emaillensSurfasin ringi Eesti ettevõtete veebilehtedel ja märkasin üllatusega, et valdaval enamusel neist on täiesti identne “Kontakt” lehekülg. Sellel iseenesest poleks väga viga kui just see “standard” poleks igavesti kehv lahendus. See enimlevinud lähenemine kontakti lehele on selge tunnusmärk, et ei mõelda oma peaga, vaid lihtsalt tehakse teiste järgi. Tulemuseks on paraku see, et lehekülg, mis peaks motiveerima inimesi nendega ühendust võtma, töötab just vastupidiselt.

Milline see levinud kontaktileht siis välja näeb? Umbes midagi sellist:

Võtke meiega ühendust!

info@meiedomeen.ee
+372 50 00 000
Tamme 23-2, Põllulinn 12345

Sellisel lahendusel on palju puudusi:

  • miks ma üldse peaksin ühendust võtma?
  • kes seda e-maili üldse loeb? juhataja? sekretär? kas üldse keegi?
  • usaldusväärsus on nullis
  • tekitab kahtlust, et kas selle lehe taga üldse on “päris” inimesi

Kui muidugi eesmärk ei ole saada inimesi (potentsiaalseid kliente) endaga ühendust võtma, siis on teine asi. Samas kui see ei ole eesmärk, siis miks? Ettevõtluse eesmärkidele aitab reeglina klientide rohkus kaasa.

Kuidas seda paremini teha

Mõned nõuanded tulemusliku konktaktilehe loomiseks.

  • Väldi info@domeen.ee kasutamist eelistatud kontakti kanalina. See on äärmiselt ebaisiklik ja tekitab tunde, et kirjad lähevad musta auku. Sul võib selline emaili konto muidugi olla, aga ära eksponeeri seda kui peamist aadressit.
  • Otsekontaktid päris inimesteni. Too veebilehel välja oma töötajate nimed, ametikohad ja võimalused nendega otse ühendust võtta. Kui keegi ei soovi oma isiklikku mobiili avalikustada see on teine asi, aga ametialase e-posti ja lauatelefoni saab alati välja tuua. Eriti hea oleks see, kui oleks kenasti välja toodud, et kellega mis asjus ühendust võtta. Nii jõuab õige info kiiremini õigete inimesteni.
  • Näita oma inimesi. Töötajate fotode panemine veebilehele on tõestatud viis usaldusväärsuse tõstmiseks. Kui sa ei julge ennast oma veebilehel näidata, kas sul on midagi varjata? Kardad, et kliendid tunnevad tänaval ära?
  • Anna selge põhjus ühendust võtmiseks. Müügikontaktide saamine läbi veebilehe on väga oluline (pea) iga ettevõtte jaoks. Seepärast ära jäta sinuga ühenduse võtmist juhuse hooleks, vaid näe vaeva selle kallal, et neid kontakte saada. Too välja kliendi kasule orienteeritud põhjus ühendumiseks. Näiteks paku mingit tasuta konsultatsiooni (stiilis “telli tasuta oma veebilehe otsimootoritest leitavuse analüüs”), mingit konkreetset infopaketti (tasuta e-raamat “kuidas olla efektiivsem juht” vms) või muud taolist. Ära küsi kohe müüki (stiilis “kirjuta meile, et osta PR teenust”) . Kui eelnevat kontakti pole inimesega olnud, siis liiga varajane müügi küsimine peletab eemale.
  • Väldi kontaktvorme, eriti pikki. Kui info@domeen.ee on halb, siis kontaktvormid on veel hullemad. See tekitab musta augu sündroomi ruudus (sest kasutaja ei saa iial kindel olla, kas teade üldse läks kuhugi (ja kuhu?)). Vastavad kasutajate uuringud on näidanud, et peaaegu mitte keegi ei eelista kontaktvormide kaudu ühendust võtta. Kui sa tahad kasutajasõbralik olla, siis korista need vormid ära.
  • Ütle, et sul on hea meel kliendilt kirja saada. Mõned ei julge kirjutada, sest äkki teisel pool toru saab keegi pahaseks. Seepärast tee soojade ja siirate sõnadega selgeks, et iga inimese sõnum on oodatud ja see on alati päeva tipphetk, kui keegi kirjutab.

Järgi neid kuut soovitust ja sinu kontaktileht on juba kordi parem.

Milliseid “huvitavaid” kontaktvorme sa oled näinud? Milliseid häid kontaktilehti oled kohanud?


Minuga võttis ühendust hea sõber, kes just viis läbi väikest uuringut Eesti veebilehtedel. Ta oli frustreerinud, et meeletult paljudel (enamikel?) Eesti ettevõtetel on nendega ühenduse võtmiseks meeletult massiivsed kontaktvormid. Millegi pärast Eesti ettevõtted on võtnud arusaamaks, et nende kontaktandmete lehekülg peaks olema üks igav ja pikk kontaktvorm, kus võimalikult palju kohustuslikke välju. Priit Kallas on varem samal teemal sõna võtnud, aga ma arvan, et teema on nii oluline, et peaks veel rääkima sellest.

Kui kontaktvorm sinu veebilehel näeb välja nagu see pilt siin, siis sinuga eriti kontakti ei võeta. Kogu lugu. Pikad vormid peletavad potentsiaalsed kliendid eemale. Erinevad uuringud ja testid on veenvalt tõestanud, et mida rohkem asju sa külastajalt küsid, seda vähem inimesi seda vormi täidavad. Ära küsi andmeid, mida sul ilmtingimata pole vaja teada. Isegi väikesed muudatused võivad tuua suuri muutusi.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin