Turundajate jaoks jaguneb maailm kaheks: kliendid ja potentsiaalsed kliendid (huvilised, prospektid). Vaja on üles leida kõik potentsiaalsed kliendid ja need ostjateks muuta. Seda protsessi kutsutaksegi turunduslehtriks (ingl k sales funnel, marketing funnel). Sul on vaja kujundada teadlik protsess sellest, et kuidas leida üles võimalikult suurel hulgal huvilisi ning kuidas nad samm-haaval viia lähemale kliendiks saamisele. Visuaalselt näeb see välja nii:

lehter

Ühest otsast paned huvilised sisse, teisest otsast tulevad kliendid välja. Mida rohkem huvilisi sa suudad turunduslehtrisse sisse ajada, seda rohkem kliente saad. Igaühest ei ole kunagi võimalik klienti saada ning teatud kadu on täiesti loomulik. Olenevalt sellest mida sa müüd, kellele ja kui hästi, lehtrist välja tulevate klientide arv võib keskmiselt olla seal 0,5% kuni 5% kandis huviliste koguarvust.

Loe edasi →

kauoAjalugu on näidanud, et teatud laadi tooteid ja teenuseid on alati lihtsam müüa kui teisi. Kui sa soovid arendada uusi hüviseid, aga pole veel otsustanud, siis leiad siit loetelust ehk inspiratsiooni. Neid viite asja sa võid kasutada ka turundussõnumites, müügitekstides, rõhutada primaarsete kasudena.

Mis need siis on?

Loe edasi →

Loetud päevad tagasi avaldas MarketingSherpa järjekordse Ecommerce Benchmark Reporti, kus avaldas uuringust välja tulnud parimad taktikad müügi tõstmiseks. Müügi tõstmise all siis pean silmas muutemäärade (conversion rate) parandamist, mitte suurendatud külastatavust vmt. Vaatamegi neid tulemusi lähemalt ja uurime, et mis üle lombi e-kauplejate jaoks häid tulemusi toob.

Tulemuslikeim taktika (64% hinnangul neist, kes taktikat kasutavad, on see väga efektiivne) on siin koodnime all igavene ostukorv. Mida selle all mõeldakse on see, et sel ajal kui ostja surfab mööda e-poodi ringi, siis mingit osa ostukorvi sisust kuvatakse talle kogu aeg. Täpne vorm varieerub – mõni näitab ostukorvi hetkesummat (mis muutub dünaamiliselt iga kord kui sinna miskit juurde lisatakse), mõni näitab kogu värki: ostukorvis sisalduvat (koos võimalusega sealt asju lihtsalt maha arvata), tootepilte, saatekulusid. Väidetavalt on suurimat kasu saanud taktikast need, kes ostukorvi sisu rohkem avavad.

Loe edasi →

quickietipsKuidas toimib müügi tegemine internetis? Muidugi käib see nii, et inimene surfab netis, näeb kuskil mu reklaami ja klikib sellele. Minu veebilehel avastab ta toote/teenuse, mida ma müün ning sooritabki ostu.

On ju nii? Paraku mitte. See on aga levinud eksiarvamus internetiturunduse toimimise kohta. Internet on justkui selline unistuste maa, kus asjad ei käi nii nagu “päris” maailmas. Kui internet oleks naine, siis arvamus oleks, et tänaval temaga esimest korda kohtudes on ta kohe valmis sinuga kähkukat tegema. Päris maailm nii ei toimi ja sama lugu on ka internetiturundusega.

Loe edasi →

women-looking-at-wine-selectionBarry Schwartz on tundud psühholoog ja sotsioloogia professor Swarthmore College’is. Ta on samuti raamatu The Paradox of Choice autor. Tema uurimistööd on äärmiselt kasulikud tänasele turundajale ja ettevõtjale ning selles postituses vaatamegi mõnda tema soovitust. 

Vaatame esmalt kolme peamist punkti, mis tema uurimistöödest on välja tulnud:

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin