Internet Marketing PlanLood turundusplaani ja tahad arvestada ka internetiturundusega (tark mõte). Siin asjad, mille peale peaks mõtlema interneti jaoks turundusplaani luues. Esimene samm on muidugi oma sihtgrupi ja ärieesmärkide läbimõtlemine, siis tuleb kõik muu.

1. Tasuta külastatavus otsingumootoritest

Enne oma lehele otsingumootoritele optimeerimist tehes pead endalt küsima, et kas sinu poolt turundatav asi on mõeldud lühiajaliselt või pikaajalise perspektiiviga. Kui sa turundad mõne kuu pärast toimuvat sündumust, siis pole optimeerimine oluline. Kui sa kavatsed selles äris tegutseda aastaid, siis on see kriitlise tähtsusega.

Kõik otsivad infot otsingumootoritest ja kui sind ei leita, jääd ilma väga suurest hulgast relevantsetest külastustest.

2. Klikipõhine reklaam

Klikipõhised reklaamsüsteemid on reeglina parimad direct response (otsereageerimine?) ehk kohesele reageerimisele suunatud reklaamkanalid. Kui sinu soov on see, et keegi näeb reklaami ja siis klikib sellele ja siis seal lehel teeb mingit tegevust, siis see on õige värk sinu jaoks. Kui tahad kohest tegutsemist kasutaja poolt, siis ära bännereid osta.

Parim siin on Google Adwords. Kui sihtturuks inglisekeelsed riigid, siis lisa ka Bing. Eestis on olemas veel Textads.ee ja Klikivabrik. Ka Facebookis on klikipõhised reklaamid olemas, aga nende efektiivsus võrreldes Adwordsiga on väga madal.

Selle põhjus lihtne – Googlest mingit otsingut tehes on inimene a) teadvustanud endale mingit probleemi ja b) juba tegutseb aktiivselt probleemile lahenduse leidmise nimel (ehk otsib Googlest) . Facebookis aga käivad inimesed niisama hängimas. See mentaliteedi vahe mõju on väga suur.

Pea meeles aga seda, et universaalselt kõigi jaoks töötavat valemit ei ole ja pead kõike ise testima, et mis sinu toote puhul funkab.

3. Bännerreklaam

Alustuseks peaks aru saama, et bännerid ei ole klikkimiseks. Bännerid on eelkõige brändireklaamiks. Inimesed ostavad firmadelt/veebilehtedest millest nad on kuulnud – ja siin on bännerid abiks.

Kui sa oled väikeettevõtte piiratud eelarvega, siis unusta ära ja liigu edasi. Mina pole veel kohanud ühtegi väikeettevõtjat, kes oleks Delfis bänneri ostmisega suurt müüki teinud. Heal juhul teenitakse kulu tasa.

4. Suhtearendus ja usalduse loomine

Kui ma sind ei usalda, ma sinult ei osta. Sul peab olema läbimõeldud, et mil moel sa tõstad usaldust enda suhtes. Mis moodi kasutad ära kliendisoovitusi? Kuidas demonstreerid oma ekspertteadmisi või näitad vähemalt, et ettevõtte taga on inimesed? Mis moodi arendad suhteid kunagiste/praeguste/potentsiaalsete klientidega?

Kui tahad olla edukas ka pikas perspektiivis, siis sa ei saa seda ignoreerida.

Eduka suhtearenduse juures on märksõnaks sisuturundus – eriti kui tegutsed ekspertluse valdkonnas.

Mõtle läbi blogimine ja sotsiaalmeediaturunduse osa. Ole kohal kohtades, kus liigub sinu sihtgrupp (olgu selleks Twitter, Facebook, mingid foorumid või mida iganes) ja liitu vestlusega. Ära spämmi.

5. Müügile orienteeritud veebileht

Sul võivad kõik muud asjad paigas olla, aga kui su leht ei tööta, siis see võib nullida ka muude tegevuste edu. Optimeeri oma veebileht müügile ja kasuta veebikujundust, mis müüb.

6. Müügikontaktide genereerimine

Fakt on see, et peaaegu mitte ükski esmakülastaja ei osta sinult midagi. Parim viis müüki teha on seda esmalt vältida. Selle asemel, et hakata oma toodet suruma, küsi hoopis kasutaja emaili aadress (andes midagi väärtuslikku vastu) ja hakka temaga suhtlema. Oma postiloendi loomine ja kasvatamine on äärmiselt oluline.

Mõtle hoolega läbi oma turunduslehter.

Kui need 6 punkti on korralikult läbimõeldud (ja analüütika on paigas!), alles siis hakka mõtlema muude kampaaniate, viirusturunduse, vimkade ja muu taolise peale. Vundament peab korras olema.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin