Külalispostitus Diana Poudelilt, kes on lastekaubad.net ja lastehoid.net projektijuht

Iga nädal tekib mõni uus e-pood või veebisait seoses lastekaupade või lastele suunatud teenustega. Ja kuigi tooted/teenused võivad olla vägagi head, siis kahjuks poole aasta jooksul kaovad neist enam kui pooled. Ometigi ei peaks see nii olema ja püüangi siia kirja panna mõned nõuanded, mis aitavad kaasa info levitamiseni.

Samas ei ole tegu kindlasti tegu absoluutse tõega, vaid kasutades ühe oma lemmiklaulu sõnu

“... the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

Baz Luhrmann “Sunscreen”

1. Foorumid

Kõige lollikindlam viis alguses liikluse saamiseks on foorumid. Neid tasub tegelikult kasutama hakata enne kui esimene rida koodigi arvutisse on jõudnud. Uurige emadelt/isadelt, mis nad ideest arvavad ja mida soovitavad. Kindlasti on selles vallas üks produktiivsemaid kanaleid Perekool, kuid seal postitust tehes peab teil olema paks nahk, kuna 1-2 kasuliku tagasiside kohta tuleb 8-9 kommentaari, mis püüavad sulle selgeks teha kui mõttetu on su idee ja see niikuinii ei tööta. Samuti on head tulemust toonud ka nn. libateemad, kus tõstatad oma valdkonnaga seotud küsimuse ja paar vastust hiljem ka vastad endale.

NB! Perekool näitab, kas sama IP peal on teemat juba kommenteeritud/algatatud. Ja seda turundusstrateegiat kasutades peate olema valmis ka tagasilöökideks – paremal juhul nädalaks blokitud kasutaja, kuid võite jõuda ka olukorrani, kus teie lehe link keelustatakse terve foorumi piires.

Perekooli poolt genereeritud liiklus lastekaubad.net lehele

Väike illustratsioon, mis juhtuda võib. Septembri keskel keelustati link kogu foorumi ulatuses.


2. Blogi

Kindlasti hakake pidama blogi ja püüdke kirjutada võimalikult aktuaalsetel teemadel. Ja kindlasti tasub vahepeal mõne eriti huvitava postituse link saata ka Delfi Naisteka, Naistemaailma või Naine24 toimetajale – palvega, et postituse avaldamisel viidatakse teie blogile. Reaalsus on see, et tänapäeva online meedia nõuab pidevat infovoogu ja toimetajad on tänulikud hea artikli eest. Lisaks aitab see teil ennast positsioneerida antud valdkonna eksperdina ja toob ka liiklust.

3. Facebook

Kindlasti tasub teha endale FB leht – kindlasti püüdke panna oma lehele nimi, mis on pigem märksõna kui teie firma nimi. Lehele nime saab panna http://www.facebook.com/username. Näiteks kui teie firma nimi on näiteks Nunnuland Productions OÜ ja tegelete beebi fotoalbumitega, siis pigem pange enda lehe nimeks fotoalbum, beebiraamat või beebialbum. Tasub kasutada Google Keyword Toolsi ja vaadata, mis on kõige otsitum otsingusõna teie tegevusalal.

Üks populaarseimatest postitustest meie FB lehel
Buduaari foorumist inspireeritud teema, mis osutus erakordselt populaarseks.

Ja kui te FB lehe teete, siis kindlasti pange kodulehele ka nähtavale kohale võimalus seda Like’da – inimesed ei otsa lehe alumisest paremast äärest seda linki, et leidke meid ka Facebookist.

Facebooki sisu osas soovitan kombineerida firma tegevusega seotud infot vaheldumisi millegi intrigeerivaga – kui endal ideed otsas siis külastage mõnd foorumit ja vaadake, mis teema teie sihtgrupi ärevile ajab. Õnneks lasteteemadel on nii palju võimalusi diskussiooni tekitamiseks.

Samuti sellele sihtrühmale sobivad ka “sheeri” ja “laigi”/osale kampaaniad. Seda ainult juhul kui auhinnaks panete oma toote. Te võite ju ära kinkida uhke tehnikavidina ja saada 10 000 fänni, kuid 90% neist on puberteediealised noormehed ja neiud, kes pole teie toodetest absoluutselt huvitatud ja isegi ahvatleima pakkumise puhul ei õnnestu teil neile maha müüa oma beebialbumit või meelitada neid väikelaste tantsutrenni :D

4. Pakkuge oma tooteid teenuseid teistes portaalides

Okidoki, osta.ee, B-Turg, Cherry ja sajad teised on ennast juba turul mugavalt sisse sättinud ja pakuvad tegelikult päris palju võimalusi odavaks ja tasuta reklaamiks. Kui te müüte näiteks teenust, mille omahind ei ole kõige hullem, siis pange pakkumine osta.ee-sse 10 sendiga üles ja ostke kuulutusele haamrike juurde. See lõbu pole eriti kallis ja suure tõenäosusega saate müügihinnast reklaamitasud kaetud.

Lehed, mis on kõige rohkem liiklust toonud alates veebruar 2011d

TOP10 referral lehte lastehoid.net saidile - ajavahemik 27.veebruar - 15. november 2011

B-Turu puhul pole tasuline esiletõstmine niivõrd aidanud – samas paar eurot võib ju alati katsetuse peale raisata. Okidokis tasub osta juurde kuulutusele väljuv link – muidu ta eriti liiklust ei genereeri.

Tasub katsetada päevapakkumiste saitidega – kui olete väike algaja firma, kes pakub veidrat teenust/toodet, siis Cherry teid suure tõenäosusega jutule ei võta, kuid on palju teisi päevapakkumise saite. Ise katsetasin hiljaaegu MinuValik.ee ja jäin tulemusega päris rahule.

NB! Kui te raha peale kuri pole, siis hoidke ennast bänneritest eemale! Tavaliselt ei tasu need ära. Pigem ostke üleliigse raha eest AdWordsi krediiti – minu jaoks on Adwordsi kampaaniad olnud paremad kui Facebooki reklaam näiteks, aga katsetada võite mõlemat.

5. 95/5 reegel

Kunagi tegin veidi statistikat suuremate naistele suunatud foorumite kohta ja üldiselt võib öelda, et 5% kasutajatest genereerib 95% sisu. Seal on naisi, kes teevad enam kui 30-40 foorumipostitust keskmiselt päevas. Kaardistage need kasutajad ja võtke nendega otse ühendust ja proovige neile oma idee maha müüa. Võimaluse korral andke neile tasuta nänni/teenust testimiseks, küsige nende tagasisidet ja miks mitte toodete müügi puhul anda neile trackitavad lingid, et kui nad kuskil teemas teie toodet soovitavad ja klient ostuni jõuab, siis saab ka soovitaja oma komisjoni.


Vaadates Eesti kohalikes internetiärides ringi tundub, et suur enamus neist jaguneb kahte lehte: tehnikamüüjad ja emadele turundajad. Eesti turu väiksuse tõttu meil vastavaid uuringuid ei tehta, aga Ühendriikides suvel läbi viidud uuring Marketing to Moms Coalition tarbeks räägib sellest, et emad on üha efektiivsemad internetis. Kuna väikelast silmist ei saa lasta ja vaba aega on vähevõitu, proovivad emad oma kohustusi täita ja aega kasutada nii efektiivselt kui võimalik. See tähendab ka, et enne vajalike ostude sooritamist uuritakse enne internetis järele, kust saab millise toote kui hea hinnaga ja millist toodet üldse osta.

Kui peamised tegevused internetis emadel on e-posti lugemine, arvete maksmine, uudiste lugemine, siis arvestataval kohal on ka taustauuringu tegemine toodete kohta – seda teevad ligi pooled (49%). 45% ostab lastele asju internetist. Meie e-kaubanduse maht ja protsendid on kindlasti väiksemad, ent usun, et emadele suunatud e-poodide rohkus meie maastikul annab märku, et ka Eesti emad kasutavad seda võimalust hoolsalt.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin