seo-blocksKes otsimootoritele optimeerimist tunneb, see ka teab, et iga viitega (v.a. no-follow märgistusega) antakse edasi “lingijõudu” ehk PageRanki. Mis võib aga paljudele olla uudiseks on see, et kõik viited ei ole võrdsed. Nimelt kui otsimootori robot (spider) satub mingile suvalisele veebilehele, siis ta annab enim lingimahla edasi selle viitega, mis tuleb html koodis esimesena. Sellele peaks pöörama rohkem tähelepanu kui algul võib tunduda.

Lingimahla antakse edasi nii oma veebilehe siseselt (mingile alamlehele) kui ka väljaspoole võrdselt – mingit vahet siin ei ole. Seega näiteks kui sinu veebi avalehe (millel on reeglina kõrgeim PageRank, kuna sellele on enim sissetulevaid viiteid) esimene link on “kontakt”, siis saab just see viide enim lingijõdu. Ei pea vist lisama, et see on raiskamine ja võimaluse käest laskmine. 

Sinu eesmärk peaks olema see, et esimene viide on mingi osa sinu lehest, millele sa soovid enim külastajaid saata (mille positsiooni otsimootorites soovid enim tõsta). Oluline on siin ka see, et sa kasutad õiget ankruteksti (viite tekstiks on märksõna, millele soovid seda lehte optimeerida). Näiteks kui su esimene viide on “kontakt”, siis selle ankrutekstiga sa ei saavuta midagi. Keegi ei otsi sinu tooteid/teenuseid sõnaga “kontakt”.

Kuidas seda võiks korralikult teha? Näide: treeningprogrammi Firm Butt Exercises veebi esimene viide on Butt Workout. Viidataval lehel asub treeningtoote müügileht, mida soovitakse otsimootorites kõrgele kohale saada. 

Mis siis kui esimene viide avalehel on avalehele endale? See on täiesti okei, aga kasuta õiget ankruteksti, mis aitab sul oma avalehte paremini positsioneerida selle märksõna peale. Näiteks kui viide avalehelt ongi “avaleht”, siis see on võimalust käest laskmine. Antud blogi esimene viide on samuti avalehele endale, aga see on ankrutekstiga “internetiturundus”. 

Paljud veebimeistrid saadavad lingimahla sisemistele lehtedele jaluse (footer) kaudu, pannes rea viiteid sinna sisse. Arvesta, et need viited seal edastavad vähem lingijõudu kui lehe ülemised viited. Seega kasutades mingisugust navigatsiooni päises, siis vali hoolega, et milliseid ankrutekste sa seal kasutad ning kuhu sa viitad. Väidetavalt ei päästa olukorda ka mõttetutele linkidele nofollow lisamine.

Ja nüüd oma esimesi linke ümber seadma!


eksportSiin ja seal räägitakse sellest, et Eesti ettevõtted peaks rohkem eksportima ja kasutama interneti võimalusi, aga vahel jääb puudu spetsiifikast. Ilmselgelt on nii teenuste kui toodete eksportimine hea mõte, sest meie turg on nii väike. Mis moodi see võiks siis välja näha? Selles postituses vaatame seda otsimootoriturunduse näitel.

Orgaaniline otsing

Loe edasi →

googlepagerankexplainedHiljuti oli internetiturunduse kursuse foorumis arutelu selle üle, et mida see PageRank siiski teeb ja kuidas see mõjutab veebilehe positsiooni otsingu tulemustes. Kuna esines eksiarvamusi, siis igaks juhuks lahkan seda teemat ka siin. Neile, kes ei tea PageRankist kuigi palju, natuke selgitust. Google PageRank on veebilehtede omavahelise viidete analüüsi algoritm, mis annab mingi arvulise väärtuse igale veebilehele eesmärgiga mõõta selle suhtelist tähtsust (kogu interneti mastaabis). Google PageRank autoriteetsusindikaator võib siis olla vahemikus 0 kuni 10 (või siis üldse ilma rankita). Iga astme vahe on suurem kui eelmise astme, st vahe 1 ja 2 vahel on väiksem kui 2 ja 3 vahel. Google ise räägib PageRankist kui interneti demokraatia väljundist – viitamine mingile veebilehele on justkui oma hääle andmine selle veebilehe headuse kasuks. Mida enam viiteid (linke) mingi veebilehe suunas on, seda enam inimesi on “hääletanud” selle veebilehe poolt ja seega on see veebileht millegi poolest hea. Mida enam “hääli” (viiteid) mingi veebileht saab, seda kõrgema koha (kui kõik muud asjad võrdsed) see Google otsingu tulemustes saab.  Mida kõrgem on ka mingi veebilehe PageRank, seda rohkem kasu sellelt lehelt tulev viide mingile muule veebilehele avaldab.

Nüüd aga müütide juurde. Esiteks pole see PageRank, mida näete Google Toolbaril või PageRank Checkeri abil, mitte midagi muud kui vaid üks näitaja, mis iseenesest ei mõjuta midagi. Loeb tõeline PageRank – täpne numbriline väärtus (mis pole 0st 10ni, vaid 0 ja 1 vahel), mida Google arvutab kokku kõikide sissetulevate viidete najal, aga seda ei avaldata kuskil. Lisaks sellele on ka see arv vaid üks väga paljudest faktoritest, mis mõjutab veebilehe positsiooni mingis suvalises otsingus.

Loe edasi →

pildiotsingVeebilehtede optimeerimisest otsimootoritele olen kirjutanud küll ja veel. Sel korral räägime piltide optimeerimisest ehk kuidas saada oma pilte esimeste sekka Google pildiotsingus. Oma piltide optimeerimisest võiksid sa olla huvitatud eelkõige seetõttu, et saada lisakülastusi (pildiotsijad satuvad su lehele). Näiteks veebileht, mis kirjutab kalliskividest, saab arvestatavalt lisakülastusi nende arvelt, kes otsivad pilte kalliskividest.  See võib samuti olla hea võimalus promoda oma tooteid nende piltide kaudu. Hetkel on selles vallas konkurents kesine, et edu saavutamine võib olla võrdlemisi kiire.

Google robotid, mis indekseerivad veebilehti, ei näe nagu meie. See tähendab, et nad ei suuda pildifaili vaadata ja öelda, et selle peal on vanamutt rohelise kastekannuga Toompea lossi ees. Seda oskavad ainult inimesed. Robotite jaoks tuleb kasutada optimeerimistehnikaid. Muidugi pildiotsingu indeksi loomisel on mängus ka inimesed – teatud Google töötajad märgistavad iga päev tuhandeid pilte, käsitsi. Aga mitte meie emakeeles.

Loe edasi →

wordpressEnne pühade saabumist tahan anda sulle kolm kiiret nõuannet kuidas saad väga lihtsalt oma blogi külastatavust tõsta otsimootoritest. Seda siis WordPressi näitel, aga põhimõtted kehtivad igal platvormil.

1. Optimeeritud veebiaadressid
Esimese triki iva peitub selles, et Google armastab ilusaid veebiaadresse, mis sisaldavad märksõnasid.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin