Külalispostitus Remy Konimoisilt. Remy on turunduse  ja reklaami vallas tegev olnud üle 10 aasta ning juhib digitaalmeedia agentuuri DDR.

Äriedu internetis sõltub üks-üheselt sellest, kui õnnelikuks sa suudad oma külastajad teha. Kui eesmärgiks on veebiesinduse optimeerimine müügile ja brändiarendusele, siis kõige suurem viga on lasta oma veebileht valmis teha veebidisaineril või programmeerijal. Mitte, et nende abi vaja ei oleks. Hea veebi loomine algab külastajast ja tema kohta detailse info kogumisest.

Kas sa tunned oma külastajat?

  1. Külastajal on teine eesmärk kui sinul. Sina tahad oma veebilehe efektiivsust tõsta, rohkem müüki teha. Külastaja jaoks on see aga reeglina otsustamise ahelas viimane asi.
  2. Külastaja ei hooli. Sina tunned oma veebilehe käekäigu pärast muret igapäevaselt, pidevalt muudad, parendad. Sa tunned oma veebiesindust läbi ja lõhki. Külastaja aga ei tunne su veebi eriti. Lisaks tahab ta veebil võimalikult vähe aega raisata, saada kasulik kiiresti kätte ja eluga edasi minna.
  3. Inimesed on väga erinevad. Veebilehte külastab päevas sadu ja tuhandeid inimesi. Sina langetad aga otsuseid kümne, võibolla 20 kliendikogemuse põhjal. Külastajate taust, positsioon, mõtlemine ja temperamendi tüübid on erinevad. Su veebiliiklus võib olla suur, kuid kõnetada suudad võibolla ainult 30% potentsiaalsest sihtgrupist.

„Ma tunnen oma sihtgruppi niigi juba läbi ja lõhki“

Ütleme, et  sa valid näiteks oma elukaaslasele sünnipäevaks kingitust. Kui kindel sa oled, et kink talle sobib? Eriti keeruliseks muutub olukord siis, kui mees peab valima naisele sõrmust, kõrvarõngaid või käekotti. Tõenäosus on üsna suur, võibolla kuni  50% , et kingivalikuga pannakse pange. Sina valisid kuldsed , naisele meeldib hõbedane. Tegemist on sinu kõige lähedasema inimesega. Inimesega, keda sa tunned läbi ja lõhki. Aga ikka paned mööda, kui pole enne täpselt järgi uurinud.

Ka minul on selline tunne, et ma tean oma sihtgrupi vajadusi hästi. Kui aga läheb kampaania korraldamiseks ja süstemaatiliseks sisuloomiseks, siis enam nii kindel pole. Sellistes olukordades ei pruugi „kaine mõistus“ eriline abimees enam olla. Sul on vaja toetuda millelegi enamale, kui sisetundele. Mängus on raha ja sinu firma homne päev.

Appi tuleb Client Persona

Igal tootel/teenusel on mitmeid sihtgruppe. Kui juhid väikefirmat, siis tunned  kindlasti väga hästi oma peamist sihtgruppi – seda, keda hetkel kõige paremini teenindada suudad. Tähelepanuta võib aga jääda 3-4 kõrvalgruppi. Kõrvalgruppi võib kuuluda sinu tegelik ideaalklient, see keda sa hetkel veel hästi teenindada ei suuda. Tõenäosus on päris suur, et sa ei jõua oma ideaalkliendini mitte kunagi, kui ei hakka teda kõnetama. Kõik algab kommunikatsioonist. Kui räägite ühte keelt, teete ühel hetkel tõenäoliselt ka äri.

Kõrvalgruppi võib kuuluda ka selline külastaja, kes ei osta sinult hetkel mitte midagi, kuid kelle kõnetamine tõstab sinu firma brändituntust ning läbi selle kindlustad või kasvatad turuosa.

Samuti võib kõrvalgruppi kuuluda külastaja, keda iga hinna eest soovid mitte kõnetada. Sotsiaalmeedia tegevusi planeerides,  on väga kasulik teada,  milliste signaalide edastamist soovid kindlasti vältida.

Client Persona loomine ei ole üldse keeruline. Selleks pead koguma kliendi tagasisidet, võimalusel kliente intervjueerima ning tegema enda valdkonnas väikese turuanalüüsi. Kokku nädala jagu tööd, kuid parandad tulemusi aastateks.

Millest alustada?

Peep puudutab päris põhjalikult seda teemat oma internetiturunduse e-kursuses, kus räägib kliendiavataridest. Samuti leiad samm-sammulise juhise Client Persona’de loomise kohta  siit


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin