Internetiettevõtja tee valimine ei tähenda, et sa paned homme oma ameti maha, saadad kõik kuradile ja keskendud vaid oma internetiärile. Iga ettevõtmine tähendab riski – ja seda riski saab maandada. Kaalutletud risk toob aga pea alati tulemusi.

Kui mina endale kunagi seadsin eesmärgi, et tahan olla rahaliselt sõltumatu, ja panin eesmärgi 2 aastat tulevikku, siis ma ei öelnud kohe oma töökohta üles. See oleks olnud loll – meil kõigil on vaja arveid maksta. Selle asemel ma asusin esmalt välja mõtlema raamistikku, et kuidas ma selle võiksin saavutada. Ma asusin õppima internetiturundust ja kogu e-äri teemat. Aja jooksul käivitasin terve rea erinevaid internetiettevõtmisi, millest mõned on olnud edukamad kui teised. Ma saavutasin oma eesmärgi ca aasta enne endale seatud tähtaega. Ma arvan, et see on reaalne peaaegu kõigi puhul.

Loe edasi →

Üks internetiäri saa eksisteerida ilma tooteta (pean siin all silmas ka teenuseid), mida ta pakub. Olen tähele pannud, et see on üks peamisi takistusi potentsiaalsetele internetiettevõtjatele – ei suudeta välja mõelda, mida müüa. Tegelikult pole siin mingit kunsti. Mul endal on nii palju ideid, et ei jõua ära teha. Tihtipeale kui olen järjekordset projekti alustamas, olen sunnitud end tagasi tõmbama, sest niigi palju asju käsil. Kuidas siis endale toode valida?

Esimese asjana sa pead tegema valiku, kas hakkad müüma füüsilisi tooteid (mida saab käega katsuda) või digitaalseid (e-raamatud, e-õppekeskkond, videod, audio jne). Põgusalt rääkisin toodete loomisest internetiäri aluste postituses. Kuigi nende turundamises on palju ühisosa, on siiski lähenemispunktid erinevad.

Loe edasi →

Erinevad uuringud on näitanud, et inimesed, kes töötavad iseendale (ettevõttjad), on oluliselt õnnelikumad kui need, kes on lihtsalt palgatöölised. Vahe on suur nii rahulolus eluga üldiselt, aga eriti just rahulolus oma töökoha suhtes.

Iseseisvus ja paindlikkus, mis sellega kaasnevad on lihtsalt nii mõjuavaldavad. Minu kohta kehtib see 101%. Ma naudin seda tõelist vabadust, mis mul on. Iga päev ma teen vaid seda, mida ma tahan ja millal tahan. Tegelen vaid projektidega, mis mulle huvi pakuvad. Mis mind kõige selle juures imestama paneb on see, et nii vähesed inimesed on valinud selle tee. Enamik vist ei teagi, et on olemas muid võimalusi peale kuhugi tööle minemise. Õnneks on see tee kõigile lahti – igaüks võib luua oma internetiäri.

Loe edasi →

Saabusin eelmisel kolmapäeval Eestisse. Väga mõnus on üle hulga aja kodumaal olla jälle. Eestimaa suvi on nii ilus, ent muud hooajad pole päris minu jaoks. Kui temperatuur läheb alla +15 siis kisub minu jaoks liiga külmaks. Nii ma olengi möödunud 3 aastat suurema osa ajast Eestist eemal olnud. Ega ilm polegi peamine olnud, peamine ikka maailma nägemine. Teistes kultuurides elamine avab silmi ja muuda mõttemaailma. Ikka ja jälle ma naudin, kui avastan, et kuskil tehakse mingit minu jaoks ilmselget asja hoopis teistmoodi.

Möödunud suve lõpus ma otsustasin, et tahan hispaania keele ära õppida. Parim viis seda teha muidugi on kuskil riigis, kus seda räägitakse. Nii algul otsustasingi, et sõidan Nicaraguasse (odav ja imekaunis) elama, ent viimasel hetkel otsustasin Panama kasuks (kah troopiline paradiis). Kuna mu töö on internetis, oli mu jaoks oluline, et sihtkohas on korralik infrastruktuur (stabiilne elektriside ja kiire internet) ja Panama vastas tingimustele. Nii ma seal elasingi 9 kuud. Käisin muudes riikides selles piirkonnas ka muidugi. Hispaania (kõne)keelt räägin suht korralikult nüüd, kuid vabalt valdamiseni on muidugi veel tee minna. See on üks peamisi asju, mida ma oma elustiili juures naudin. Ma saan põhimõtteliselt iga kell jalad selga võtta ja minna kuhu iganes. Näiteks Panamasse hispaania keelt õppima. Oma internetiäri annab sulle sellise vabaduse. Teed mis tahad. Kus tahad. Pildil on vaade minu Panama kodu ülalt korruselt. Selles paviljonis jõin oma hommikukohvi ja heitsin pilgu Vaikse Ookeani lainetesse.

Loe edasi →

Võimalusi, kuidas internetiäri teha, on väga palju. Kõik sõltub ettevõtja loomingulisusest ja teenusest-tootest, mida pakutakse. Ärimudel võib kõlada mõnele, kes pole ettevõtlusega pistmist teinud, keeruline ja kauge, aga tegelikult pole siin mingit kunsti. Ärimudel seletab lihtsalt lahti, kust raha tuleb.

Oma internetiäri luues kõige pealt vasta küsimusele “milline on sinu soovitud elustiil?”. See on eelkõige tähtis aja perspektiivist – kui palju “käehoidmist” su äri vajab. Näiteks kui sinu eesmärk on omada võimalikult palju vaba aega, siis on targem idee pakkuda toodet (mitte teenust) ja pigem digitaalset toodet, et poleks ladustamise- ja saatekulusid (nii ajalisi kui rahalisi). Ma isiklikult pooldan toote-keskset ärimudelit ka seetõttu, et saad müügimahtu suurendada ilma, et töötundide hulk ilmtingimata suureneks. Kui sa pakud mingit teenust, siis sul tuleb füüsiline barjäär ette: sul on ainult teatud hulk töötunde olemas. Samas kui müüd mingit digitaalset toodet (näiteks e-raamat), siis sa teoreetiliselt saad seda müüa miljon koopiat ilma et see nõuaks miljon korda rohkem tööd.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin