Kas müügitekstides ja reklaamides peaks kasutama haipi? Lubama kokku suuri asju?

Mis on üldse haip? Definitsiooni järgi on haip hüberbooli kasutamine ehk mingi näite liialdamine eesmärgiga teha mõte paremini selgeks. Kui seda teha osavalt ja mõõdukalt, see võib töötada väga hästi. Paraku kui me räägime haibist, siis reeglina räägime kõvasti üle võlli lastud lubadustest.

“Teeni $354 343 dollarit automaatselt vaid paari kuuga!”

“See kütuselisand kolmekordistab su mootori eluea!”

“Meie aktsiaportfell toodab su raha 20x tagasi!”

“Ülisalajased strateegiad, mida suurfirmad ei taha, et sa teaksid!”

Oled kindlasti mingeid taolisi lubadusi kuskil näinud. Infotoodete maailmas on sagedane võte see, kus müüdava tootega antakse kaasa hulk tasuta boonuseid, mille väärtuseks väidetakse $7500 või midagi taolist. Enamasti on nende tasuta boonuste väärtuseks öeldud summa, mis oluliselt suurem kui toote enda hind. Eesmärk on siis tekitada läbi kontrastsuse printsiibi sulle mulje, et saad jube hea diili.

Tegelikult see töötab enamasti vastupidiselt. Kui lubadused ja väited on liiga head, et olla tõsi, siis see lööb inimeste skepsise lakke ja nad ei usu üldse, mida sa räägid. Haibi lohakas kasutamine tõmbab kogu su müügitekstile vee peale.

Haibi kasutamise asemel räägi praktilist, sisulist juttu. Praktiline tekst, mis kasudele orienteeritud, toimib täna hoopis paremini. Mu hea tuttav, kes peab finantsuudiskirjade äri StreetAuthority, rääkis, et nende A/B testides müüb asjalik ja faktiline tekst alati paremini kui haip.

Tingimustes, kui nende konkurendid lubavad 20:1 suurusjärgus tagasitootlust (mis ei juhtu päris maailmas mitte kunagi) ja vaatavad oma äri kokku kuivamist, nemad ainult kasvavad.

Väldi ülivõrrete kasutamist (“parim” jne), ära luba muinasjutulisi tulemusi ja hoidu liialdustest (unusta ka hüüumärgid). Sinu bränd on su kalleim vara ja uskumatute asjade lubamine võib sulle igaveseks sisutu haipija templi peale lüüa.

Parim test su müügitekstile on see: kui sa ei kasutaks sellist sõnavara vestluses oma sõbra, abikaasa ja kolleegiga, siis ära kasuta seda oma turunduses.


Kui pikk peaks olema müügitekst sinu lehel? Mõni rida, sest pikka juttu keegi ei loe? Nii pikk kui võimalik?

Tõde on see, et kui inimest su toode ei huvita, siis ei loe ta ei lühikest ega pikka. Kui eelnev huvi või vajadus on olemas, siis tahab inimene saada sinu müügitekstist vastused oma küsimustele ja leevendada hirmu vale otsuse tegemise eest. Seepärast pikem müügitekst töötab reeglina paremini.

Loe edasi →

alphaÜks enamlevinud prohmakaid turunduses on see, et püütakse müüa tooteid või teenuseid rääkides nende (toote)omadustest. Inimene ei vaja/taha tooteomadusi, inimene vajab sellest tulenevaid kasusid. Tihti need kasud ei ole iseenesest mõistetavad ja inimene, kes loeb mingisugust tootetuvustust jätab selle asja ostamata, sest ei näe väärtust endale. Kui su potentsiaalne klient hakkab müügiteksti, reklaami, voldikut või veebisaiti lugema, mõtleb ta esmalt „mis mina sellest saan?” Kui see pole ilmselge, siis katkestab enamik neist lugemise ja liigub väga kiiresti edasi. Ära kunagi lase lugejal hakata küsima, miks nad ennast sellisele asjale tähelepanu pööramisega üldse vaevama hakkasid.

Ma ei taha X-tehnoloogiat sisaldavat tooli – ma tahan tooli, mis hoiaks rühi sirge ja selje terve. Mind ei huvita Y veebiplatvorm, mis progetud Javas – ma tahan seda, et saaksin lihtsalt ja muretult ise oma veebilehe üles panna.

Loe edasi →

kauoAjalugu on näidanud, et teatud laadi tooteid ja teenuseid on alati lihtsam müüa kui teisi. Kui sa soovid arendada uusi hüviseid, aga pole veel otsustanud, siis leiad siit loetelust ehk inspiratsiooni. Neid viite asja sa võid kasutada ka turundussõnumites, müügitekstides, rõhutada primaarsete kasudena.

Mis need siis on?

Loe edasi →

(See on järg eelmisele postitusele) Efektiivne müügitekst (sales copy) on ühe veebilehe tähtsamaid osasid. See peab andma informatsiooni sinu toote kohta ja peab veenma lugejaid sinu toote ostmises. Sõnade valik on siin määrava tähtsusega. Müügitekst on samal ajal nii suhte loomise vahend sinu ja ostja vahel, kui ka giid, kes juhatab ostja läbi ostuprotsessi.

Tavaline tekst vs müügitekst

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin