Situatsioon, millega tõenäoliselt paljud on kokku puutunud: potentsiaalne klient küsib endale mingil põhjusel erisoodust. Mida sellisel puhul teha?

Näiteks viimasel ajal on mul olnud ja tulemas väga mitmeid koolitusi. Olen saanud päris palju kirju, kus küsitakse kas tasuta kohta või siis märkimisväärset erisoodustust. Kes viitab töö-, kes rahapuudusele, kes küsib niisama.

Kas peaks peaks sellistel juhtudel vastu tulema ja erisooduse tegema? Kui jah, siis mida peaksid need inimesed arvama/tundma, kes ei küsinud erisoodust ja seetõttu ei saanud seda. Keegi ei taha iial maksta liiga palju. Seega kui hind on üks ja kaubeldes saab teist, siis minu meelest on see kõigi petmine, kes ei küsi erisoodust.

Seega sisuliselt kui keegi küsib minu käest erisoodust, küsib ta samal ajal seda, et ma diskrimineeriks kõiki teisi. Sisuliselt siis teeb erisooduse küsija ettepaneku kohelda kõiki teisi kui lolle, kes ei tulnud selle peale, et soodust küsida.

Minul on põhimõte, et ma kohtlen kõiki võrdselt. Keegi ei ole halvem või parem kui keegi teine. Kõigil on mured ja kõigil on vahel raha vähe. Minu koolitused ongi selleks, et seda muuta. Kui ei investeeri oma suutlikkusse raha toota, siis võib-olla seal ongi selle puuduse põhjus. Aga see selleks.

Olulisem küsimus ongi siin, et kas peaks tegema erandeid ja andma allahindlust niisama küsijatele? Mida sina arvad?

Minu jaoks oli see küsimus selge kuni eile Twitteris peale oma mõtteavalduse väljaütlemist sain 2 vastust, mis panid mõtlema, et ehk ma ei näe tervikpilti:

@joosep: “Kas see on see “kodumaine” mentaliteet, et maksa mida küsitakse ja kui hind ei kõlba siis F off?
@lifewaterest: “Oled oma suhtumises kivistunud? Miks?”

Kui inimeste võrdselt hästi kohtlemine on “kodumaine F off” mentaliteet, siis ma olen äkki millestki valesti aru saanud.

Mis sina kogu asjast arvad?


Turundajate jaoks jaguneb maailm kaheks: kliendid ja potentsiaalsed kliendid (huvilised, prospektid). Vaja on üles leida kõik potentsiaalsed kliendid ja need ostjateks muuta. Seda protsessi kutsutaksegi turunduslehtriks (ingl k sales funnel, marketing funnel). Sul on vaja kujundada teadlik protsess sellest, et kuidas leida üles võimalikult suurel hulgal huvilisi ning kuidas nad samm-haaval viia lähemale kliendiks saamisele. Visuaalselt näeb see välja nii:

lehter

Ühest otsast paned huvilised sisse, teisest otsast tulevad kliendid välja. Mida rohkem huvilisi sa suudad turunduslehtrisse sisse ajada, seda rohkem kliente saad. Igaühest ei ole kunagi võimalik klienti saada ning teatud kadu on täiesti loomulik. Olenevalt sellest mida sa müüd, kellele ja kui hästi, lehtrist välja tulevate klientide arv võib keskmiselt olla seal 0,5% kuni 5% kandis huviliste koguarvust.

Loe edasi →

women-looking-at-wine-selectionBarry Schwartz on tundud psühholoog ja sotsioloogia professor Swarthmore College’is. Ta on samuti raamatu The Paradox of Choice autor. Tema uurimistööd on äärmiselt kasulikud tänasele turundajale ja ettevõtjale ning selles postituses vaatamegi mõnda tema soovitust. 

Vaatame esmalt kolme peamist punkti, mis tema uurimistöödest on välja tulnud:

Loe edasi →

blueeyeMinu 32-päevane reis sai edukalt lõpetatud ja peale mõnepäevast taastumist jätkan siin turundus- ja ettevõtlusteemadega. Oma reisi jooksul peatusin ma väga paljudes erinevates hostelites ja hotellides. Mõned hostelid olid megahead, mõned kesised. Millest tulenes peamine vahe? Parimad hostelid olid need, mida pidasid backpackerid (eesti keeles hea vaste puudub, “seljakotireisija” on mu meelest natuke kohmakas). Kuna nad ise olid täpselt need inimesed, kes seljakott seljas mööda maailma ringi lasevad ja on peatunud sadades hostelites, teadsid nad väga täpselt selle sihtgrupi vajadusi ja eelistusi. Olles ise osa oma sihtgrupist ning tundes seda läbi ja lõhki suutsid nad luua toote (oma hosteli), mis rahuldas vajadusi ja ületas ootusi. Mõned sellised hostelid olid nii lahedad, et inimesed, kes plaanisid peatuda paariks päevaks, jäid nädalaks või enamgi veel. See illustreeriv lugu on küsimus mille peale iga (alustav) ettevõtja peab mõtlema: kas võtta tootekeskne või kliendikeskne lähenemine?

Tootekeskne lähenemine

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin