Eestlased on vaiksed, tagasihoidlikud ja tahavad omaette nohiseda. Nad peaaegu alati eelistavad saata emaili helistamisele. Võõraste inimestega suhtlemist väldivad nii palju kui saavad. Eelistatuimad kohad seminaridel on tagumised read (jumal hoidku selle eest, et keegi küsib midagi).

Miks meil erinevad veebiteenused on hästi arenenud? Sest inimesed eelistavad asju ajada programmidega, mitte inimestega. See pole igal pool nii. Ameeriklased eelistavad telefoni emailile, kogu elu käib telefoni kaudu.

Las ta räägib programmiga

Kui me teame, et eestlane parem ei räägi teise inimesega, aga me tahame saada potentsiaalseid kliente ühendust võtma, siis mis teha? Kõige parem viis on lasta tal rääkida programmiga (tarkvaraga, süsteemiga). Selle asemel, et lasta tal helistada või email saata, miks ta ei võiks kõike teha automaagiliselt läbi veebi?

Sul on tooted, teenused ja hinnad. Selle asemel, et hindu küsida telefoni või emaili teel, võimalda tal kõike teha otse sinu veebis – näiteks hinnakalkulaatori kaudu.

Eesmärk on saada kontakt

Selge on see, et puhtalt veebi kaudu müümine ei ole sama efektiivne kui inimeselt inimesele müümine. Seepärast vastutasuks su peene süsteemi kasutamise eest küsi e-maili aadressi (ja mõnel juhul telefoni), et su müügitiim saaks teha järelkõne ja müüa juba otse.

Näiteks Voore Külalistemaja võimaldab sul saada aimdust, et kui palju mingi äriüritus nende juures maksma läheks. Kas seda kasutatakse? Absoluutselt.

Ma hiljuti pidin oma auto rehvid välja vahetama. Veebis sisestasin oma masina mudeli ja aasta ning kohe näidatigi sobivaid rehve. Enamikes veebides pead ise rehkendama, et kas ja mis rehv su masinale sobib. Vastav süsteem tegi asja mu jaoks lihtsaks. Pakuti aega rehvivahetuse broneerimiseks ja kasutasin seda.

Aga kõik oleneb!

Vana lugu – sa ei saa hindu kalkuleerida, sest kõik oleneb sajast asjast. Mis siis! Kalkulaator ei peagi 100% täpne olema, anna suurusjärgud. Pealegi saad kalkuleerija kontaktandmed ja siis saad juba otse suhelda inimesega, kes kindel vajadus ja kes otsib juba lahendust. Sa juba tead, mis andmed ta kalkulaatorisse sisse toksis ja saad teha väga informeeritud pakkumise.

Sellist hinnakalkulaatori laadset asja saaks kasutada väga suur hulk ettevõtteid. Koolitusfirmad, veebifirmad, majutusasutused, söögikohad, autoremonditöökojad, iluteenused, remondimehed ja teab mis kõik veel. Tuleb oma kalkulaatorit välja mõeldes olla vaid pisut loominguline ja vinge müügikontaktide genereerija saabki tehtud.


Igal oma koolitusel olen küsinud auditoorimilt, et kes teab, mis on Google Analytics/veebianalüütika/jmt? Alati on saalis rahvast, kes ei ole kuulnud ega näinud. Nendest, kelle veebis on GA peale pandud, enamikul aga ei tee see Analytics eriti muud kui mõõdab külastusi. See on raiskamine ja pime olemine olukorras, kus ei pea olema.

Külastused on ju toredad, aga lõppkokkuvõttes ei näita kuigi palju meie veebilehe efektiivsuse kohta. Kui ma ostaks Kodu&Aed ajakirjas palju reklaami 30 päeva jutti, siis mu külastatavus tõeneäoliselt tõuseks, aga tegevuste tegemine mitte (kuna tegemist pole minu sihtrühmaga).

Loe edasi →

Internet Marketing PlanLood turundusplaani ja tahad arvestada ka internetiturundusega (tark mõte). Siin asjad, mille peale peaks mõtlema interneti jaoks turundusplaani luues. Esimene samm on muidugi oma sihtgrupi ja ärieesmärkide läbimõtlemine, siis tuleb kõik muu.

1. Tasuta külastatavus otsingumootoritest

Loe edasi →

returnemailPaljude ettevõtete jaoks on oluline veebi kaudu hinnapäringute saamine. Või siis müügieelsete (pre-sales) küsimuste saamine toodete-teenuste kohta ehk müügikontaktide genereerimine. See on ühtmoodi oluline turismitalude jaoks, veebikujundusfirmadele, kinnisvaraagentidele ja mistahes teenusepakkujatele. Üks olulisimaid faktoreid siin kliendi võitmiseks on aga midagi sellist, millele sageli ei mõelda – vastamiskiirus.

Hiljuti võtsin neti kaudu rea hinnapakkumisi ühe teenuse jaoks, mida mul vaja. Kes vastas põhimõtteliselt minutite jooksul sai kõige rohkem karmapunkte. Miks? Päringu saatmise hetkel on potentsiaalsel kliendil huvi haripunktis. Ta on motiveeritud, ta tegutseb, et oma probleemile lahendust leida. Mida aeg edasi, seda vähem motiveeritum ta on. Mõnede tundide jooksul tulnud pakkumised olid ka veel okei. Üks vastas kolme päeva pärast – ma olin juba unustanud, et mul seda teenust vaja on (ja olin mõttes juba ühe välja valinud). Selle viimase jaoks oli rong juba ammu läinud.

Loe edasi →

emaillensSurfasin ringi Eesti ettevõtete veebilehtedel ja märkasin üllatusega, et valdaval enamusel neist on täiesti identne “Kontakt” lehekülg. Sellel iseenesest poleks väga viga kui just see “standard” poleks igavesti kehv lahendus. See enimlevinud lähenemine kontakti lehele on selge tunnusmärk, et ei mõelda oma peaga, vaid lihtsalt tehakse teiste järgi. Tulemuseks on paraku see, et lehekülg, mis peaks motiveerima inimesi nendega ühendust võtma, töötab just vastupidiselt.

Milline see levinud kontaktileht siis välja näeb? Umbes midagi sellist:

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin