Kui sa oled mees, siis tõenäoliselt vaatasid enne seda pilti, kui lugesid seda lauset. Pilgupüüdjana töötab see nagu kellavärk. Aga kas see paneb ka ostma? Napilt riietatud ilusad naised on aastakümneid figureerinud  reklaamplakatitel ja reklaamikampaaniates. Võib-olla aastasadu. Kas see on sellepärast, et neid reklaamikampaaniaid loovad mehed? Või lihtsalt arvatakse, et kui toode on meestele, siis seal peaks poolpaljad naised peal olema? Või tõesti nende kasutamine kampaaniates tõstab toodete müügiedu? Tuleb välja, et ilusate naiste eksposeerimine kampaanias tõepoolest töötab.

Sa tõenäoliselt aimasid seda juba varem, aga nüüd on see teaduslikult tõestatud: väike erutus teeb mehed lolliks. Ajakirjas Journal of Consumer Research avaldatud uurimistöö uuris meeste otsustusvõimet kergelt erutatud seisundis (peale video vaatamist, kus bikiinides tüdrukud) ja neutraalses olekus. Need, kes olid eelnevalt seksikat videot vaatanud, tegid kehvemaid otsuseid kui need, kes vaatasid loodusvaadetega videot. Test puudutas valikut, kus nad pidid valima kohese vähema tasu ja nädalase viivitusega tuleva suurema tasu vahel. Tulemus näitas, et erutatud meeleseisundis mehed valisid kohese rahulduse pikaajalise kasu asemel.

Loe edasi →

contrastOled sa kunagi mõelnud, miks kataloogides kaubad on sorteeritud hindade järgi, minnes kallimast odavamaks? Miks automüüja sulle esmalt baasmudeli müüb, ja siis hakkab lisasid eraldi juurde pakkuma? Miks ülikonda, särki ja lipsu ostes müügiinimene sulle esmalt ülikonda aitab valida?  Miks korterit otsides kinnisvaraagendid sulle esimesena väga kalleid või väga koledaid eluasemeid näitavad? See ei ole juhus. Sinu mõtlemisega manipuleeritakse teadlikult. Sinu arvamust kujundatakse just selliseks, nagu vaja.

Kontrastsuse printsiip seisneb selles, kuidas me midagi näeme, mis mulje või arvamus meil millestki tekib sõltuvalt sellest, mis järjekorras meile erinevaid asju esitatakse. Lihtsalt öeldes kui meile näidatakse kahte asja, ja see teine asi on võrdlemisi erinevam kui esimene, siis me kipuma nägema seda veelgi enam erinevamana kui see tegelikult on. Kui me tõstame enne kerget asja ja pärast rasket, tundub see raskem asi raskem kui ta tegelikult on. Samuti kui oleme tõstnud raskeid kaste, ja me kätte satub kerge kast, tundub see oluliselt kergem kui ta oleks tundunud, kui oleks seda esimesena tõstnud.

Loe edasi →

Ühe turundaja tugevamaid relvi on inimmõistuse tundmine. Kui sa mõistad nüansse, mis panevad kedagi “jah” ütlema mingis situatsioonis, siis sul on meeletu eelis. Kuigi inimestele meeldib endist mõelda kui ratsionaalsetest olevustest, on meie ajus mitmeid “nuppe”, millele vajutades saab soovitud reaktsioone. Enamik mõjutamis- ja müügipsühholoogia võtteid on muidugi palju keerukamad kui nupulevajutus, ent nad siiski on olemas.

Sel korral üks väike trikk, kui tahate kelleltki teenet paluda või et keegi vastu tuleks teile. Üks inimkäitumise põhimõtteid on see, et kui küsid kelleltki midagi, siis su palve on hoopis edukam, kui annad sellele põhjenduse juurde. Meile lihtsalt meeldib, kui meie tegudel on seletused. Harvardi ülikooli sotsiaalpsühholoog Ellen Langer demonstreeris selle põhimõtte efektiivsust eksperimendiga.

Loe edasi →

(See on järg eelmisele postitusele) Efektiivne müügitekst (sales copy) on ühe veebilehe tähtsamaid osasid. See peab andma informatsiooni sinu toote kohta ja peab veenma lugejaid sinu toote ostmises. Sõnade valik on siin määrava tähtsusega. Müügitekst on samal ajal nii suhte loomise vahend sinu ja ostja vahel, kui ka giid, kes juhatab ostja läbi ostuprotsessi.

Tavaline tekst vs müügitekst

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin