Kas tead seda Edisoni ütlust: “Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up“?

Või kas oled kuulnud Jabez Wolffe lugu? Mees, kes proovis ujuda üle Inglise kanali, aga keda tema saatjaskond soovitas ühel hetkel katkestada, kuna väljas oli pime ja tihe udu. Lõpetamise hetkel oli tegelikult kaldani jäänud ca 100 meetrit.

95% blogijatest annab alla 120 päeva jooksul. Suur osa uusi ettevõtteid annab alla esimese 2 aasta jooksul.

Mis on selle peamised põhjused?

  • Ebarealistlikud ootused. Kui su blogil pole 6 kuuga iga päev sadu lugejaid või uus ettevõte ei tooda esimese aasta lõpuks arvestatavalt raha, siis tembeldatakse asi läbikukkunuks. Ebaterve ootus edu saavutamiseks sunnib püssi nurka viskama.
  • Kannatus saab otsa. Mistahes vinge asja loomine võtab palju, palju aega. Meedia pasundab üleöö-edulugusid, aga need on üliharvad juhused. Kaua tehtud kaunikeste lood pole seksikad ja ei jõua sinuni.
  • Ebapiisav või kehv turundus. Midagi ei juhtu niisama, eelkõige on vaja rohkelt tegusid ja pingutust. Kui sa jääd oma algse idee juurde kinni ning proovid ettevõtet turundada vaid paaril kindlal viisil valitud sihtgrupile, siis lootus paremateks tulemusteks võibki jääda lootuseks. Sinu ülesanne on eksperimenteerida oma sõnumite, sihtgrupivaliku, hinnastamise ja levi kanalitega. Tõenäosus, et su esimene kombinatsioon eelmainitud asju paneb täppi, on väga väike.
  • Sinu ettevõte ei lahenda reaalset probleemi. Kui oled probleemipüstituses mööda pannud, siis ei aita sind miski.

Muidugi on tõsi, et mõnikord ongi otstarbekas püss nurka visata ja keskenduda uutele asjadele. “Ära anna iial alla” ei ole kõige parem nõuanne. Küsimus on selles, et kuidas aru saada, et kas jätkata ja proovida veel või loobuda?

Otsi elumärke:

  • Keegi samas valdkonnas teenib palju raha, müües samale sihtgrupile ja lahendades sarnast probleemi
  • Sinu olemasolevad kliendid armastavad sind ja su teenust
  • Sul on on vähemalt mingigi kasv klientide arvus
  • Sul jätkub kirge ja ressursse, et edasi minna
  • Sa ei ole veel katsetanud kõiki võimalikke viise ega teinud oma ärimudelile pivotit (ei oska maakeelset väljendit siin kasutada).

Räägi inimestega, kes saavutanud edu mingilgi määral sarnase ettevõttega ja küsi, et mida nemad teeksid või mis nemad arvavad. Ignoreeri inimesi, kes ei tea mitte midagi sinu valdkonnast (kui see on keeruline).

Kui elumärke ei ole, siis alla andmine on tark tegu. Aeg võtta ette uus äriprojekt.

Lugemist sel teemal

The Dip: A Little Book That Teaches You When to Quit (and When to Stick) – Seth Godin teos loobumisest (ja jätkamisest).

The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses – start up guru Eric Riesi teos, mis toob sinuni parimad tänase maailma teadmised sellest, kuidas uusi ettevõtteid kasvatada.


Vahel tulevad potentsiaalsed ostjad meie lehele, vahivad ringi ja näpivad asju – aga ostuni ei jõua. Kui sul ostuprotsessi alguses õnnestub nende email kätte saada, siis saad neid tagasi tuua. All on veebimajutaja Rackspace stiilinäide. Tuleb õppust võtta.

———- Forwarded message ———-
From: Rackspace Cloud <@rackspace.com>
Date: Thu, Oct 15, 2009 at 6:00 PM
Subject: Hey Where Did You Go?

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin