Loetud päevad tagasi avaldas MarketingSherpa järjekordse Ecommerce Benchmark Reporti, kus avaldas uuringust välja tulnud parimad taktikad müügi tõstmiseks. Müügi tõstmise all siis pean silmas muutemäärade (conversion rate) parandamist, mitte suurendatud külastatavust vmt. Vaatamegi neid tulemusi lähemalt ja uurime, et mis üle lombi e-kauplejate jaoks häid tulemusi toob.

Tulemuslikeim taktika (64% hinnangul neist, kes taktikat kasutavad, on see väga efektiivne) on siin koodnime all igavene ostukorv. Mida selle all mõeldakse on see, et sel ajal kui ostja surfab mööda e-poodi ringi, siis mingit osa ostukorvi sisust kuvatakse talle kogu aeg. Täpne vorm varieerub – mõni näitab ostukorvi hetkesummat (mis muutub dünaamiliselt iga kord kui sinna miskit juurde lisatakse), mõni näitab kogu värki: ostukorvis sisalduvat (koos võimalusega sealt asju lihtsalt maha arvata), tootepilte, saatekulusid. Väidetavalt on suurimat kasu saanud taktikast need, kes ostukorvi sisu rohkem avavad.

Paremuselt teine taktika on saidisisene otsingumootor. Iga kaupmees peaks kindlasti oma otsingu kasutamist jälgima, mõõtma ja analüüsima. Otsingukasti asukoht loeb palju. Hea mõte on testida otsingust välja tulevate toodete erinevaid järjestusstsenaariume. Proovida võiks vanem kaup ees – uuem taga, kallimad kaubad enne, bestsellerid ees, kõrgeima kasutajate hinnangutega kaubad ees jne.

Positiivset mõju avaldavatest taktikatest on ära mainitud veel visuaalselt vinge toodete kuvamine, live chati olemasolu, ristmüügi kasutamine ja toodete võrdlustabelid.

chartofweek-05-12-09

Millised on sinu parimad taktikad?


Külastajate veebilehele toomisega pole su pingutus lõppenud. Kaugel sellest. Mis kasu on sul tuhandete inimeste toomisest oma veebilehele, kui nad ei osta midagi või siis hästi vähe. Veebilehtede optimeerimine müügile on teema, mille peale iga turundaja peab väga palju mõtlema. Teinekord isegi väikesed muudatused võivad tõsta su müüki kaks korda või enamgi. Vaatame 9 kriitilise tähtsusega elementi, millest peaksid optimeerimist alustama.

1. Optimeeri oma kampaanialehed

Loe edasi →

Kõik turundajad proovivad oma toodet müüa, ent sageli tulemused ei saaks olla erinevamad. Igal pool võib leida näiteid, kus kaks ettevõttet müüvad samalaadset toodet samalaadse hinnaga sarnastele klientidele, ent ühe müügitulemused on laes ja teine teeb vaevalt paar müüki nädalas, kui sedagi. Millest see vahe tuleb? Oled sa vahel mõelnud, et miks 95% internetilehtedest (mis proovivad raha teha) ei tee praktiliselt üldse raha?

On tuhandeid saite päris heade toodetega, heade hindadega ja isegi korraliku külastatavusega… ent nad vaevu müüvad midagi. Samal ajal on igast saite, mis ei paista mitte millegi erilisega välja (isegi kesine veebidisain), mis müüvad keskpäraseid tooteid keskpärase hinnaga ja toovad kõvasti raha sisse. See vahe (reeglina) ei sõltu tootekvaliteedist, veebilehe ilust, ega ka selle külastatvusest. Loomulikult toode ja veebiliiklus on olulised, ent veelgi olulisem on miski muu: müümine!

Loe edasi →

Levinud arvamus on, et kõige tähtsam ühe veebiäri (või mistahes kodulehe) puhul on see, kuidas sinna palju külastajaid saada. Olen nõus, et veebileht ilma külastajateta on mõttetu. Samas peaks iga veebilehe omaniku eesmärk olema maksimeerida kasvõi seda vähest (või siis rohket) veebiliiklust, mis ta saidil on. Tugev enamus veebilehtedest ei paista seda mõistvat. Tuleb väga selgelt läbi mõelda, et kuidas sellest külastajast klient saada või vähemalt alustada temaga mingitki suhtlust.

Kõik algab sellest, et sa mõtled välja, mida sa tahad, et su veebileht ideaalis su jaoks teeks: kas genereeriks müügikontakte, müüks tooteid, korjaks palju hinnapäringuid, meelitaks uudiskirjaga liitma vms. Igal lehel, mis su veebil on, peab olema oma Enim Soovitud Tegevus (Most Wanted Action) ehk teisisõnu pead defineerima, et mida sa tahad (kõige rohkem), et külastaja sellel lehel teeks (kuhu klikiks).

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin