Aegade algusest on inimesi köitnud suured otsirännakud, ettevõtmised ja võimatud missioonid. Iason ja kuldvillak, Frodo ja Sõrmuste Isand, sajad muinasjutud paha draakoni või nõia mättasse löömisest. Inimene ja ülesanne, mis suurem kui tema ise ning mille ellu viimine on usutavuse piirimail.

Mis on sellel pistmist tänase päeva ja ettevõtlusega? Seades iseendale raske või võimatunäiva, aga mingil ülla missiooni, saad endale kiiresti kasvatada järgijaskonna ja panna inimesed sulle kaasa elama. Juhul, kui sa teed asja tõsiselt ja hingest.

Üks punane kirjaklamber

Tead ehk lugu one red paperclip, kus Kanada blogija otsustas vahetada oma kirjaklambri maja vastu. Mitte kohe, vaid esmalt vahetades selle millegi natuke parema vastu, nt pastakas. Ja siis vahetada pastakas millegi natuke parema vastu. Aasta pärast oli maja käes.

Ei pea vist lisama, et lugu sai väga palju tähelepanu. Tema lugu on tõlgitud ka eesti keelde.

Võta $12 415 ja tee sellest $1,6 miljonit

Timothy Sykes sai oma bar mitzvah puhul kingituseks $12 415 dollarit. Ta hakkas tegelema kauplemisega börsil ja lühikese ajaga muutis selle summa 1.65 miljoniks dollariks. Ta asutas oma investeerimisfondi ja selle ettevõtmisega kaotas raha. Tim jõudis järeldusele, et kauplemine istub talle paremini kui investeerimine ja otsustas pöörduda tagasi algusesse.

Ta on missioonil uuesti muuta $12 000 dollarit 1,65 miljoniks ja otsustas oma teekonna iga sammu dokumenteerida oma blogis timothysykes.com. Kaks aastat hiljem on tema kontoseis $115 551 (hoolimata turukrahhidest). Minu intervjuus temaga ta mainis, et selle missiooni olemasolu on üks tema tänase suure järgijaskonna põhjuseid.

Neljatunnine keha

Timothy Ferris otsustas iseenda peal teha loomkatseid ja uurida välja bodyhackingu ehk kehahäkkimise saladused.

Ta otsustas välja uurida ja katsetada iseenda peal kuidas kõige paremini kaalust alla võtta, kuidas kõige kiiremini lihaseid kasvatada, kuidas ujuda kiiremini, kuidas olla võimeline maratoni jooksma 30 päevaga, kui varem pole pikamaajooksu teinud, kuidas garanteerida naistele orgasmi, kuidas magada paremini, kuidas saada tugevamaks ja nii edasi.

Oma teekonna pani ta kirja raamatusse 4 Hour Body, mis sai nii Amazoni kui NY Timesi #1 bestselleriks.

Kui võtad ette, siis hingega

Möödunud septembris tegi üks noormees oma uues blogis postituse, kus teatas: “Minu nimi on Martin ja ma otsustasin lõpuks miljonäriks ära hakata.” Eesmärk: ühe aastaga teenida miljon krooni. Lõi juurde ka Facebooki lehe. Ma jälgisin seda teekonda ja rahvas hakkas täiega kaasa elama. Tõenäoliselt mitte eriti uskudes, aga natuke lootes. Paraku ei saanud see projekt 3 kuud vanakski.

Mis on sinu suur otsirännak?

Pea meeles, et ambitsioonikad eesmärgid on paremad. Need motiveerivad nii sind kui ka teisi sulle kaasa elama. Kui su suureks eesmärgiks saab iga päev süüa tükk kooki, siis kedagi ei huvita. Kui su eesmärk on kanda ainult seelikut 30 päeva jutti, siis kedagi ei huvita.

Mida uskumatum, raskem ja intrigeerivam su eesmärk, seda suurem on tõenäosus, et rahvas hakkab sulle kaasa elama. Sina nüüd mõtle välja, et mis eesmärk sa tahaks endale panna (mida sa naudiks) ja kas siin võiks peituda mingi ärimudel ka.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin