Käesoleva aasta parim turundaja on Barack Obama (ehk tema meeskond). Jättes poliitika kõrvale, räägime puhtalt turundusest. Obama fundraising üritused on olnud läbi aegade edukaimad ja tema kampaania finantseeringutest üle poole (ca 225 miljonit dollarit ja kasvab igas minutis) on tulnud eraisikute online annetustest, mille summa on jäänud alla 200 dollari. Midagi sellist pole varem nähtud. Obama meeskond kasutas interneti võimu rohkem kui eales varem on poliitilises turunduses seda tehtud ja äärmiselt edukalt. Tal on rohkem kui 1600 videot avaldatud YouTube’is, tal on oma blog, Twitter, Facebook, MySpace jne leht. Siia juurde veel toetajate poolt loodud viiruslik sisu. Tõenäoliselt oleks siit ka midagi Eesti poliitikutel kõrva taha panna. Vaatame lähemalt mõningaid tema turunduskampaania osasid.

1. Obama veebileht

Kui sa esimest korda lähed barackobama.com lehele, sinu käest küsitakse e-posti aadressi.

E-posti turundus on üks võimsamaid vahendeid suhte loomiseks. Pane tähele, et küsitakse vaid e-posti aadressi ja postikoodi (et aru saada, mis osariigist sa oled). Muud midagi. See teeb registreerimise väga mugavaks. Samuti on see registreerimise nupp suur ja silmatorkav.

Kui oled oma andmed sisestanud, viiakse sind ekraanile kus küsitakse rohkem andmeid. Sulle antakse veenvad argumendid vormi täitmiseks (‘Join the movement’,‘this campaign is about you’). Obama turundajad teavad hästi, et parem on küsida andmeid jaokaupa kui terve hunnik korraga.

Kui oled vormi täitnud, viiakse sind järgmisele ekraanile, kus küsitakse annetust, kampaania vabatahtlikuks hakkamist või siis pakutakse varinti minna veebilehele lugema. Külastaja peab tegema mingi valiku, aga kampaaniale raha annetamine pannakse esimeseks valikuks.

Väga tulemuslik on olnud ka see, et veebilehe igal lehel on silmatorkaval kohal punase nupuga kutse raha annetama. Annetamine on vaid ühe kliki kaugusel kus iganes sa ka seal veebilehel ei oleks. Samuti saad veel liituda SMS teavituslistiga. Ka veebilehe üldine informatsiooni arhitektuur on väga hästi üles ehitatud.

Lisaks leidub veebilehel veel järgmist:

  • Maksude kalkulaator: siseta oma sissetulek ja vaata, kuidas tema maksupoliitika sind mõjutab
  • Detailne ülevaade valimisplatvormist
  • Kutsed üritustele
  • Detailülevaade sinu kodukohas toimuvast
  • Vastused vastaskampaania mustamisele

2. The Great Schlep

Sarah Silverman on väga tuntud koomik. Tema on esindusfiguur veebilehel www.thegreatschlep.com kus kutsub üles teisi juute oma vanavanemaid valima õhutama. Florida, kus elab palju pensionäre on osariik, kus tulemus võib minna nii üht kui teistpidi. See sait siis üritab kallutada Florida osariigi vaekaussi Obama kasuks. Video sai 2 nädalaga 7 miljonit vaatamist.

3. Viiruslike videote kampaania

Obama meeskond algatas kampaania, kus kutsuti üles tavainimesi looma 30-sekundilisi reklaamiklippe Obama toetuseks. Võitja valisid inimesed ise ja võitjaklippi mängiti ka televisioonis. Kampaania obamain30seconds.org genereeris 1100 reklaamklippi ja klippide poolt hääletas üle 5,5 miljoni inimese.

4. Obama Girl

Obama Girl on videoteseeria, mis loodud Obama toetajate poolt. Selle seeria kuulsaim video on “I got a crush on Obama” ehk maakeeli “ma olen Obamast sissevõetud” on kogunud YouTubes üle 10 miljoni vaatamise.

Obama kampaania käigus on olnud väga palju viiruslikke videosid, nagu see ja see ja paljud teised. Obama Girl on mu meelest parim eheda fänluse näide.

5. Videomängud

Obama on ka esimene, kes on poliitreklaami kasutanud videomängude sees – Xbox 360 platvormil.

Lisaks meeletule annetustekogusele on Obama internetiturunduse kampaania  saavutanud veel midagi väga olulist. Nimelt on ta saavutanud enneolematu populaarsuse noorte valijate seas (kes kasutavad internetti rohkem kui mistahes muud meediumit) ja tõstnud varasemate aastatega võrreldes oluliselt nende hulka, kes on end valima registreerunud (jällegi noored).


Canonical URL by SEO No Duplicate WordPress Plugin

Page optimized by WP Minify WordPress Plugin