Kutaki koolitusarja ajal komistasime juhuslikult sellise tulemuse otsingutulemuse otsa (otsisõnaks “laptop”):

Mis me näeme? Neti.ee-s kõrge koha saamise nr. 1 viis kõige ehedamalt meie ees: keyword stuffing ehk lehe mingit märksõna täistoppimine. Nii labasest asjast võiks isegi Neti aru saada.

Asi ei lõpe veel siin.

See sinine tekst ei ole tegelikult nähtav, vaid on mu poolt märgendatud. Naljamehed on teksti värvi teinud taustaga sama värvi. Jällegi, nii labasest petuskeemist võiks isegi Neti aru saada.

Kui otsid Neti.ee-st ‘sülearvuti’ või ‘notebook’, siis esimene tulemus kasutab täpselt sama skeemi (ehk samad tüübid ka). Seal lisab asjale vinti see, et see on tegelikult automaatse suunamisega leht seal. Just nii – nr. 1 tulemus neti.ee-s on leht, kus on vaid keyword stuffing ja siis see suunab sind mujale. Hahaa.

Neid “trikke” ei soovita Googles kasutada, saad kinga nii kiiresti, et ei saa arugi. Aga muidugi paralleelsaidi tegemine Neti tarbeks võiks ju olla biznes plan?


Kõige olulisem faktor Googles jt otsingumootorites otsingutulemustes etteotsa saada on võimalikult suur sissetulevate linkide hulk (kui otsingumootoritele optimeerimine on sinu jaoks uus teema, vaata siia). Võimalikult suurele viidete hulgale kaasa aitamist siis nimetatakse link building ehk linkide loomine / ehitamine. Kui pikka aega oli Eestis levinud arvamus, et see pole meil teemaks, kuna konkurents otsingumootorites on nii nõrk, siis see on tänaseks muutunud. Paljude märksõnade puhul on konkurents juba päris kõva – veebilehtede optimeerimine on tehtud suht võrdselt ja nüüd määrabki sissetulevate linkide kogus positsioone.

Linkide loomine on optimeerimise juures kõige raskem ja aeganõudvam osa. Kõige efektiivsem ja parem strateegia on muidugi viimasepeal sisu loomine. Seega alusta sellest, et su veebileht oleks viitamist väärt. Kui seal on vaid kontaktandmed ja teenuste loetelu, siis ei viita sinna vabatahtlikult mitte keegi. Hea sisu loomise tähtsust tõstab ka see, et üha enam loeb kasutajakäitumine su lehel (kas klikiti kuhugi, kaua aega veedeti jne).

Loe edasi →

wordpressEnne pühade saabumist tahan anda sulle kolm kiiret nõuannet kuidas saad väga lihtsalt oma blogi külastatavust tõsta otsimootoritest. Seda siis WordPressi näitel, aga põhimõtted kehtivad igal platvormil.

1. Optimeeritud veebiaadressid
Esimese triki iva peitub selles, et Google armastab ilusaid veebiaadresse, mis sisaldavad märksõnasid.

Loe edasi →

Ajaveebi ehk blogi pidamine on hea mõte väga mitmel rindel – eriti, kui oled pead äriblogi. See annab sulle võimaluse suhelda oma (potentsiaalsete) klientidega, teha omale mainekujundust, luua suhteid ja see annab su ärile näo. See kõik jääb aga ära, kui su blogi külastatavus on peaaegu olematu või väga madal. Üks parimaid viise tõsta ajaveebi külastatavust (peale hea sisu loomise) on teha seda läbi otsingumootorite tulevate inimeste hulga suurendamise.

Inimesed otsivad iga päev informatsiooni ja suurtes kogustes. Kui sa tead, mida ja millises sõnastuses inimesed sinu ajaveebi teemal otsivad, saad optimeerida oma postitused vastavalt ja tuua need infootsijad oma blogile. Hea mõte on end enne tuttavaks teha otsingumootoritele optimeerimise põhimõtetega.

Loe edasi →

Nii, veel üks postitus veebilehtede otsimootoritele optimeerimisest (mõnikord tõlgitakse seda “otsimootorite optimeerimine”, aga see on ekslik tõlge). Selles ja kahes eelmises postituses sisalduva info abil suudate viia ükskõik millise veebilehe Google otsitulemuste esikümnesse. Ma olen seda ise teinud kümnel korral kümnest. Hoidke kokku see raha, mis te mingile firmale oleks maksnud (Eestis küsitakse selle eest ~15 000+ EEK pluss kuumaksud), ja investeerige see kuhugi mujale.

Allpool on loetelu erinevatest veebielementidest, mis aitavad kaasa parema positsiooni saavutamiseks otsimootorites. Pane tähele, et see siin pole absoluutne tõde (aga väga lähedal sellele). Google jt otsimootorid pole avalikustanud täielikult oma algoritmi, et mille alusel otsitulemuste järjestus töötab. Need teadmised, mida alt leiad, on nii minu kui teiste internetiturundajate kollektiivne teadmus, mis saadud läbi testimise ja proovimise. Otsimootorid ka täiustavad ja muudavad oma algoritme pidevalt, et teatud osa sellest värgist muutub pidevalt.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin