Veebikujundus on eduka internetimüügi olulisimaid komponente. Visuaal loob või hävitab mainet ja võib otsustada kogu su edu. Siin 10 soovitust, mis sinu šansse eduks parandavad.

1. Vormi kujundus

Erinevad liitumisvormid on oluline veebilehe osa – seda nii kasutajaks registreerimisel kui postiloendiga liitumisel. UX Matters uuris efektiivsete vormide kujundamist ja leidis järgmised tõed:

  • Pane sisestuslahtri kirjeldus lahtri peale, mitte kõrvale. See on inimeste jaoks lihtsaim
  • Kui sa mingil põhjusel ei saa neid lahtri peale panna ja tahad kõrvale panna, siis vähemalt joonda tekst paremale (align right)
  • Rasvast kirja on raskem lugeda, tee vormi tekstid tavalised
  • Kui kasutad rippmenüüd, siis vali kasutaja eest juba vaikimisi väärtus ära (ehk ära jäta esimest valikut tühjaks)

2. Inimesed reageerivad nägudele

Inimestele vist inimesed meeldivad, sest nähes inimese nägu veebis, meie silmad lähevad kohe selle pildi peale – nagu tõestab see uuring. See teadmine aitab meiljuhtida tähelepanu olulisele, pannes tähtsa elemendi kõrvale inimese näo.

Oluline teadmine on ka see, et kui pildil olev nägu vaatab vasakule, siis ka kasutaja vaatab instinktiivselt vasakule. Seepärast on hea mõte panna pildil olev nägu vaatama suunda, kus on meie jaoks oluline asi veebis (mingi tegevuse tegemine).

3. Hea disain on usaldusväärsuse alus

Usaldusväärsus on kõige tähtsam asi. Kui kasutaja sind ei usalda, ta sinu käest ei osta. Usaldusväärsuse loomist veebis on uuritud põhjalikult (eriti Stanfordi Ülikooli poolt) ja üks olulisimaid faktoreid selle loomiseks on hea veebidisain. Inimesed hindavad raamatut kaane järgi.

Maitsed võivad olla erinevad – sulle meeldib sinine ja mulle punane – aga kujundus peab vähemalt piisavalt hea välja nägema.

Näiteks ma ei ole Basecampi kasutaja (pildil), aga nende veeb jätab päris kobeda mulje.

4. Inimesed ei keri esmakülastusel

Kui kasutaja satub su lehele esimest korda, siis ta ei kasuta kerimisriba ja näeb vaid seda, mis hetkel ekraanil (allikas: Jakob Nielsen). See tähendab, et peaks suutma kõik olulise enda kohta öelda lehe ülaosas. Kasutaja peaks saama vastused küsimustele ‘kus ma olen?’, ‘mis ma siin teha saan?’ ja ‘kuidas see mulle kasulik on?’ 5 sekundi jooksul – ja seda ilma kerimisriba kasutamata.

5. Tee lingid siniseks

Ma ise eksin selle vastu siin blogis, aga reeglina on linkide jaoks parim värv sinine. Inimestel on veebiga tekkinud teatud kasutusharjumused. Eeldatakse, et link on sinine ja joon on all. Eeldatakse, et logo on ülal vasakus nurgas ja sellele klikkides saab avalehele. Sellised harjumusi on palju, võta need arvesse.

Sinine link pole muidugi kohustuslik – aga see vähendab linkide eristamise aega. Kõige olulisem on see, et lingid oleks muust tekstist kergesti eristatavad, teist värvi kui põhitekst ja näiteks alla joonitud.

6. Otsingukasti pikkuseks 27  tähemärki

Jakob Nielsen leidis, et enamik otsingukaste veebis on liiga lühikesed, vaid 18 tähemärki. Pikem otsingufraas ei mahu ära. Test leidis, et ideaalne on 27 tähemärki.

Näiteks kõrval Postimehe otsingukast on selgelt liiga lühike.

7. Tühi ruum parandab arusaamist

Head veebidisainerid tunnevad white space’i tähtsust. Tühi ruum erinevate veebielementide ümber parandab arusaamist, loetavust ja annab üldist hingamisruumi.

Vastavad uuringud näitavad, et näiteks tekstiosa äärtesse tühja ruumi jätmine parandab loetavust 20%. Väldi tihedalt kokkusurutud veebikujundusi ja servast-servani tekste.

8. Veebi testimine ei pea olema mahukas

Uut veebi arendades on alati hea mõte lasta seda enne avalikkusele avamist testida. Paljud ei tee seda, kuna see tundub liiga suur ja mahukas ettevõtmine. Pole tõsi.

Kasutatavuse liider Jakob Nielsen leidis, et juba 5 kasutajat leiavad üles 85% probleemidest ja 15 inimest iga viimase kui probleemi. 5 inimese leidmine ei tohiks olla kellelegi keeruline.

9. Lõhu tekst lõikudeks

Miski pole keerulisem lugeda, kui üks pikk joru. Tee tühi rida iga 3-4 tekstirea järel. Kui sul on rohkem kui 4 lõiku, lõhu teksti veelgi ja lisa rasvases kirjas alapealkirju. See tõstab tegi loetavust märkimisväärselt.

Väidetavalt on vasakule joondatud teksti lihtsam lugeda kui justified (nagu siin blogis), aga ma isiklikult ei kannata vasakule joondatud teksti ja mulle tundub, et ma pole ainus ;)

10. Informatiivsed tooteinfo leheküljed

Sa müüd veebis paljusid erinevaid tooteid. Mida sa peaksid tegema: lisama iga toote juurde maksimaalse hulga infot. Testid näitavad, et 10% kasutajaid lahkub kohe kirjeldust leidmata ja üleüldiselt moodustab puudulik tooteinfo 8% kõikidest kasutatavuse probleemidest. Inimesed tahavad infot ostu sooritamiseks!

Ahjaa, lisa igale tootele pilt ka. Garanteeritud kasv müügile. Keegi ei taha osta põrsast kotis.

11. Inimesed ei näe reklaami ja reklaamisarnaseid asju

Jakob Nielsen räägib, et bänneripimedus on üldlevinud ja valdav osa kasutajaid bännereid ei märka.

Oluline teadmine on siin, et inimesed ei märka ka bännerisarnaseid asju. Näiteks kui sa oma veebis teed mingi graafilise viguri, millega annad midagi teada, aga mis näeb välja nagu bänner, siis on lood kehvad.

Näiteks Estonian Air räägib eripakkumistest läbi bännerite paremas servas. Nende nuppude tulemuslikkus paraneks, kui nad näeksid välja vähem kui bännerid ja rohkem kui sisu.

NB! Vaata ka postitust Kuidas panna veebidisain müüma


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin