eksportSiin ja seal räägitakse sellest, et Eesti ettevõtted peaks rohkem eksportima ja kasutama interneti võimalusi, aga vahel jääb puudu spetsiifikast. Ilmselgelt on nii teenuste kui toodete eksportimine hea mõte, sest meie turg on nii väike. Mis moodi see võiks siis välja näha? Selles postituses vaatame seda otsimootoriturunduse näitel.

Orgaaniline otsing

Orgaaniline otsing ehk siis Google (ja teiste otsimootorite) otsingutulemustes kõrge koha saavutamine (vähemalt top5 seas figureerimine). Kui sa toodad kontrimööblit ning Googles võtmesõna “kontorimööbel” peale tuleb sinu veebileht esimesena välja, ongi pool võitu käes. Uuringud näitavad selgelt, et esimesed 2-3 veebi otsitulemustes saavad lõviosa külastustest. Nii leiavad sind ise üles need, kellel on sinu tooteid just vaja ja juba teevad samme nende toodete leidmiseks. Oluliselt lihtsam on müüa kellelegi, kes on ise tuvastanud, et tal on vajadus ning juba teeb samme selle vajaduse rahuldamiseks. Sinu ülesandeks jääb (peale hästi müüva veebilehe loomise) siis head müügitööd teha.

Sinu parim võimalus on esmalt identifitseerida sihtturud (riigid, linnad jne) ning siis optimeerida oma vastavas keeles veebileht vastava keele märksõnadele (olgu selleks siis rootsi, itaalia või portugali keel). Paljudes keeltes (v.a. inglise keel) pole konkurents veel nii suur, et on võimalik mõistliku aja jooksul (6-12 kuud) soovitud märksõnade peale saada magus positsioon.

Inglise keelsel turul on loomulikult mingi vastava märksõnaga päris esimeste hulka saamine suur ettevõtmine, mis nõuab omajagu ressursse (aega ja raha). Kui alustada alles nüüd, siis magusamate märksõnade puhul võib see olla ka üliraske kui mitte võimatu. Sellest kirjutas ka hiljuti Seth Godin. Mis siis sel puhul teha?

Alternatiiv on muidugi see, et sa integreerid turunduse põhilise osa oma tootesse – pakud unikaalset toodet, mis lisab tarbijale väga palju väärtust. Sa pead olema erinev, eriline, väärt jututeemaks olemist. Kui sinu ja su konkurentide vahel pole erilist vahet, siis sa konkureerid alati hinnaga. Loo endale selline bränd, mis on tõeliselt cool ja hakka potentsiaalsete klientidega juba enne ostu sooritamist suhteid looma. Internet annab selleks piiramatult võimalusi (alustades näiteks mailiturundusest).

Kuidas otsimootoritele optimeerimist teha, saad lugeda siit või kui see ajab hirmu nahka, siis muidugi osta teenus sisse. Kuigi orgaaniliste tulemustega läheb kauem aega (kuni 12 kuud, ka kauem), on need sageli lõppkokkuvõttes tulutoovamad (oluliselt rohkem külastusi) ja kuluefektiivsemad kui järgmine variant.

#2 Makstud otsing

Makstud otsingu all siis pean silmas klikitariifil põhinevaid reklaamsüsteeme nagu Google Adwords. Siin ilmub sinu poolt määratud märksõnade (nt kui oled mööbitootja, võivad mõned võtmesõnad olla “kontorimööbel”, “kontroritool”, “kontrorilaud” jne) peale kasutajatele nähtavale sinu reklaamid, mis promovad just neid tooteid, mida kasutaja otsis. Euroopas Yahoo! ja MSN pole kuigi populaarsed, aga küll on mõnedes riikides (Soome, Venemaa) popid oma kohalikud otsimootorid – see tee enne kindlaks. Google Adwords on pea igas riigis kindla peale minek, kuna Google otsimootor on lihtsalt niivõrd populaarne.

Eeliseks orgaaniliste otsitulemuste ees on see, et sa võid hakata tulemusi saama otsekohe – ei pea ootama. Adwords võimaldab sul seada oma reklaamide ilmumist nii räägitava keele kui geograafilise asukoha järgi. Samuti sa saad panna oma reklaame ilmuma vaid tööpäeva ajal, näiteks juhul kui su potentsiaalsed kliendid on ettevõtted.

Ohuks on see, et Google Adwordsiga on võimalik raha väga kiiresti põletada. Seda on võimalik kasutada väga valesti, esmapilgul tundub asi lihtsam kui tegelikult on. Enne raha investeerimist sinna tuleks end kindlasti harida või osta endale reklaamikampaania halduse teenus sisse. Sellised teenuste eest võetakse reeglina ühekordne kampaania seadistamise summa + 10% igakuisest reklaamieelarvest. Vastavat koolitust Eestis pakub Altex ja mina ise oma internetiturunduse kursuses, kus on nii detailsed tekstid kui õppevideod.

Olgu siin ka öeldud, et minu jaoks on Google Adwords üks efektiivsemaid reklaamikanaleid, mistahes niši puhul.

Kui su tooted on raskekaalulised (nagu mööbel), siis sa pead lisaks läbi mõtlema kauba efektiivse ladustamise ja saatmise. Tihti võivad saatekulud ja kohaletoimetamiseks kuluv aeg sinu toote teha ebaatraktiivseks võrreldes kohaliku toodanguga, et siis logistika tuleb kindlasti hästi läbi mõelda. Digitaalsete (internetipõhiste) toodete puhul vahet pole, olgu su klient kõrval majas või teisel pool maakera.


ladderIkka ja jälle minu käest küsitakse: Kuidas ma saaksin oma veebilehe kaudu rohkem müügikontakte? Kuidas oma veebileht müüma panna? Vastus sellele küsimusele muidugi hõlmab palju erinevaid tahke, sõltub veebilehest ja äri valdkonnast, aga teatud sammud on universaalsed. Selles postituses vaatame 3 sammu, mis garanteeritult tõstavad iga veebilehe tulemuslikkust. Nende sammude tuum seisneb kasutajakesksuses ja suunamises.

1. Kas see on mulle?
Kui kasutaja maandub su lehele, siis teadlikult ja alateadlikult soovib kasutaja saada vastuseid järgmistele küsimustele: Kas see minule? Mis ma siin teha saan? Kuidas see mulle kasulik on? Kui pole võimalik saada vastuseid nendele küsimustele loetud sekundite jooksul, siis enamik kasutajaid kas lahkub kohe või vähemalt mingisugust kontakti loomata.

Loe edasi →

Külastajate veebilehele toomisega pole su pingutus lõppenud. Kaugel sellest. Mis kasu on sul tuhandete inimeste toomisest oma veebilehele, kui nad ei osta midagi või siis hästi vähe. Veebilehtede optimeerimine müügile on teema, mille peale iga turundaja peab väga palju mõtlema. Teinekord isegi väikesed muudatused võivad tõsta su müüki kaks korda või enamgi. Vaatame 9 kriitilise tähtsusega elementi, millest peaksid optimeerimist alustama.

1. Optimeeri oma kampaanialehed

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin