linkedinKui me räägime sotsiaalmeedias turundamisest, siis tavaliselt me räägime Facebookist ja Twitterist. Vahel ka YouTubest ja foorumitest. Vähem on konkreetselt (Eesti kontekstis) räägitud LinkedInist.

Linkedin on atraktiivne suhtlusvõrgustik kuna see on eelkõige ärisuhtlusele orienteeritud, mitte läbupiltide jagamisele. Kasutajate hulk ületas oktoobris 50 miljonit ja jätkab kasvutrendil. Viimase miljoni kasutaja lisamiseks läks vaid 12 päeva.

Kui palju eestlasi seda kasutab on raske öelda, minu profiili kontaktidest on eestlasi ca kolmandik. LinkedInis on päris palju Eesti-põhiseid gruppe, mis jälle annab aimdust, et eestlased kasutavad küll. Näiteks internetiturunduse grupis tänase seisuga 99 liiget. See grupp ise on küll passiivne, aga diskussioonid on olnud intelligentsed.

Samas kui ma teen Estonias asuvate inimeste otsingu, siis saan tulemuseks vaid 2816 – aga see on vaid minu otseste kontaktide ja nende eestlastest kontaktide summa. Tegelikku LinkedIn eestlastest kasutajate hulka ei tea, eeldatavasti on see aga oluliselt madalam kui nt Facebooki 100 000+ kasutajat. B2B ehk ärilt ärile mudeli juures kontakte ongi vähem vaja ning see äri käib teistmoodi kui B2C ehk ärilt tarbijale. LinkedIn ongi eelkõige business to business suhtlusvahend.

Kaks peamist kasutusvaldkonda on siis äripartnerite leidmine (kliendid, tarnijad jne) ja töötajate leidmine (ja leitud olemine). Üle 80% Ameerika firmadest kasutab just LinkedIni töötajate leidmiseks.

Kuidas siis LinkedIni kasutada nii, et sellest kasu saaks?

mihkel1. Alustame sellest, et ka LinkedIn on sotsiaalse meedia osa ja põhineb inimestevahelisel suhtlusel. Seega esimene samm on oma täieliku profiili loomine ja oma foto lisamine. Poolikute profiilidega tegelasi ei võeta tõsiselt, anonüümsus on out ja läbipaistvus on in. Ära jäta välja ka oma karjääri ajalugu. Paljud panevad vaid info praeguse töökoha kohta, aga see pole piisav.

Lisa oma profiilile ka ilus URL (nt http://www.linkedin.com/in/peeplaja), kirjuta selge ja lööv Summary (kokkuvõte).

Kui kasutad LinkedIni töö leidmiseks, siis hoolitse ka selle eest, et sinu oskustega seotud märksõnad oleks ohtralt su profiilis esindatud – kirjeldustes, ametinimedest, huvides, kokkuvõttes jne. Töötajate otsimiseks loodud otsinguvahendite kaudu saab otsida ka märksõnapõhiselt ja seda kasutatakse palju.

2. Hakka laiendama oma võrgustikku. Kui sul on LinkedInis alla 20 kontakti, siis automaatselt tundub inimestele, et sa ei võta LinkedIni tõsiselt ja seega ei saaga sind tõsiselt võtta (=ei ole mõtet sinuga suhtlemisse aega panustada). Kuigi kvaliteet peaks just kui tähtsam olema, siis ka kvantiteet loeb. Kui sul on üle 100 kontakti, on esmamulje parem. Keskmisel Harvard Business Schooli lõpetanul oli 58 kontakti aastal 2007 – aga kasutajate hulk on viimase 2 aastaga väga suure hüppe teinud.

Parim viis kontaktivõrgustiku laiendamiseks on kasutada sealset import funktsiooni, kus saad oma aadressiraamatu järgi kohe leida oma tuttavad, kes juba LinkedIni kasutavad.

peependorsement3. Palu inimestel kirjutada enda kohta soovitusi. Nagu ikka – inimesed ei usu reklaami, aga usuvad teisi tarbijaid. Testimonialid on lihtne ja kiire viis tõsta oma karmapunkte. See tõstab su usaldusväärsust kui potentsiaalne äripartner kui ka sinu konkurentsivõimet mõnele töötaja otsijale silma jäämiseks.

Kui kellegi otsingust jääb sõelale 2 indiviidi – üks soovitustega ja teine ilma, siis kumb valitakse? Siililegi selge.

4. Pane profiilis viited oma veebilehtedele. Sa saad viidata kuni kolmele veebilehele. Mõistlik on siis viidata oma firma lehele ja näiteks su blogile. Profiilist tulev link annab ka lingivurtsu otsingumootoritele optimeerimise jaoks.

peepqa5. Kujunda oma mainet läbi küsimustele vastamise. LinkedIn Answers on fantastiline vahend. Lisaks sellele, et saad küsida nõu ja soovitusi teadjamatelt, saad ka vastuseid anda.

Näiteks üks suhtekorraldusfirma esindaja võiks pidevalt vastata PR rubriigi küsimustele, teenida ekspertluse punkte (iga küsimuse küsija saab valida mingi vastuse parimaks ja selle vastuse andja saab ekspertluse skoori). Nii saab läbi aja teenida enda suhtes usalduskrediiti, luua suhteid ja leida ka otseselt kliente, kes said PR firma vastustest väärtust ja soovivad seejärel nende käest teenust tellida.

Vastatud küsimused ja ekspertluse skoorid on nähtavad ka iga inimese profiilis.

Kui sa tegutsed ekspertluse valdkonnas, siis see võiks olla koht, kuhu oma sotsiaalmeedia pingutusi investeerida.

6. Väärtuse loomine läbi staatuse uuendamiste (status update). LinkedIn sees saad edastada oma kontaktidele infot oma tegemiste ja mõtete kohta Twitteri ja Facebooki status update stiilis.

See on veel üks viis luua väärtust ja arendada suhteid läbi oma võrgule kasulike/huvitavate nõuannete ja mõtete jagamise. Soovi korral saad selle ühendada Twitteriga, et sama sõnum läheks teele nii siin kui seal. Samuti saad läbi vastava aplikatsiooni ühendada oma konto enda WordPressi blogiga, et blogisõnumid jõuaks ka LinkedIni. Enne selliste integreerimiste loomist mõtle järele, et kas sisu ja sihtgrupid ikka langevad kokku.

7. Loo oma grupp ja firmaprofiil. Nii nagu Facebookis saab luua fännilehti, saab ka LinkedInis luua oma organisatsioonile grupp. Seda saab brändida, seal saab luua diskussioone ning olemas on ka võimalus kõikidele grupi liikmetele saata masskirja. Teade saadetakse siis LinkedIni seest ja emaili aadresse grupi omanikud tegelikult ei näe.

Grupi sees saab sisu loomiseks tõmmata sisse RSS voogu näiteks oma firmablogilt või mis iganes allikast.

Saab luua ka firma profiili, mille kaudu kuvada üldist infot (kirjeldus, logo, finantsandmed, blogi) oma firma kohta. Seda saad teha siit.

Kui soov on LinkedIni kasutada peamiselt töötajate leidmiseks, siis oma eelistatud tööandja brändi loomiseks on olemas vidin nimega Custom Company Profiles. See viimane on mõeldud eelkõige suurfirmadele.

8. Otsi inimesi! LinkedIn sisene otsing on päris kobe. Kui sul on B2B ettevõte ja otsid kliente väljaspoolt Eestit, siis see on suurepärane viis leida õigeid inimesi ja luua esimene kontakt.

LinkedIn Business, Business Plus ja Pro?

linkedinproLinkedIn pakub võimalust lisaks tasuta kasutamisele võtta ka endale tasuline preemiumpakett. Kui tasuta paketi puhul sa võõraste inimestega ühendust võtmiseks pead kasutama kedagi ühist tuttavat, kes teid tutvustaks, siis tasuliste pakettidega saad võimaluse mingis koguses saata otseteateid ka võõrastele.

Mina ise kasutasin seda siis, kui töötasin müügialal Dubais. Nii sain otsekontakti firmajuhtidega, kelleni muidu oli emaili või telefoni teel keeruline jõuda. LinkedIn ise väidab ka, et nende siseposti kaudu saadetud teadete avamisprotsent on 30% suurem võrreldes emailiga. Minu puhul see täitsa töötas. Eks selle investeeringu tagasitootmist saab igaüks ise hinnata peale katsetamist. Enne raha kulutamist võiks uurida, et kas sinu sihtgrupp on LinkedInis piisavalt esindatud.

Lisaks paranevad sinu otsinguvõimalused ja lisandub profiilide salvestamise funktsionaalsus. See on oluline juhul kui kasutad LinkedIni töötajate otsimiseks, mis ongi LinkedIni peamine trump.

Mil viisil oled sina veel LinkedIni kasulikult kasutanud?


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin