seo-blocksKes otsimootoritele optimeerimist tunneb, see ka teab, et iga viitega (v.a. no-follow märgistusega) antakse edasi “lingijõudu” ehk PageRanki. Mis võib aga paljudele olla uudiseks on see, et kõik viited ei ole võrdsed. Nimelt kui otsimootori robot (spider) satub mingile suvalisele veebilehele, siis ta annab enim lingimahla edasi selle viitega, mis tuleb html koodis esimesena. Sellele peaks pöörama rohkem tähelepanu kui algul võib tunduda.

Lingimahla antakse edasi nii oma veebilehe siseselt (mingile alamlehele) kui ka väljaspoole võrdselt – mingit vahet siin ei ole. Seega näiteks kui sinu veebi avalehe (millel on reeglina kõrgeim PageRank, kuna sellele on enim sissetulevaid viiteid) esimene link on “kontakt”, siis saab just see viide enim lingijõdu. Ei pea vist lisama, et see on raiskamine ja võimaluse käest laskmine. 

Sinu eesmärk peaks olema see, et esimene viide on mingi osa sinu lehest, millele sa soovid enim külastajaid saata (mille positsiooni otsimootorites soovid enim tõsta). Oluline on siin ka see, et sa kasutad õiget ankruteksti (viite tekstiks on märksõna, millele soovid seda lehte optimeerida). Näiteks kui su esimene viide on “kontakt”, siis selle ankrutekstiga sa ei saavuta midagi. Keegi ei otsi sinu tooteid/teenuseid sõnaga “kontakt”.

Kuidas seda võiks korralikult teha? Näide: treeningprogrammi Firm Butt Exercises veebi esimene viide on Butt Workout. Viidataval lehel asub treeningtoote müügileht, mida soovitakse otsimootorites kõrgele kohale saada. 

Mis siis kui esimene viide avalehel on avalehele endale? See on täiesti okei, aga kasuta õiget ankruteksti, mis aitab sul oma avalehte paremini positsioneerida selle märksõna peale. Näiteks kui viide avalehelt ongi “avaleht”, siis see on võimalust käest laskmine. Antud blogi esimene viide on samuti avalehele endale, aga see on ankrutekstiga “internetiturundus”. 

Paljud veebimeistrid saadavad lingimahla sisemistele lehtedele jaluse (footer) kaudu, pannes rea viiteid sinna sisse. Arvesta, et need viited seal edastavad vähem lingijõudu kui lehe ülemised viited. Seega kasutades mingisugust navigatsiooni päises, siis vali hoolega, et milliseid ankrutekste sa seal kasutad ning kuhu sa viitad. Väidetavalt ei päästa olukorda ka mõttetutele linkidele nofollow lisamine.

Ja nüüd oma esimesi linke ümber seadma!


eksportSiin ja seal räägitakse sellest, et Eesti ettevõtted peaks rohkem eksportima ja kasutama interneti võimalusi, aga vahel jääb puudu spetsiifikast. Ilmselgelt on nii teenuste kui toodete eksportimine hea mõte, sest meie turg on nii väike. Mis moodi see võiks siis välja näha? Selles postituses vaatame seda otsimootoriturunduse näitel.

Orgaaniline otsing

Loe edasi →

Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin