjutab oma blogis, kuidas nende User Experience Research meeskond uurib pidevalt, et kuidas inimesed nende otsingumootorit kasutavad. Mis järjekorras inimesed tulemusi vaatavad? Kas esimesena vaadatakse rasvases kirjas teksti, või neid, mis sisaldavad otsitud märksõnu? Kui inimestelt küsida, et mida nad esimesena vaatavad, siis vastata sellele on keeruline. Seetõttu vastavad eyetracking uuringud annavad hindamatut informatsiooni. Nagu juuresolevalt pildilt näha, siis inimesed vaatavad otsingutulemustes tulemusi järjekorras: alustavad esimesest ja liiguvad järjest alla. Inimesed klikivad esimesel tulemusel, mis neile tundub, et sisaldab otsitavat infot. Sobiva mitteleidmisel muudavad nad päringut. Esimesed kaks otsitulemust saavad lõviosa tähelepanust ja enamasti sisaldavad ka juba otsitut. Seega kui sind pole esimese kahe otsitulemuse seas, siis pole suurt vahet, kas oled 5ndal või 105ndal positsioonil (kõik oleneb konkreetsest päringust muidugi).

Vaata ka seda videot, kus on jälgitud ühe konkreetse katsealuse silmade liikumist otsingutulemusi uurides. Testi subjekt otsis infot “kuidas teha lipsusõlme”:

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin