Majanduslanguse tingimustes pingutavad kõik rihma. Uusi kliente leida on sageli raskem, müügitulemused lähevad alla. Paljude internetiäride jaoks võib olla tänasel päeval targem lähenemine müügi suurendamiseks rõhu asetamine mitte uute klientide leidmisele, vaid keskmise müügitehingu maksumuse suurendamisele. Kuigi tellimusi võib täna keskmiselt tulla vähem kui varem, siis saad sissetuleku langemist vältida keskendudes sissetulevate tellimuste suurusele. All on mõned strateegiad, mida saad käiku panna juba homme.

Komplekti pakkumine

Kasutaja surfab sinu veebipoes ja otsustab mingi šampooni kasuks. Selle ostukorvi lisades saab ta teate, et ta saab osta terve komplekti, kuhu kuulub veel balsam, ihupiim ja kätekreem – ning need komplektina ostes saab ta ka -20% allahindlust. Komplekt on kindlasti ihaldusväärsem kui üksiktoode – emotsionaalselt tahab klient pigem seda komplekti kui üksikut toodet – ning kui teed selle veel majanduslikult otstarbekaks ka, saab ta seda ostu endale ka ratsionaalselt põhjendada.

Jõulude tulekul on see veel eriti efektiivne kuna inimesed otsivad kingitusi. Eelmine aasta oli kingituste ostmise tipphetk 11. detsember – veel jõuad tegutseda.

Täiendav toode

Kui sa ei kasuta ristmüüki, siis see on sama hea kui näed raha maas vedelemas, aga ei korja seda üles. Ristmüük on läbi aegade testitud ja tõestatud viis müügi tõstmiseks ning see on eriti efektiivne impulssostude puhul.

Hoolitse selle eest, et täiendava toote pakkumine on alati loogiline ja seotud ostukorvi lisatud tootega. Kui klient ostab püksid, paku ka püksirihma ja triiksärki. Kui klient ostab tindiprinteri, paku juurde tinti ja paberit. Kui sa pakud printeri ostjale rinnahoidjaid, siis seos puudub ja see sind ei aita (võib hoopis klienti frustreerida).

Limiteeri täiendavate toodete pakkumine alati neljale – üle selle on juba valik liiga kirju ning lihtsam on mitte midagi valida. Kui võimalik anna täiendavatele toodetele ka soodushind kliendi motiveerimiseks.

Täielik stiil

See on võrdlemisi uus ja populaarsust koguv turundusnipp, mida kasutavad eelkõige USA riidemüüjad nagu Gap või Old Navy, aga ka mööblipood nagu Frontgate. Idee on selles, et ostes näiteks paari pükse soovitab kaupmees sulle lisaks täielikku stiili – nende pükste juurde kuuluvad särk, müts, jalatsid. Stiil on kokku pandud mingi moeeksperdi poolt ning loomulikult on seda ka mainitud. Ostes terve komplekti on sul hästi kokkukäiv stiil – ning saad olla trendikas ilma moest palju teadmata. Frontgate pakub samalaadset teemat ajamööbli osas – osta aiatoolid ning juurde soovitatakse samas stiilis laud, purskkaev, välikamin ja mis kõik veel.

Järelkaja e-posti teel

E-postiga tänukirja saatmine peale ostu (“Aitäh, et ostsid meie käest!”) on tavaline ja isegi iseenesest mõistetav. Kaval turundaja saab siia lisaks teha pakkumise. Kuna tänukiri saadetakse välja koheselt peale ostu sooritamist, siis klient võib olla veel “ostumeeleolus”.

Klient on sind juba piisavalt usaldanud ja ostnud midagi su käest, seetõttu ristmüük e-posti teel võib tuua arvestatavat lisamüüki. Kasuta sama loogikat nagu “tavalise” ristmüügi puhul. Tõestatud tehnikad sellest võttest maksimumi saamiseks on veel täiendavale tootele tasuta saatmise pakkumine ja ühekordne allahindlus, mis kestab vaid 1 päeva.

Allahindlus alates …

Motiveerimaks klienti tegema oste vähemalt mingi kindla summa ulatuses teata ostjatele märgatavas kohas, et kui nende ostusumma on vähemalt 2000 krooni, siis saavad 15% allahindlust või siis mingi tasuta kingituse lisaks.

Sama võid teha ka saatekuludega: telli kaupa vähemalt 1000 krooni eest ning toome kauba tasuta koju kätte.

Juurdekäiv teenus

Ristmüük ei pea olema alati teine toode, saad pakkuda ka teenuseid. Näiteks laptopi ostja saab tootjagarantii 1 aasta – lase neil mingi summa eest osta lisaks sinupoolset garantiid 2 aastat. Või kui keegi ostab pesumasina, siis paku juurde selle ülesseadmise teenust. Mööblile paku kaasa kokkupaneku teenust.

Katseta!

Lase oma loomingulisusel voolata – võimalusi kuidas tõsta keskmist tehnigu summat on nii palju. Iga äri on mõnevõrra erinev ja see mis töötab teiste puhul, ei pruugi töötada sinu puhul. Katseta neid erinevaid variante, eksperimenteeri ja avasta, milline strateegia töötab sinu äri puhul kõige paremini.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin