fan“I don’t know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody.”
–Bill Cosby

Pole külastajaid, pole sissetulekut. Siit võiks siis ka teha järelduse, et külastajad = sissetulek. Tõsi, aga mitte täielik. “Rohkem külastusi” on paljudele justkui kinnisidee. Need turundajad, kes pühendavad kogu oma aja vaid külastuste tõstmiseks, raiskavad väga palju oma aega. Tegelikkus on see, et sul pole vaja mistahes külastajaid, vaid ainult kindlat tüüpi külastajaid.

Mõtle oma veebilehest kui restoranist. Oletame, et sul on Itaalia restoran, kus pakud pastat ja Itaalia veine. Sul on teatud hulk fänne, kes käivad su pastahõrgutisi nautimas. Paned aga tähele, et vanalinnas on palju Briti poissmehi, kes kulutavad palju raha. Tahaks seda raha endale. Hakkad pakkuma ka inglise õlut ja paned menüüsse juurde fish&chips. Hispaania turistide jaoks lisad menüüsse paella ja sangria. Eestlased tahavad ka õltsi juua ning küüslauguleiba ja pelmeene süüa. Ja äkki pakuks quiche’i ka, sest konkureerivas restoranis on just see hitiks.

Püüdes kõigile meele järgi olla ja reklaamides end ükskõik kellele kaotab su restoran aga näo ja lõppkokkuvõttes ei taha keegi seal enam käia. Jääd ilma ka algsetest pastafännidest.

Sinu turunduspingutsed peaksid hoopis proovima luua kommuuni, fännibaasi. Keskendu oma tugevustele ja unikaalsusele. Ära proovi meeldida kõigile – ja ära anna järgi mõttele, et kui oleksid universaalsem, siis saaksid rohkem kliente. See ei tööta ja nii on sul üliraske saada püsikliente. Loo omale unikaalne identiteet ja suuna oma kommunikatsioon mingile kindlale sihtgrupile, kelle jaoks sa loodud oled.

Nii on sul ka oluliselt lihtsam teha omale promo, valida reklaamikanaleid ja luua oma turundussõnumeid.


wordpressEnne pühade saabumist tahan anda sulle kolm kiiret nõuannet kuidas saad väga lihtsalt oma blogi külastatavust tõsta otsimootoritest. Seda siis WordPressi näitel, aga põhimõtted kehtivad igal platvormil.

1. Optimeeritud veebiaadressid
Esimese triki iva peitub selles, et Google armastab ilusaid veebiaadresse, mis sisaldavad märksõnasid.

Loe edasi →

Nagu varasemates postitustes veebilehe otsimootoritele optimieerimise (SEO) kohta sai kirjutatud, aitab kõige enam sinu positsiooni otsingu tulemustes tõsta paljude viidete hulk sinu veebilehele. Kuidas neid linke saada on iga internetiturundaja ja veebimeistri suurimad küsimärke.

Kõik algab sellest, et su sait peab lihtsalt hea olema. Kui su veebileht on vinge, näeb hea välja, pakub palju kasulikku infot, seal on mingid head veebiteenused peal, siis need lingid tulevad ise. Sinu veebilehe kasutajad viitavad su lehele oma blogis, veebilehel jne. Sinust räägitakse (kiitvalt). Seega sinu esimene ülesanne siin on teha kõik, mis võimalik, et su veebileht rokiks.

Loe edasi →

Kõik turundajad proovivad oma toodet müüa, ent sageli tulemused ei saaks olla erinevamad. Igal pool võib leida näiteid, kus kaks ettevõttet müüvad samalaadset toodet samalaadse hinnaga sarnastele klientidele, ent ühe müügitulemused on laes ja teine teeb vaevalt paar müüki nädalas, kui sedagi. Millest see vahe tuleb? Oled sa vahel mõelnud, et miks 95% internetilehtedest (mis proovivad raha teha) ei tee praktiliselt üldse raha?

On tuhandeid saite päris heade toodetega, heade hindadega ja isegi korraliku külastatavusega… ent nad vaevu müüvad midagi. Samal ajal on igast saite, mis ei paista mitte millegi erilisega välja (isegi kesine veebidisain), mis müüvad keskpäraseid tooteid keskpärase hinnaga ja toovad kõvasti raha sisse. See vahe (reeglina) ei sõltu tootekvaliteedist, veebilehe ilust, ega ka selle külastatvusest. Loomulikult toode ja veebiliiklus on olulised, ent veelgi olulisem on miski muu: müümine!

Loe edasi →

Levinud arvamus on, et kõige tähtsam ühe veebiäri (või mistahes kodulehe) puhul on see, kuidas sinna palju külastajaid saada. Olen nõus, et veebileht ilma külastajateta on mõttetu. Samas peaks iga veebilehe omaniku eesmärk olema maksimeerida kasvõi seda vähest (või siis rohket) veebiliiklust, mis ta saidil on. Tugev enamus veebilehtedest ei paista seda mõistvat. Tuleb väga selgelt läbi mõelda, et kuidas sellest külastajast klient saada või vähemalt alustada temaga mingitki suhtlust.

Kõik algab sellest, et sa mõtled välja, mida sa tahad, et su veebileht ideaalis su jaoks teeks: kas genereeriks müügikontakte, müüks tooteid, korjaks palju hinnapäringuid, meelitaks uudiskirjaga liitma vms. Igal lehel, mis su veebil on, peab olema oma Enim Soovitud Tegevus (Most Wanted Action) ehk teisisõnu pead defineerima, et mida sa tahad (kõige rohkem), et külastaja sellel lehel teeks (kuhu klikiks).

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin