Meiliturundus ehk e-mailiturundus on endiselt väga hästi toimiv. Isegi kõige parem asi üldse (kui sul on oma list – võõrastele maili kaudu sõnumi saatmine ei ole kuigi efektiivne). Olen alati šokeeritud kui leian kellegi, kes teeb oma meiliturundust läbi Gmaili vmt, kasutades bcc: rida (või isegi to: rida). Tee oma elu lihtsaks ja tõsta märkimisväärselt oma tulemusi läbi korraliku meiliturunduse tarkvara kasutamise.

Miks üldse kasutada vastavat tarkvara? Ma ei soovita kõva häälega seda kuskil küsida (sinu maine ja intelligentsus on ohus), aga toon välja peamised põhjused. Kasutades spetsiifilist turundustarkvara (erinevatel tarkvaradel erinev funktsionaalsus, aga üldjuhul) sa saad:

  • saata ilusaid, kenasti kujundatud kirju,
  • kiirelt ja mugavalt segmenteerida, et kellele kirja saadad,
  • mõõta kirjade avamisi (mitu % avas) ja klikke kirjas sisalduvatele linkidele,
  • automatiseerida postiloendiga liitumisi läbi veebi (nt nagu mu blogis see kast paremal),
  • saata liitujatele automaatseid kirju, nt peale liitumist mingi infokillu või minikursuse,
  • võimaldada kirja saajatel end automaatset listist maha võtta,
  • testida erinevaid pealkirju – saata pooltele ühe pealkirjaga kiri ja pooltele teisega ning vaadata, kumba avatakse enam,
  • hallata kümneid ja sadu tuhandeid kontakte, lihtsalt ja mugavalt.

Millist meiliturunduse tarkvara kasutada?

Laias laastus on kaks võimalust: kas kasutada mingit vastavat veebipõhist tarkvarateenust (Software as a Service) või siis seadistada iseenda serverile mingi tarkvara.

Viimane variant on odavam, sest maksad vaid ühe korra tarkvara eest, aga pikas perspektiivis on selles mitmed ohud.

Esiteks spämmikaebused. Kui tarkvara on sinu serveril, oled kirjade välja saatja sina ise ja sina vastutad spämmikaebuste eest. Ei loe, et teed kõike legaalselt ja kõik on ise liitunud. Inimesed unustavad, et on ise vabatahtlikult su listiga liitunud ja vajutavad ‘report spam’ nuppu oma mailiprogrammis. Su veebimajutaja võib su konto peale teatud kaebuste hulka kinni panna. Sinu domeen võib sattuda musta nimekirja ja su kirjad ei lähe enam kellelegi iial kohale.

Teine oht on eelmisest otseselt tulenev – kirjade kohaletoimetamine. Suurematel veebipõhistel tarkvaradel on whitelisting diilid mailiteenust pakkujatega ja nende kirjad lähevad kohale. Sinul seda ei ole ja kirjade kohalejõudmise protsent on madalam.

Kui sooviksid ikkagi kasutada mõnda sellist, siis hea valik on näiteks Interspire Email Marketer. Kui sa või su kolleegid on serverimaailmas kodus, siis võid sellist tarkvara kasutada. Vastasel juhul ma isiklikult ei soovitaks.

Veebipõhised tarkvarad

See on siis meiliturunduse vahendite kategooria, mida soovitan sul kasutusele võtta. Hinnastamine on reeglina kuumaksepõhine ja makse sõltub kontaktide (emailide) hulgast.

Valik on kirju, milline on hea? Teen sulle siin 5 soovitust.

GetResponse

Minu lemmik. Oma hinnaklassi parim, väga laiade võimalustega. Lihtne kasutada ja oma veebi integreerida. Ei ole spämmikaebustele tundlik. Olen seda soovitanud kõikidele juba aastaid.

Kui tahad oma olemasolevat listi siia üle tuua, siis pane tähele. Kuigi tavaprotseduur on see, et igale emailile saadetakse kinnituskiri, kus saajad peavad nõusoleku andka lingile klikkides, siis sellest saab mööda. Võta nende klienditoega ühendust ja räägi, et tahad konkureeriva tarkvara juures listi üle tuua. Saadetakse küsimustik listi päritolu kohta ja õigete vastuste korral tõstavad listi üle.

MailChimp

MailChimp on nagu GetResponse, aga pakub lahedamat kliendikogemust. Alustavale listikogujale meeldib kindlasti ka see, et see on täiesti tasuta kuni 2000 kontaktini. Peale seda kallim kui GetResponse. Funktsionaalsusest on kõik vajalik olemas, aga integreerimine veebiga jne on tiba keerulisem kui GetResponse puhul.

Nad on ka väga tundlikud spämmikaebuste suhtes. Kui nt 10 000 kirja välja saatmisel 1 kaebab, siis pead juba aru andma ja end kaitsma. Siin kindlasti double opt-in ehk topeltkinnituse kasutamine listiga liitumisel vajalik.

Aweber ja iContact

Ülemiste toodete konkurendid ja suht laia levikuga. Minu subjektiivne arvamus on see, et Aweber on palju kehvema kasutatavusega kui GetResponse ja kallim ka. Seega pole mõtet.

iContacti ma pole ise aastaid kasutanud, aga mul mõned sõbrad kasutavad ja on rahul. Tiba odavam kui GetResponse.

Sendsmaily

Meie enda kodumaine toode.

Eelised: tarkvara on eestikeelne ja saad emakeeles kliendituge ka. Väidetavalt nende süsteem mõistab ka paremini Eesti mailiservereid nagu hot.ee, mail.ee jmt, mistõttu suudavad sinna kirjad paremini kohale toimetada.

Hinnastamine käib neil ettemaksuga ja maksad vaid saatmiste pealt. Kui kirju ei saada, ei maksa ka midagi.

Puudused: funktsionaalsuselt jääb nt GetResponsele kõvasti alla. Vähenõudlik kasutaja saab muidugi kõik tehtud.

Mikare CSI

Samuti kodumaine lahendus. Eesti keeles tugi ja abi.

Nende eelis on see, et neil ka enda CRM (kliendihaldustarkvara), millega saab hõlpsasti integreerida, aga integreeruvad ka suvaliste CRMidega. Pole suunatud väikeettevõttele, pigem keskmistele ja suurematele, kes ka igat senti ei loe.

Mida vältida

Ma pole viimased 12 kuud neid lahendusi nüüd näppinud, aga soovitan vältida meiliturunduse lahendusi ConstantContact (õudne!) ja Mail2Market (kaasaegsete lahendustega võrreldes kui aastast 1987 ja selgelt liiga kallis ka).

Kui nad viimase aasta jooksul tublisti arenenud, siis võtan sõnad tagasi.

Sinu kogemus

Millised on sinu kogemused erinevate meiliturundustarkvaradega? Millist ise kasutad? Mida ei soovita kasutada? Kas sooviksid midagi teada meiliturunduse vahendite kohta?


Turundaja üks suurimaid varasid on tema postiloend (mailinglist). Mida kiiremini sa aru saad, et oma postiloendi loomine, kasvatamine ja liitujatega suhete loomine on kullaauk, seda varem saad hakata sellest kasu lõikama. Kui sul oma mailinglist ammu olemas, siis see postitus pole sulle.

Miks  on vaja oma postiloendit?

Loe edasi →

Igal oma koolitusel olen küsinud auditoorimilt, et kes teab, mis on Google Analytics/veebianalüütika/jmt? Alati on saalis rahvast, kes ei ole kuulnud ega näinud. Nendest, kelle veebis on GA peale pandud, enamikul aga ei tee see Analytics eriti muud kui mõõdab külastusi. See on raiskamine ja pime olemine olukorras, kus ei pea olema.

Külastused on ju toredad, aga lõppkokkuvõttes ei näita kuigi palju meie veebilehe efektiivsuse kohta. Kui ma ostaks Kodu&Aed ajakirjas palju reklaami 30 päeva jutti, siis mu külastatavus tõeneäoliselt tõuseks, aga tegevuste tegemine mitte (kuna tegemist pole minu sihtrühmaga).

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin