wordpressEnne pühade saabumist tahan anda sulle kolm kiiret nõuannet kuidas saad väga lihtsalt oma blogi külastatavust tõsta otsimootoritest. Seda siis WordPressi näitel, aga põhimõtted kehtivad igal platvormil.

1. Optimeeritud veebiaadressid
Esimese triki iva peitub selles, et Google armastab ilusaid veebiaadresse, mis sisaldavad märksõnasid.

Kui kirjutad oma blogipostituse teemal “siiami kassid”, siis Google annab su blogipostitusele hoopis parema positsiooni otsingutulemustes (fraasile “siiami kassid”) kui postituse aadress sisaldab neid märksõnu: www.blog.ee/siiami-kassid

Vaikimisi seadistus WordPressis on selline, et blogipostituste aadressid kuvatakse kujul www.blog.ee/?p=353. Selline aadressikuju ei anna aga mitte mingisugust vihjet selle kohta, et mis selle postituse sisu on. Lihtsale ümberseadistusega WordPressis saad aga viia kõik oma postituste aadressid “ilusale” kujule. Mine admin paneeli sisse ja otsi üles valik Settings:
permalinks

Optionsi all on valik nimega “Permalinks”. Seal vali vaikimisi seadistuse asemel custom ja sisesta: /%postname%/
permasettings1

See paneb kõik su postituste URLid /?p=xx asemel /see-on-postituse-pealkiri formaati, mida otsimootorid armastavad. See soovitatud custom seadistus on ka parem kui WordPressi poolt pakutud teised valikud, kuna Google peab olulisemaks veebilehti, mis on vähemate kaldkriipsude taga. See tähendab, et nt postitus aadressga www.blog.ee/siiami-kassid on Google jaoks olulisem kui www.blog.ee/artiklid/11/22/siiami-kassid

2. Sildid (tags)

Kindlasti oled tähele pannud, et paljud blogid kasutavad silte ehk tage oma postitustes. Miks, sa küsid? Kuigi mõne meelest võib see olla lihtsalt vahva, see on ka äärmiselt hea viis tõsta oma blogi külastatavust. Konks seisneb selles, et IGA lisandunud silt on juskui uus lehekülg sinu blogis, mida saab Googlest otsingu abil leida.

Näide: otsi Googlest fraasi aktiivne eluviis – vähemalt selle postituse kirjutamise ajal on kõige esimene tulemus Googles just üks sildileht Terviseblogis.

Seega mida rohkem silte su blogis kokku on, seda rohkem erinevaid sõnu, mida otsides keegi sinu blogile võib sattuda. Niisiis hoolitse selle eest, et igal su postitusel oleks hulganisti silte.

Oled kindlasti näinud ka paljudes blogides (sh ka siin) sildipilve (tag cloud) – see on otseselt sellega seotud ja mõeldud eelkõige otsimootoritele, mis siis saavad kenasti erinevaid sildilehti leida ja indekseerida (ning otseviide siltidele lehe avalehelt annab neile jällegi Google jaoks suuremad tähtsust).

3. Kategooriad

Blogipostituste kategooriad: täpselt sama teema. Lisaks sellele, et sa saad oma postitusi organiseerida mingitesse teemadesse, on iga kategooria erinev leht su blogis.

Seega mitmete kategooriate olemasolu on väga kasulik. Eriti hea kui su kategooriate nimetusted on mingid märksõnad, mida internetist otsitakse ka.

4. Boonusnõuanded

Kui su blogi on suunatud Eesti lugejale, siis muidugi peaksid selle registreerima ka blog.tr.ee-s ja tegema kindlaks, kas su blogi on ka neti.ee kataloogis sees. Nimelt neti.ee annab su blogile (ja igale selle postitusele) oluliselt parema positsiooni otsingutulemustes kui see on lisatud ka nende kataloogi. See ei juhtu iseenesest ja pead seda tegema käsitsi. Näiteks peale seda kui see blogi siin sai kaasatud Neti kataloogi, tõusis neti.ee kaudu sissetulev otsinguliiklus 5 korda.

Soovitan sul ka lugeda artiklit selle kohta, kuidas iga oma blogipostitust Googles jt otsimootorites kõrgemale kohale saada.

WordPress 2.7 eestikeelse versiooni saad omale siit.

Häid pühi kõigile!


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin