Keraamika kursuse avapäeval teatas õpetaja, et jagab kursuslased kahte rühma. Poolt rühmast hinnatakse nende töö kvaliteedi põhjal ja teist poolt nende töö kvantiteedi põhjal – kui palju savipotte nad suudavad valmis teha. 50 poti valmistajaid hinnatakse hindega “5”, 40 poti valmistajaid “4” ja nii edasi. Kvaliteedigruppi kuulujad pidid hinde saamiseks tegema vaid ühe poti – aga täiusliku. Kursus läks rahulikult edasi kuni tuli kätte hindamisperiood. Kõigile üllatuslikult olid kvantiteedigrupi tehtud potid märgatavalt parema kvaliteediga. Samal ajal kui kvaliteedigrupi liikmed mõtlesid ja filosofeerisid ja silitasid oma potti, teine grupp tegutses ja õppis vigadest.

See elust võetud lugu on minu meelest väga õpetlik. Selle asemel, et teoritiseerida ja mõelda ja unistada, hakka tegutsema.

David Kelley, IDEO Product Design looja on öelnud need kuldsed sõnad, millest kõik juhtimisgurud on sisse võetud: “Fail faster, succeed sooner” ehk teisisõnu tee vigu kiiremini, saavuta edu varem.

Mida rohkem sa midagi teed, seda paremaks sa sel alal saad. Mina majandan korraga väga mitmeid erinevaid internetiturunduse projekte – ainult nii hoian end värskena ja õpin pidevalt juurde.

Pole võimalik teha midagi täiuslikult hästi esimese korraga. Pidev tuunimine, tegutsemine ja vigade tegemine on see, mis viib sihile. Kui sind hoiab tagasi ettevõtlusest see, et sa kardad vigu teha või sa ei tea täpselt, kuidas midagi teha – siis ära põe! Ma sisenesin ehete- ja kalliskiviärisse Silver Gemstone Jewelry lehega eelnevalt sellest turust palju teadmata. Alles tegutsedes tekib arusaam, et kuidas mingis nišis edu saavutada. Kogemus, vilumus ja turu tundmine tulevad aja jooksul.


Jaapanlased mõtlesid välja Kaizeni – pideva (p)arenemise ärifilosoofia – juba Teise Maailmasõja aegu. Ei läinud kaua aega mööda kui Jaapani tehnoloogia võttis maailma üle ja kvaliteet muutus iseenesest mõistetavaks. Kaizeni filosoofia rakendamine on ka sinu puhul parim, mida oma äri jaoks teha saad – seda eriti majanduslikult kitsastes tingimustes. Panusta iga päev kasvõi 30 minutit oma äri paremaks muutmisele.

Väikesed, pidevad muudatused paremusele toovad pikas perspektiivis palju kasu. Kui sa parandad oma äri iga päev kasvõi 1% võrra, siis kuu aja pärast on see 30% parem. Ja aasta pärast kordi parem.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin