Vaadates Eesti kohalikes internetiärides ringi tundub, et suur enamus neist jaguneb kahte lehte: tehnikamüüjad ja emadele turundajad. Eesti turu väiksuse tõttu meil vastavaid uuringuid ei tehta, aga Ühendriikides suvel läbi viidud uuring Marketing to Moms Coalition tarbeks räägib sellest, et emad on üha efektiivsemad internetis. Kuna väikelast silmist ei saa lasta ja vaba aega on vähevõitu, proovivad emad oma kohustusi täita ja aega kasutada nii efektiivselt kui võimalik. See tähendab ka, et enne vajalike ostude sooritamist uuritakse enne internetis järele, kust saab millise toote kui hea hinnaga ja millist toodet üldse osta.

Kui peamised tegevused internetis emadel on e-posti lugemine, arvete maksmine, uudiste lugemine, siis arvestataval kohal on ka taustauuringu tegemine toodete kohta – seda teevad ligi pooled (49%). 45% ostab lastele asju internetist. Meie e-kaubanduse maht ja protsendid on kindlasti väiksemad, ent usun, et emadele suunatud e-poodide rohkus meie maastikul annab märku, et ka Eesti emad kasutavad seda võimalust hoolsalt.

Loe edasi →

Eyetrackinguks nimetatakse protsessi, kus mõõdetakse pilgu liikumist (kuhu sa vaatad) võrreldes üldise pea asendiga. On olemas vastavad seadmed, mis suudavad silmade liikumist jälgida, need andmed üles kirjutada ning neid analüüsida. Eyetrackingut kasutatakse nii visuaalsete süsteemide loomisel, tootearenduses kui psühholoogias. Mõte ikka siis selles, et uurida mis tõmbab inimese pilku ja mis mitte. Väga palju kasutatakse seda veebilehtede uurimises, et aru saada kuidas kasutajad veebilehti kasutavad, mis nende tähelepanu haarab ja mis mitte. Selles postituses katan mõned internetiturundajatele vajalikud tulemused, mis vastavatest uuringutest välja tulnud.

1. Inimesed vaatavad Googlest peamiselt vaid paari esimest otsingutulemust

Loe edasi →

Ajaveebi ehk blogi pidamine on hea mõte väga mitmel rindel – eriti, kui oled pead äriblogi. See annab sulle võimaluse suhelda oma (potentsiaalsete) klientidega, teha omale mainekujundust, luua suhteid ja see annab su ärile näo. See kõik jääb aga ära, kui su blogi külastatavus on peaaegu olematu või väga madal. Üks parimaid viise tõsta ajaveebi külastatavust (peale hea sisu loomise) on teha seda läbi otsingumootorite tulevate inimeste hulga suurendamise.

Inimesed otsivad iga päev informatsiooni ja suurtes kogustes. Kui sa tead, mida ja millises sõnastuses inimesed sinu ajaveebi teemal otsivad, saad optimeerida oma postitused vastavalt ja tuua need infootsijad oma blogile. Hea mõte on end enne tuttavaks teha otsingumootoritele optimeerimise põhimõtetega.

Loe edasi →

Nagu varasemates postitustes veebilehe otsimootoritele optimieerimise (SEO) kohta sai kirjutatud, aitab kõige enam sinu positsiooni otsingu tulemustes tõsta paljude viidete hulk sinu veebilehele. Kuidas neid linke saada on iga internetiturundaja ja veebimeistri suurimad küsimärke.

Kõik algab sellest, et su sait peab lihtsalt hea olema. Kui su veebileht on vinge, näeb hea välja, pakub palju kasulikku infot, seal on mingid head veebiteenused peal, siis need lingid tulevad ise. Sinu veebilehe kasutajad viitavad su lehele oma blogis, veebilehel jne. Sinust räägitakse (kiitvalt). Seega sinu esimene ülesanne siin on teha kõik, mis võimalik, et su veebileht rokiks.

Loe edasi →

Nii, veel üks postitus veebilehtede otsimootoritele optimeerimisest (mõnikord tõlgitakse seda “otsimootorite optimeerimine”, aga see on ekslik tõlge). Selles ja kahes eelmises postituses sisalduva info abil suudate viia ükskõik millise veebilehe Google otsitulemuste esikümnesse. Ma olen seda ise teinud kümnel korral kümnest. Hoidke kokku see raha, mis te mingile firmale oleks maksnud (Eestis küsitakse selle eest ~15 000+ EEK pluss kuumaksud), ja investeerige see kuhugi mujale.

Allpool on loetelu erinevatest veebielementidest, mis aitavad kaasa parema positsiooni saavutamiseks otsimootorites. Pane tähele, et see siin pole absoluutne tõde (aga väga lähedal sellele). Google jt otsimootorid pole avalikustanud täielikult oma algoritmi, et mille alusel otsitulemuste järjestus töötab. Need teadmised, mida alt leiad, on nii minu kui teiste internetiturundajate kollektiivne teadmus, mis saadud läbi testimise ja proovimise. Otsimootorid ka täiustavad ja muudavad oma algoritme pidevalt, et teatud osa sellest värgist muutub pidevalt.

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin