Alustame algusest. Kui veebilehel kedagi ei käi, siis sellest kasu pole. Rahakotis on piiratult raha ja külastajate eest maksta suudame ainult teatud koguses. Lahendus: toome oma veebile tasuta külastajaid otsingumootoritest. Otsingumootoritele optimeerimine võib kõlada karmilt, aga tegelikult on 95% sellest imelihtne.

Pikemalt olen kirjutanud otsingumootoritele optimeerimisest siin, selles postituses toon välja lihtsad ja kiired tõed, et mida teha.

Oma veebi optimeerimine on kohustuslik. Kui sa seda ei tee, oled loll (olukorras, kus sa ei pea seda mitte olema).

#1 Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO ei ole raketiteadus

Igaüks, kes väidab vastupidist, ajab sulle kärbseid pähe.  Su veebil on vaja:

  • Igale lehele unikaalset tiitlit (title), mis sisaldab sõnu ja fraase, mille peale tahad otsingust välja tulla;
  • Igale lehele teksti ees h1 vormingus pealkirja (nagu Wordis on heading 1 jne), mis sisaldab sõnu ja fraase, mille peale tahad otsingust välja tulla
  • Igale lehele vähemalt 400 sõna mahus teksti, mis sisaldab sõnu ja fraase, mille peale tahad otsingust välja tulla (tekst peaks siiski olema kirjutatud inimestele, mitte robotitele);
  • Ilusaid veebiaadresseid (sinuveebileht.ee/turundus-on-tore vs sinuveebileht.ee/index.php?id=243&vdf=335). Veebiaadress peaks sisaldama sõnu ja fraase, mille peale tahad otsingust välja tulla.

Kui need 4 asja on olemas, on 95% tööst tehtud. Peamine mida meeles pidada on see, et igale oma veebis olevale lehele loo sisu/pealkirjad sõnastuses, kuidas keegi võiks seda ka netist otsida.

#2 Sinu veebilehe platvorm juba (tõenäoliselt) oskab seda

Kui su veebileht jookseb WordPressi, Joomla, Drupali või mõne teise enamlevinud platvormi peal, siis see oskab end ise ära optimeerida juba. Vahel on vaja aktiveerida teatud SEO plugin ja kogu lugu. Sa ei pea muretsema tehnilise poole või otsingumootoritele sõbraliku strukuuri pärast. WordPressis aktiveeri permalinks struktuuriga /%postname%/.

Kui sul on mingi firma või sõbra poolt progetud veeb, mis ei oska teha ilusaid aadresseid või muud vajalikku, siis su teenusepakkuja on ebakompetentne. Kes vähegi progeda oskab ja natuke veebiservereid tunneb, oskab veebile teha otsingumootoritele sõbraliku ülesehituse.

Kui su veeb ei ole optimeeritud, mida teha? Pane oma veeb näiteks WordPressi peale. Tasuta ja väga kobe.

#3 Mida enam sisu, seda enam külastajaid

Kui su veebilehel on ainult mõned leheküljed (avaleht, teenused, kontakt, asukoht jne), siis sul pole lootust otsingumootoritest kunagi arvestatavas koguses külastusi saada.

Reegel: mida enam on sul (optimeeritud) lehekülgi veebis, seda enam külastusi saad. Hakka blogima ja artikleid vorpima nagu su elu sõltuks sellest (kui tahad külastusi, siis sõltubki).

Minu veebilehe avaleht on optimeeritud sõnale ‘internetiturundus’ ja olen seal #1. Kas võiks piisata? Ei. 2010 jooksul tänaseni olen selle sõna peale saanud vaid ca 1800 külastust. Samal ajal otsingumootorite kaudu on kokku sel perioodil mu veebis käinud üle 35 000 inimese. Kuidas? Tänu sellele, et mul on üle 250 blogipostituse. Iga blogipostitus on optimeeritud mingile fraasile.

Ainult 31 enim otsitud sõna/fraasi on toonud mu veebile 6 kuu jooksul üle 100 külastuse. Kokku on aga tuldud üle 8500 erineva otsingu läbi. Kuidas? Sisu. Loe ka sisuturunduse kohta.

#4 Sissetulevad viited

Kui ca poole optimeerimisest moodustab see, mida sa oma veebis ja veebiga teed, siis teise poole moodustab see, et kui paljud teised veebilehed sinu omale viitavad/lingivad. Mida enam linke, seda kõrgem koht (reeglina).

Kust saada linke? Vähesel määral saad ise linke luua, aga suurem osa linke tuleb siis, kui sa lood väärt sisu (blogid). Minu internetmarketing.ee lehele on ca 70 000 sissetulevat linki. Ma ise olen käsitsi loonud sellest vähem kui 1%. Lingid on tulnud ikka sellest, et kellelegi meeldis mõni mu blogipostitus ja linkis sellele. Või keegi arvas, et mu blogist saab pidevalt head infot ja linkis sellele.

Minu soovitus: unusta link building ja keskendu (optimeeritud) väärt sisu loomisele.


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin