Kaasturundus (affiliate marketing) on internetiturunduse viis, kus teised inimesed või ettevõtted promovad sinu tooteid ja teenivad komisjoni iga müügi pealt. Mujal maailmas on see väga levinud ja seda võib pidada omamoodi tööstusharuks – sel teemal antakse igal aastal välja sadu raamatuid, toimub tuhandeid konverentse ja teenitakse miljoneid. Eestis on aga vaikus. Kas asi on teadmatuses?

Internetis toimib see reeglina nii, et registreeritud kaasturundaja saab oma unikaalse koodi, mida lisab viidetele, mis viib ettevõtte veebilehele. Näiteks kui müüd koolitusi ja viide müügikoolituse lehele on www.klts.ee/myyk.php, siis kaasturundaja poogib sellele oma koodi külge: www.klts.ee/myyk.php&aff_id=keegi – ning kõik sellise viite kaudu tulnud külastajate poolt tehtud ostud lähevad selle kaasturundaja müügi alla. Kaasturundaja eesmärk on siis võimalikult palju külastajaid saata sellele veebilehele oma koodi kasutades.

Kaasturundusprogrammid maksavad tavaliselt 5% kuni 50% toote hinnast välja komisjonitasuna. Komisjonitasu protsendi suuruse määrab eelkõige see, kui palju on sinu kasumimarginaal toote pealt ja kui palju sellest võid komisjonina välja maksta, et ikka olla kasumlik. Kui sa oled lihtsalt edasimüüja, siis kahtlemata ei ole sul hinnaga ja protsendiga suuri mängimisruume.

Kui on tegemist on teenuse või sinu enda loodud tootega, siis on su mänguruum suurem. Mida suurem on see protsent, mida sa komisjonina välja maksad, seda suurem on kellelgi motivatsioon sinu tooteid promoda. Kui sa annad 5% toote hinnast komisjonina ja su toode maksab 100 krooni, siis see potentsiaalselt teenitav 5 krooni pole väga motiveeriv.

Ma olen aga küllalt näinud, et kui protsent ja summa on atraktiivne, siis inimesed turundavad kellegi teise tooteid väga agaralt: promovad oma blogis, foorumites, sõpradele, seavad üles spetsiaalseid veebilehti ja investeerivad isegi raha reklaami (Adwords jmt).

Tasu ei pea alati olema rahas, see võib olla ka toodetes-teenustes, kupongides, kinkekaartides jne.

Võimalus Eesti ettevõtetele (majanduslanguse tingimustes)

Ma ei tea Eestis mitte ühtegi(!) ettevõtet, kes kasutaks kaasturundust. Mulle sosistati, et kaasturunduse kehv (puuduv) eksistents Eestis on meie reklaamifirmade konspiratsioon – nemad on huvitatud kalli massimeedia müümisest (ja vahelt teenimisest) ning ei soovita ettevõtetel kaasturundusega tegeleda. Kas see on tõsi või mitte, ma ei tea. Igatahes on kaasturundusega tegelemine väga hea idee ilma mitte ühegi tagasilöögita.

Meil on hetkel majandusolukord, kus ettevõtetel on vähem raha ja iga reklaami investeeritud kroon loeb. Samuti on küllalt inimesi, kes soovivad kas teenida lisa või peale koondamist sootuks elatist teenida. Mõlemad osapooled saavad teineteist aidata.

Kaasturunduses pole raisatud raha – ettevõtte maksab ainult komisjonitasu tehtud müügi pealt. Mingeid “võib-ollasid” siin pole. Ja pole ka mingit põhjust karta osa müügikasumist anda kaasturundajatele: põhimõtteliselt on tegemist tasuta rahaga. See on sissetulek, mida sa ilma selle programmita poleks saanud nagunii.

Esimene Eesti ettevõte, kes oma kaasturundusprogrammiga välja tuleb saab seda ka korralikult meedias kajastada ja sõna levitada. Esimene olemise võimalus on muidugi veel eraldi olemas igas valdkonnas ja nishis.

Sobib laialdasele hulgale toodetele

Maailma kuulsaim kaasturunduse näide on Amazon Associates – ja Amazon müüb väga palju erinevaid asju. Seda võib edukalt kasutada ka koolitustoodete puhul – keegi, kes on koolitusel käinud ja oli rahul, soovitab seda sõpradele edasi ja teenib iga sõbra pealt nt 20% koolituse hinnast. Iga päev teenivad inimesed suuri summasid kaalulangetamis- ja treeningprogrammide promomisega. Kui su toode on suunatud lõpptarbijale, on sellise programmi loomine tark mõte.

Näitks hambaravikliinik võib oma patsientidele pakkuda programmi, kus patsiendid soovitavad seda kliinikut oma tuttavatele ja võõrastele, ning teenivad krediiti oma tulevaste protseduuride suunas.

Ma näen miljoneid võimalusi, kuidas saaks mingi tasutamissüsteemi läbi ükskõik mida promoda.

Kaasturundusvõrgustikud

Kuna läänes on seda tüüpi turundus väga levinud, on ka tekkinud paljud suured kaasturundusvõrgustikud, kus saavad siis kokku nii ettevõtjad kui need, kes tahavad kellegi tooteid turundades lisa teenida. Suurimatest võiks välja tuua Clickbank, Comission Junction ja PayDotCom. Need on suunatud (peamiselt) inglisekeelsele turule, et Eesti-kesksete toodetega sinna asja pole.

Kuidas oma kaasturundusprogrammi luua ja seda turundada katan rohkemas detailides järgmine nädal startivas internetiäri kursuses.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin